Router/fw med pptp-klient
Fra : Kasper C. Olsen

Dato : 13-06-04 18:42

Hejsa,

Jeg leder efter en lille prisgunstig router/simpel firewall. Finten er, at
den skal forbinde til min boligforenings internet via PPTP (PPPOE hvis PPTP
ikke er muligt).

Er der nogle rekommandationer, hvad skal man gå efter?

Mvh,
/Kasper

Fra : B. Nice

Dato : 13-06-04 20:16

Hvad med D-link DI-604?
http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=216

/B. Nice

Fra : B. Nice

Dato : 13-06-04 20:25

On Sun, 13 Jun 2004 21:15:57 +0200, B. Nice <b__nice@hotmail.com>
wrote:

>Hvad med D-link DI-604?
>http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=216
>
>/B. Nice

Eller DI-804VH med PPTP...
http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=312

Fra : Kasper C. Olsen

Dato : 13-06-04 23:59

On Sun, 13 Jun 2004 21:25:06 +0200, B. Nice wrote:

> Eller DI-804VH med PPTP...
> http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=312

Jeg har set på begge. Jeg synes ikke det fremgår særligt tydeligt at de har
indbygget pptp-klient (eller at 804 har det). Der står også her bare PPPOE
- og så en masse pass-through, men det er jo ikke lige det.

Hvilken anden betegnelse har den funktionalitet jeg leder efter?

Pft,

/Kasper

Fra : B. Nice

Dato : 14-06-04 06:21

On Mon, 14 Jun 2004 00:59:16 +0200, "Kasper C. Olsen"
<mitfornavn@abkm.dk> wrote:

>Hvilken anden betegnelse har den funktionalitet jeg leder efter?

Hvis du beskriver lidt mere præcist hvad det er du gerne vil, vil det
være lettere at hjælpe dig.

/B. Nice

Fra : Kasper C. Olsen

Dato : 14-06-04 09:53

On Mon, 14 Jun 2004 07:20:50 +0200, B. Nice wrote:

> Hvis du beskriver lidt mere præcist hvad det er du gerne vil, vil det
> være lettere at hjælpe dig.

Jamen så prøver jeg da bare det :)

I min boligforening har vi et fælles netværk. For at kunne styre
brugere/billing er det indrettet således, at man skal etablere en
PPTP-tunnel til vores server hvorigennem man så får tildelt adgang til
internettet.

Til nogle formål ville det være praktisk at denne tunnel opretholdes af en
router/primitiv firewall. Så kan man knalde n enheder bag uden at skulle
opretholde n tunneller.

Så enheden skal altså kunne være PPTP-klient for herigennem at få
forbindelse til en PPTP-server og så dele den frbindelse til sine egne
klienter.

Håber det var klart?

Mvh,
/Kasper

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 14-06-04 12:23

Denne her ser ud til at kunne, men kender den dog ikke...

http://www.solwise.co.uk/router-specs.htm
(PPTP client: for some European Dial-up ADSL or L2-VPN application)

/Rubeck

Fra : B. Nice

Dato : 14-06-04 12:47

On Mon, 14 Jun 2004 10:52:34 +0200, "Kasper C. Olsen"
<mitfornavn@abkm.dk> wrote:

> [...]
>
>Så enheden skal altså kunne være PPTP-klient for herigennem at få
>forbindelse til en PPTP-server og så dele den frbindelse til sine egne

Okay

Så prøv lige at tage et fornyet kig på DI-804HV, evt på denne adresse
i stedet for: http://www.dlink.com/products/?pid=59

Jeg er dog ikke helt sikker på jeg forstår Jeres setup. En
PPTP-opkobling via Jeres lokalnet til en server på samme lokalnet?

/B. Nice

Fra : Kasper C. Olsen

Dato : 14-06-04 21:49

On Mon, 14 Jun 2004 13:47:01 +0200, B. Nice wrote:

> Så prøv lige at tage et fornyet kig på DI-804HV, evt på denne adresse
> i stedet for: http://www.dlink.com/products/?pid=59

Jeg kigger lige....

> Jeg er dog ikke helt sikker på jeg forstår Jeres setup. En
> PPTP-opkobling via Jeres lokalnet til en server på samme lokalnet?

INET ->IP-> LAN-Server ->PPTP-> klient

Lan-serveren tildeler internetforbindelsen til PPTP-klienterne.

Mvh,
/Kasper

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 14-06-04 12:58

Kasper C. Olsen wrote:

> [...]
>
> Så enheden skal altså kunne være PPTP-klient for herigennem at få
> forbindelse til en PPTP-server og så dele den frbindelse til sine egne

Ups..

En WRT54G med modded firmware fra Sweasoft kan også iflg
http://sveasoft.cyberemail.org/SV-Setup-Internet.html

Den er ihverfald prisbillig sådan en fyr..

/Rubeck