Et blåt og et brunt...øje
Fra : Hans B.

Dato : 13-06-04 18:57

Hej NG

Min nabo har en arrig, men sød, lille hund! Helt hvid og krøllet (måske en
bomuldshund - jeg skal have spurgt!)

Nå, men det sjove er, at denne lille herre har et knald blåt og en dybt
brunt øje... midt i al den hvide pels.

Er der nogen der kender til "David Bowie" fænomenet hos hunde. Jeg har
aldrig set det før!

mvh

Hans

Fra : preben ipsen

Dato : 13-06-04 19:15

Hej
Det er ikke ualmindeligt hos Siberian Husky at hunde har forskellige farve
øjne.
Hvis du følger dette link og scroller ned til Siberian Husky vil du kunne se
2 eksempler.
http://www.showdogs.dk/titelvindere_2003_gruppe5.htm
Vil lige tilføje at det ikke betragtes som en fejl på en udstilling.
venlig hilsen
Preben
www.showdogs.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 13-06-04 20:35

> Nå, men det sjove er, at denne lille herre har et knald blåt og en dybt
> brunt øje... midt i al den hvide pels.
>
> Er der nogen der kender til "David Bowie" fænomenet hos hunde. Jeg har
> aldrig set det før!

Dette fænomen er også ret almindeligt blandt border collier.

Mvh. Helle

Fra : Carina

Dato : 13-06-04 21:35

Det findes også hos Australian Shepherds
Min egen Bubalu har også et blåt og et brunt øje
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Allan

Dato : 14-06-04 22:43