Nokia 6230 Bluetooth/IR
Fra : Bo Hansen

Dato : 13-06-04 14:13

Hejsa!

Jeg har købt mig sådan en fin N6230 (v.3,15) som jeg er meget glad for. Men
nu vil jeg til at lege med det her PC Suite som følger med. Jeg har hentet
V. 6,01 fra Nokias hp.

Jeg har forsøgt at overføre filer via IR vha. en bærbar Medion computer, men
det er noget bæ.
For det første kan jeg ikke lægge noget direkte ind på det der MMC-kort der
er med. Kun direkte til telefonen, jeg kan godt lægge det ind i en mappe på
telefonen, og derefter flytte filen, men det er vel ikke meningen. Jeg kan
ikke browse i IE explorer, det tillader den ikke. Det skal siges at de to
ting fint kan se hinanden.

Men er det er kompatibilitets problem mellem computer og telefon? Er der
andre der har oplevet dette problem? Hvad kan jeg evt gøre?

Nå men jeg har besluttet at jeg imorgen henter mig en Bluetooyh Dongel, men
er der noget bestemt jeg skal kigge efter, eller er det lige meget hvilken
jeg køber.
Er der nogen der har fået det hele til at virke med sådan en fætter? Jeg
ville jo gerne kunne fylde den med alt muligt, også må det gerne være lidt
hurtigere end IR.

Håber ike kan hjælpe mig
pft.

/Bo

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-06-04 15:29

"Bo Hansen" <obo74[fjern dette]@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke browse i IE explorer, det tillader den ikke. Det skal siges at de to

Gå ind på telefonen og omdøb kortet, så kan du se kortet i Nokia Phone
Browser.

Peter

Fra : Bo Hansen

Dato : 13-06-04 17:26

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

Men

> Gå ind på telefonen og omdøb kortet, så kan du se kortet i Nokia Phone
> Browser.
>
> Peter

Det har jeg forsøgt. Men jeg tror det er det der IR halløj...

/Bo

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-06-04 19:46

"Bo Hansen" <obo74[fjern dette]@hotmail.com> wrote:

>Det har jeg forsøgt. Men jeg tror det er det der IR halløj...

Jeg har ingen problemer (andet end hastigheden) med at overføre via IR.

Peter

Fra : Bo Hansen

Dato : 13-06-04 21:11

> Jeg har ingen problemer (andet end hastigheden) med at overføre via IR.
>
> Peter

Underligt, jeg kan bare ikke se mit kort på maskinen (har forsøgt at
formatere, og har forøsgt at omdøbe kortet). Det er sådan at vi købte 2 af
de telefoner, og ikke en af kortene kan man se. Så jeg må se hvad der sker
med det bluetooth.

/Bo

Fra : Bo Hansen

Dato : 13-06-04 22:23

"Bo Hansen" <obo74[fjern dette]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de telefoner, og ikke en af kortene kan man se. Så jeg må se hvad der sker

Så fik jeg mit problem løst mht. det infrarøde. Kortet skulle blot have et
navn (som der tidligere bleve skrevet), og telefonen skulle genstartes.
Efter den var klar igen så kunne alle mapper inkl. MMC kortet ses på
putteren

Men hvad angår denher dongle, så har jeg kigget på en Allnet
http://www.novadata.dk/vis.asp?ID=1135
Har i nogen kommentarer til den?

/Bo

Fra : Basil

Dato : 25-06-04 18:45

Men nu vil jeg til at lege med det her PC Suite som følger med.
> Jeg har hentet V. 6,01 fra Nokias hp.

Det er en forkert Suite, måske derfor.
Jeg bruger 5.8 (mener jeg) og har ingen problemer.
Kig på Nokia.dk hvilken Suite de anbefaler til 6230.
Kai

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-06-04 19:55

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

> [...]
>
>Det er en forkert Suite, måske derfor.
>Jeg bruger 5.8 (mener jeg) og har ingen problemer.
>Kig på Nokia.dk hvilken Suite de anbefaler til 6230.

Nej den er ikke forkert. Version 6 er kun til Win 2000 eller XP. Hvis
man bruger et andet styresystem skal man bruge 5.8. Nyeste version er
iøvrigt 6.2. Den er fra 15/6.

Peter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-06-04 20:09

Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote:

>Nej den er ikke forkert. Version 6 er kun til Win 2000 eller XP. Hvis
>man bruger et andet styresystem skal man bruge 5.8. Nyeste version er
>iøvrigt 6.2. Den er fra 15/6.

Glemte lige en link til en liste med de telefoner og hvilken version af
PC Suite og styresystemer der passer til.

http://nokia.com/nokia/0,,54698,00.html#model