Mac/PC hjemmesideproblem
Fra : Hasse Nielsen

Dato : 14-06-04 10:47

Jeg har virkelig brug for hjælp...
Jeg har lavet en hjemmeside i Dreamweaver, med 3 Flash menuer
(exporteret til Flash 5) på siden, og den er lavet på Macintosh.
Siden virker fint på Mac, men jeg har fået klager fra flere PC
brugere der siger at siden ikke loader ordentlig. Det er f.eks.
problemer med Flash menuerne, der enten ikke kommer frem før man
kører musen hen over dem, eller i nogle tilfælde slet ikke kommer
frem. Ligeledes har klagerne gået på at når man klikker på
linksene i Flash menuerne, så får man en "Page Not Found"
fejlmelding.

Det er ikke alle PC brugere der har problemer, men jeg har endnu
ikke kunnet se et mønster (hvad angår windows version, eller
browser)

Jeg har før lavet den hjemmesider med den samme opbygning, uden
problemer, så jeg er lidt forvirret og uforstående overfor
problemet. Ligeledes har jeg ikke nogen PC i huset, så jeg har
ikke mulighed for at løse problemet umiddelbart.

Er der nogen der kan hjælpe, evt. se noget i koderne der er gået
galt, eller har oplevet problemet, og ved hvordan man løser det??

Hjemmesiden ligger her: http://www.samsohojskole.dk

På forhånd tak
Hasse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-04 11:20

Hasse Nielsen skrev:

>Siden virker fint på Mac, men jeg har fået klager fra flere PC
>brugere der siger at siden ikke loader ordentlig.

På Windows 98 og XP med Opera 7.5 ser siden ud til at virke o.k -
hvis altså ikke der skulle ske en hel masse ballade. Jeg forstår
så ikke hvorfor den er lavet i flash, men det er en anden snak.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-06-04 14:29

Bertel Lund Hansen skrev:

> På Windows 98 og XP med Opera 7.5 ser siden ud til at virke o.k -

Samme her - Windows 2000 med flere forskellige browsere. Men jeg
skal ikke afgøre om der er noget fold-ud-hejs der ikke virker i
menuerne (det eneste der sker når man holder musen over et
menupunkt er at det fremhæves).

> Jeg forstår så ikke hvorfor den er lavet i flash,

Enig.

Der var engang en fra gruppen der lavede en tro kopi af Frontpages
standardmenu (en applet) i ren html og css. Den kunne præcis det
samme, fyldte en brøkdel af originalen og var naturligvis lettere
at navigere med og lettere at rette. Jeg kan desværre ikke huske
adressen på siden.

Dreamweavers løsning med at bruge Flash er ikke meget bedre i
tilfældet her - hvis der alene er brug for en hover-effekt
(menupunktet skifter udseende når musen kommer over det), kan det
laves alene med css. Hvis menuen også skal kunne foldes ud på
klientsiden (uden et reload), kan man bruge javascript - det fylder
langt mindre end flash, og det kan laves så det nedgraderer uden
problemer (se fx <http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/>).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ryan Kristensen