Er D/S Gårdhunde generelt tossede ??
Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 12:13

Idag nede på Engen havde jeg igen en dårlig oplevelse med en D/S Gårdhund.
Der var et på småpiger der luftede den i en flexline og Angel (11 uger) begyndte
straks at lege fint med den, efter lidt tid spurgte jeg tøserne om den ikke måtte
lege uden snor på, det måtte den så godt. Den begyndte så ret hurtigt at blive
småagrassiv overfor Angel og inden at vi havde fået set os om havde Tyson
(Lab/Schæfer, 2år) taget fat i nakken på den mens han knurrede.
Det fattede den lille D/S'er ikke meget af, den begyndte sgu at forsvarer sig.
Jeg fik så Tyson til at stoppe og tøserne fik fjernet deres D/S'er inden at
Tyson fik knækket nakken på den. Det er da den mest besynderlige opførsel
fra en hunds side jeg meget længe har oplevet, og det er 2 gang at Tyson den
fredelige hund må sætte en D/S'er kraftigt på plads. Er det et generelt problem
med den race at de ikke kan omgåes andre hunde ordentligt og ikke kan finde
ud af at underkaste sig hvis de er den svageste.

/Jens

Fra : Jimmy

Dato : 13-06-04 12:21

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> Den begyndte så ret hurtigt at blive
> småagrassiv overfor Angel

Ja da - Den var jo ældst og krævede respekt, hvilket Angel måske ikke gav
den.

> og inden at vi havde fået set os om havde Tyson
> (Lab/Schæfer, 2år) taget fat i nakken på den mens han knurrede.

Klart - Meget normalt beskytterinstinkt.
Jeg håber bestemt min Tyson vil gøre det samme, når vi får Tabasco om 1 år
og 4 måneder

> Det fattede den lille D/S'er ikke meget af, den begyndte sgu at forsvarer
sig.

Godt - Det bør en sund og rask hund efter min mening også.

> Det er da den mest besynderlige opførsel
> fra en hunds side jeg meget længe har oplevet,

Jeg har set det mange gange og oplever det som ganske normalt.
Er der noget jeg overser i dit indlæg?

> og det er 2 gang at Tyson den
> fredelige hund må sætte en D/S'er kraftigt på plads.

Arhhh Jens - Fredelig og fredelig - Jeg kan da huske mindst tre indlæg, hvor
du fortæller om at Tyson vandt en hundekamp og gik med halen højt løftet
hele vejen hjem

> Er det et generelt problem
> med den race at de ikke kan omgåes andre hunde ordentligt

Jeg har mødt mange af dem og har aldrig haft problemer med dem.

>og ikke kan finde
> ud af at underkaste sig hvis de er den svageste.

Jeg ved ikke hvad din definition på "svageste" er, men i hundeverdenen er
det som udgangspunkt alderen der er afgørende.
Hvor gammel var den Dansk/Svenske?

Mvh
Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 15:48

> Ja da - Den var jo ældst og krævede respekt, hvilket Angel måske ikke
> gav den.

Det kan såmænd godt have foregået sådan som du skriver, men den spillede
nu også op overfor en Lab der stod ved siden af os.

> Klart - Meget normalt beskytterinstinkt.
> Jeg håber bestemt min Tyson vil gøre det samme, når vi får Tabasco om
> 1 år og 4 måneder

Tyson fik heller ikke skæld ud for det, han blev bare stoppet.
Han har en enkelt gang for 2 uger siden faret i hovedet på en
fremmed hanhund der bare snusede til Angel, der fik han en skideballe.

> Godt - Det bør en sund og rask hund efter min mening også.

Bare ikke særligt klogt når man er den klart svageste

> Jeg har set det mange gange og oplever det som ganske normalt.
> Er der noget jeg overser i dit indlæg?

Det besynderlige i det var for mig at D/S'en først blev agrassiv efter
at snoren var blevet taget af den, det plejer da at værer omvendt.

> Arhhh Jens - Fredelig og fredelig - Jeg kan da huske mindst tre
> indlæg, hvor du fortæller om at Tyson vandt en hundekamp og gik med
> halen højt løftet hele vejen hjem

Den ene gang jeg har skrevet om var med en anden D/S'er der simpelthen
tiggede om at blive sat på plads, den anden episode jeg har skrevet om var
en Boxer der farede lige i flæske på ham helt uprovokeret.
En tredje episode kan jeg på stående fod ikke huske at jeg har skrevet om herinde.
Tyson skal almendeligvis provokeres groft før han bliver sur, men så kan
han også eksploderer som en håndgranat på 1/4 sekund

> Jeg har mødt mange af dem og har aldrig haft problemer med dem.

Så har jeg måske bare været uheldig.

> Jeg ved ikke hvad din definition på "svageste" er, men i
> hundeverdenen er det som udgangspunkt alderen der er afgørende.
> Hvor gammel var den Dansk/Svenske?

Det aner jeg faktisk ikke, alt mellem 2 og 5 år vil jeg gætte på.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 16:34

> [...]
> en Boxer der farede lige i flæske på ham helt uprovokeret.
> En tredje episode kan jeg på stående fod ikke huske at jeg har

Ups, jeg kom da lige i tanke om at jeg vist også har skrevet om en gang
for 1 år siden hvor Tyson tævede en Flatter, den havde nu også efter min
og Flatterens egen ejer selv bedt om nogen på huden

/Jens (der husker mer og mer jo ældre han blir)

Fra : Jimmy

Dato : 13-06-04 20:47

> Det kan såmænd godt have foregået sådan som du skriver, men den spillede
> nu også op overfor en Lab der stod ved siden af os.

Nå ja, sådan leger hunde så forskelligt.
Jeg aner ikke om det var leg, da jeg ikke var der, men jeg synes ikke det
lyder alarmerende.

> Bare ikke særligt klogt når man er den klart svageste

Hunde tænker ikke som mennesker.
Tysons bedste ven er en Foxterrier, som ikke er særligt stor, men den har da
givet Tysons veninde, som er en stor Amerikansk Bulldog, en ordentlig
røvfuld.

Vi var alle noget overraskede over udfaldet, men han var ældst og vi regner
med at det var derfor at AB trak sig, selvom den uden problemer kunne have
vundet en regulær slåskamp.

> Det besynderlige i det var for mig at D/S'en først blev agrassiv efter
> at snoren var blevet taget af den, det plejer da at værer omvendt.

Ja det er jeg enig med dig i.
Jeg kan så ikke udtale mig om, hvorvidt den rent faktisk var agressiv eller
blot til voldsom leg med lyd på.

Jeg har *altid* ladet Tyson klare den slags selv. Jeg går først ind og
stopper det, når han ligger på ryggen og den anden fortsætter.

Måske som følge deraf er Tyson bestemt ikke lavet af glas og leger absolut
bedst med store hunde, såsom Rottweiler, Dobermann, Amstaff og Amerikansk
Bulldog.
Bevares, han får da et par på hatten, men det har nu aldrig afskrækket ham.

> Det aner jeg faktisk ikke, alt mellem 2 og 5 år vil jeg gætte på.

Så beder Tyson også om ballade, hvis han ikke respekterer, at den er ældst
og derfor skal bestemme.

Tysons situation er dog meget svær, for hans beskyttertrang er naturligvis
stor, hvilket jeg ser som en meget positiv ting.

Mvh
Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 21:15

> Ja det er jeg enig med dig i.
> Jeg kan så ikke udtale mig om, hvorvidt den rent faktisk var agressiv
> eller blot til voldsom leg med lyd på.

Det er jo svært at sige, Tyson har åbenbart syntes at det var truende for Angel.
Jeg har før mødt den D/S'er kun sammen med Tyson, og den har aldrig spillet
op overfor ham.

> Jeg har *altid* ladet Tyson klare den slags selv. Jeg går først ind og
> stopper det, når han ligger på ryggen og den anden fortsætter.

Det syntes jeg alligevel ikke jeg kunne byde tøserne og den D/S'er

> [...]
> og Amerikansk Bulldog.
> Bevares, han får da et par på hatten, men det har nu aldrig

Du må efterhånden også kende mig godt nok til at vide at mine hunde ikke
bliver pakket ind i vat, men jeg synes nu heller ikke at de skal slås for meget.
Det er tit lidt af en balancegang hvornår man skal blande sig.

> Så beder Tyson også om ballade, hvis han ikke respekterer, at den er
> ældst og derfor skal bestemme.

Og omvendt kan man sige at Tyson er den stærkeste og kan bestemme.

> Tysons situation er dog meget svær, for hans beskyttertrang er
> naturligvis stor, hvilket jeg ser som en meget positiv ting.

Det varmede da på en eller anden måde da også mit hjerte at han
reagerede på den måde. Det er også sjovt at se når vi møder hunde
på Engen som Tyson ikke kender, så kredser han om dem et par gange
lige som for at lurer hvad de har gang i når de er ovre ved Angel.
Når alt så ser ud til at værer ok, så leger han bold med mig igen.
Ja, de kan gå hen og blive et rigtigt makkerpar når Angel bliver en stor pige

/Jens

Fra : Jimmy

Dato : 13-06-04 21:34

> Det syntes jeg alligevel ikke jeg kunne byde tøserne og den D/S'er

Jeg tror du misforstår mig.
Min Tyson får altid lov til at udkæmpe sine kampe selv.
I dit tilfælde ville jeg have ladet DS lege eller hvad den nu ville med
Angel til hun lå på ryggen og den fortsatte.
Jeg har den holdning, at jeg ikke kan lære min hund hundesprog, men at den
må lære det på den hårde måde.

F.eks. lærte Tyson for et par måneder siden at man ikke hopper op på en hun,
der har været i løbetid, når der er ældre hanner i nærheden. Han fik en
ordentlig røvfuld af en ellers mindre Islandsk Fårehund.

I det konkrete tilfælde syntes jeg da det var synd for Tyson at det gjorde
ondt, men på den anden side er det altså sådan de ordner sagerne, og jeg
lærte også noget hundesprog, da jeg på det tidspunkt ikke vidste at de
ældste tager for sig først.

> Du må efterhånden også kende mig godt nok til at vide at mine hunde ikke
> bliver pakket ind i vat, men jeg synes nu heller ikke at de skal slås for
meget.

Jeg tror heller ikke de bliver pakket ind i vat, men jeg ville ikke være
nervøs for en DS og en hvalp. Hvalpe har det med hurtigt at underkaste sig,
og stort set alle hunde går igennem en hel række af signaler før der
virkelig er fest. Selv hvalpe kan aflæse signalerne og ved hvornår de skal
underkaste sig.

> Det er tit lidt af en balancegang hvornår man skal blande sig.

Jeg har gjort det til en sort/hvid regel kun at blande mig, når han ligger
på ryggen og den anden fortsætter.
Det er klart det ikke er en regel der fungerer for alle, og min kæreste
synes da også at hendes lille putte-nutte Tyson skal skånes for alle
strabadser

> [...]
> Når alt så ser ud til at værer ok, så leger han bold med mig igen.
> Ja, de kan gå hen og blive et rigtigt makkerpar når Angel bliver en stor

Ja det er da super fedt!
Var du ikke holdt op med at lege bold, da han udviste tegn på at være
boldliderlig, eller nu blot i begrænset omfang?

Mvh
Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 21:58

> [...]
> med Angel til hun lå på ryggen og den fortsatte.
> Jeg har den holdning, at jeg ikke kan lære min hund hundesprog, men

Ok, jeg misforstod dig. Tja det har du nok egenligt ret i at det havde
været bedre at lade Angel og den D/S'er finde ud af det selv.
Men som sagt var det et par tøser der gik med den og de syntes
ikke rigtigt at det var sjovt længere da hundene blev for vilde.

> F.eks. lærte Tyson for et par måneder siden at man ikke hopper op på
> en hun, der har været i løbetid, når der er ældre hanner i nærheden.
> Han fik en ordentlig røvfuld af en ellers mindre Islandsk Fårehund.

Ork, Angel er skam allerede blevet sat på plads af både en Rottetæve
der syntes at hun var lidt for nærgående, og en Cockertæve har også
fortalt hende at der skal værer respekt for de voksne, det er helt fint med mig.

> [...]
> være nervøs for en DS og en hvalp. Hvalpe har det med hurtigt at
> underkaste sig, og stort set alle hunde går igennem en hel række af

Mødes de igen vil jeg da holde Tyson tilbage og se hvad der sker,
Angel er jo snart stor nok til at tæve D/S'eren selv

> [...]
> Det er klart det ikke er en regel der fungerer for alle, og min
> kæreste synes da også at hendes lille putte-nutte Tyson skal skånes

Jeg må indrømme at jeg de sidste par gange at stoppet Tyson med det samme,
jeg er lidt bange for at han skal gå hen og få smag for det der slåsseri.
Han har jo ikke følt at han har været den lille siden en stor Rotte/Schæfer lagde
ham ned for 1.5 år siden, så han tror sikkert at han kan tæve alle han møder nu

> Ja det er da super fedt!
> Var du ikke holdt op med at lege bold, da han udviste tegn på at være
> boldliderlig, eller nu blot i begrænset omfang?

Der fik du mig det er med boldleg er jo som med alt andet her i livet, et kompromis.
Jeg kan jo ikke gå så langt med Angel endnu, så for at Tyson ikke skal kede sig og
samtidigt får rørt sig på vores ture, så er bolden kommet med igen.
Men han er nu også godt igang med at oplærer Angel i boldlegens ælde kunst,
jeg har flere gange hulket af grin når han nærmest prøver at stoppe bolden ind i munden
på hende bare for at få hende til at lege med den, hende skal han nok få ødelagt )

/Jens (som ikke har grinet så godt som siden han fik en hvalp til Tyson)

Fra : Jimmy

Dato : 13-06-04 22:06

> [...]
> Men som sagt var det et par tøser der gik med den og de syntes
> ikke rigtigt at det var sjovt længere da hundene blev for vilde.

Klart - Helt forståeligt.
Nu hvor både Tyson og jeg kan lide den voldsomme leg møder jeg da også
ekstremt mange hundejere, der tysser på deres hund, når den larmer sammen
med Tyson, fordi de er vant til at folk bliver mega bange for deres brøl.
Jeg siger de bare skal lade dem lege, for så længe halen viser glade tegn er
alt jo godt.

> Mødes de igen vil jeg da holde Tyson tilbage og se hvad der sker,
> Angel er jo snart stor nok til at tæve D/S'eren selv

Klart - Lad os høre om udfaldet.

> [...]
kede sig og
> samtidigt får rørt sig på vores ture, så er bolden kommet med igen.

Det var nu ikke for at få dig. Jeg synes også boldlege eller pindelege er
fine nok, så længe hunden stadig interesserer sig for andet.
Men på den anden side, hvorfor ikke gøre det for hunden, som den bedst kan
lide?

Hvis det er bolde og pinde, nå ja, så lad den lege med dem.

I parken hvor jeg går er der en der tager en tennisketcher med for at få
rørt sin hund tilstrækkeligt og sig selv så lidt som muligt

Jeg synes nok det er en anelse i overkanten, men hey, de er begge lykkelige

Mvh
JImmy

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 22:29

> [...]
> bedst kan lide?
>
> Hvis det er bolde og pinde, nå ja, så lad den lege med dem.

Det var også mere fordi at jeg syntes at Tyson havde mistet interessen
for alt andet end den ski.. bold at jeg var begyndt at rationerer det.
Men han er og bliver en "boldoman" det får jeg aldrig vænnet han fra,
det har jeg opgivet, nu kan han så plage livet af stakkels Angel, hæhæ.

> [...]
> få rørt sin hund tilstrækkeligt og sig selv så lidt som muligt
>
> Jeg synes nok det er en anelse i overkanten, men hey, de er begge

Hunden får da rørt sig, det er da bedre en mange af dem jeg bare ser
luske afsted mens deres ejere går og pladrer i mobil mens de får overstået
den der luftetur.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 13:55

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er det et generelt problem
> med den race at de ikke kan omgåes andre hunde ordentligt og ikke kan
finde
> ud af at underkaste sig hvis de er den svageste.

Jeg kender mest til foxterrien, som jeg vil gætte på, er meget henad DS
gårdhund i opførsel.

Det er en meget modig hund, som måske ikke altid er helt klar over, hvor
lille den er.

Da Buffy var hvalp, legede hun også tit med en DS- gårdhund hvalp. Det lille
myr ( ca. 1/3 af Buffy i størrelse ), havde ingen problemer med, at
"nedlægge" Buffy. Den stoppede heller ikke, selvom Buffy havde underkastet
sig, men når hundens ejer gik den ene vej og vi gik den anden vej, så løb
den lille gårdhundhvalp, straks efter sin ejer.

Jeg finder racen meget charmerende, positiv og livsglad, men man skal nok
være lidt påpasselig med dem, da de kan være meget overmodige og frygtløse.
Tossede synes jeg bestemt ikke, at de er...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 16:55

> Jeg kender mest til foxterrien, som jeg vil gætte på, er meget henad
> DS gårdhund i opførsel.
>
> Det er en meget modig hund, som måske ikke altid er helt klar over,
> hvor lille den er.

Det har jeg oplevet et par gange med diverse Terrier, de er en kende
for modige i forhold til deres kampvægt

> Jeg finder racen meget charmerende, positiv og livsglad, men man skal
> nok være lidt påpasselig med dem, da de kan være meget overmodige og
> frygtløse. Tossede synes jeg bestemt ikke, at de er...

Det tossede syntes jeg bestod i at den først blev agrassiv da snoren blev taget af.
Den anden D/S'er som Tyson har sat på plads har også en vane med at skulle
pisse op af folk, det er da ikke helt normalt, eller er det.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 18:15

> [...]
> Den anden D/S'er som Tyson har sat på plads har også en vane med at skulle
> pisse op af folk, det er da ikke helt normalt, eller er det.

Nej, jeg mener heller ikke, at det er normalt, at hunde skal lette ben op ad
folk.
Kan heller ikke forklare, hvorfor den blev aggressiv efter, at snoren var
taget af.

Mon ikke, at det mere skyldes de pågældende DS gårdhunde ejere, end selve
racen ?

Min mors gamle foxterrier havde ingen aggressiv adfærd over for andre hunde.
Den var dog enormt livlig. Jeg lærte den, at gå på plads og det gjorde den
skam også. Den gik bare som en gyngehest, fordi den havde enormt meget krudt
i røven, men den vil jo ikke trække i snoren, så hellere lave lidt
gadedrengehop på stedet.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-06-04 19:43

Jens skrev:
> Det har jeg oplevet et par gange med diverse Terrier, de er en kende
> for modige i forhold til deres kampvægt

Vil lige understrege, at en Gårdhund ikke er en terrier

Buffy skrev:
> [...]

Tossede er de bestemt ikke. Desuden tror jeg det har meget at sige hvem og
hvordan man har hund, og det er alle racer det gælder med. Nicki har f.eks.
det ikke vildt godt med boxer ( fordi han har én boxer uven ), men jeg
kalder bestemt ikke boxer for tosset. Undskyld mig, men tosset er et grimt
ord at bruge.........................

Mange gårdhunde hilsner fra

Bolette

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 20:57

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden tror jeg det har meget at sige hvem og
> hvordan man har hund, og det er alle racer det gælder med.

Den teori tror jeg også på.....

> Nicki har f.eks.
> det ikke vildt godt med boxer ( fordi han har én boxer uven ), men jeg
> kalder bestemt ikke boxer for tosset.

Buffy har også tidligere været lidt bekymret, når der var schæfere til
stede. Hun har før mødt, et par stride nogen af slagsen.
Hun er dog vældig gode venner med naboens hund, som er en 11 årig gammel
schæfer.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 21:18

> [...]
> stede. Hun har før mødt, et par stride nogen af slagsen.
> Hun er dog vældig gode venner med naboens hund, som er en 11 årig

Tyson bryder sig heller ikke meget om Schæfere, det synes jeg faktisk
jeg hører fra mange hundeejere. De har også tit en meget voldsom og
gøende måde at lege på, det er ikke lige Tyson's kop te.

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-06-04 19:37

Hej Jens

Jeg vil starte med at sige, dette er IKKE muderkastning

>Den begyndte så ret hurtigt at blive
> småagrassiv overfor Angel

Hvordan såmargrassiv?. Mange Gårdhunde har lyd med i deres leg, og tit lyder
det temmelig voldsomt, men de mener ikke noget med det ( kan naturligvis
ikke udtale mig om denne hund )

og inden at vi havde fået set os om havde Tyson
> (Lab/Schæfer, 2år) taget fat i nakken på den mens han knurrede.

En hver hund vil da hjælpe sin makker, men ligefrem at tage fat i nakken på
den anden hund lyder da for mig ikke som hjælp, nærmere også en smule
argrassiv ( ret mig hvis jeg tager felj )

> Det fattede den lille D/S'er ikke meget af, den begyndte sgu at forsvarer
sig.

Undskyld, men skulle den bare lade det stå på. Jeg ville da også prøve at
forsvare mig selv hvis jeg var den, tænk på den var jo op imod en noget
større hund, tror du ikke også Tyson ville ha' gjort det samme hvis det var
ham der var ved at blive "ædt"?

> Er det et generelt problem
> med den race at de ikke kan omgåes andre hunde ordentligt

Absolut NEJ. Jeg er en lykkelig ejer af en D/S gårdhund, og han kan stort
set med alle. faktisk spiller han først op hvis andre starter. Han er så god
som dagen er lang, så det er ikke generalt, synes tvært om racen er god til
at være sammen med andre hunde ( kender flere gårdhunde )

> ud af at underkaste sig hvis de er den svageste.

Hvem siger de er den svageste?

Magee gårdhunde hilsner fra

Bolette

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 21:00

Bolette Nielsen wrote:
> Hej Jens
>
> Jeg vil starte med at sige, dette er IKKE muderkastning

Årh, bare lad være, du er kun ude på at svine stakkels Tyson til )

> Hvordan såmargrassiv?. Mange Gårdhunde har lyd med i deres leg, og
> tit lyder det temmelig voldsomt, men de mener ikke noget med det (
> kan naturligvis ikke udtale mig om denne hund )

Det kan da godt værer at det er deres måde at lege på, med agrassiv mener
jeg at den efter at snoren var taget af den begyndte at knurre af Angel og bide
i hende (ikke hårdt), hun var ikke spor skræmt og opfattede det nok som leg.
Men tøserne der gik med den begyndte da at trække den væk og den gik så
igang med en ung Lab der også stod der, det var da den pludselig vendte tilbage
til Angel at Tyson blandede sig.

> [...]
> nakken på den anden hund lyder da for mig ikke som hjælp, nærmere
> også en smule argrassiv ( ret mig hvis jeg tager felj )

Hvad skulle Tyson så have gjort hvis han mente at Angel var truet.
Han stoppede jo bare D/S'en, han bed den jo ikke.

> [...]
> imod en noget større hund, tror du ikke også Tyson ville ha' gjort
> det samme hvis det var ham der var ved at blive "ædt"?

Sidst Tyson var i den situation som unghund og en stor Schæfer
tog fat i nakken på ham, så begyndte han sgu ikke at give igen.
Det er da det rene selvmord for sådan en lille hund ikke at underkaste sig.

> [...]
> Han er så god som dagen er lang, så det er ikke generalt, synes tvært
> om racen er god til at være sammen med andre hunde ( kender flere

Ok, det tager jeg dit ord for, jeg kender ikke så mange D/S'er, men har
så været uheldig med de få jeg har mødt.

> Hvem siger de er den svageste?

Jeg tror nu ikke at den lille D/S'er havde mange chancher
mod 42kg veltrænet Tyson

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-06-04 21:26

Hej igen Jens

> Årh, bare lad være, du er kun ude på at svine stakkels Tyson til )

Bestemt nej, Tyson er sikkert også en sød og rar hund ( kender ham jo
desværre ikke ), kunne ikke drømme om at svine en hund til jeg ikke kender
( kun dens ejer.......hi hi, just a joke ) ))).

> [...]
> jeg at den efter at snoren var taget af den begyndte at knurre af Angel og

Ja okay, jeg var der jo ikke, så jeg skal heller ikke gøre mig klog på
hvordan lige denne gårdhund var, ved bare der er MEGET lyd i dem

> Hvad skulle Tyson så have gjort hvis han mente at Angel var truet.
> Han stoppede jo bare D/S'en, han bed den jo ikke.

Okay, så misforstod jeg nok dit indlæg, for mig lød det som om det var et
voldsomt overgreb Tyson lavede.

> [...]
> tog fat i nakken på ham, så begyndte han sgu ikke at give igen.
> Det er da det rene selvmord for sådan en lille hund ikke at underkaste

Alderen har altså meget at sige ( hvilket også Jimmy er inde på )

> Ok, det tager jeg dit ord for, jeg kender ikke så mange D/S'er, men har
> så været uheldig med de få jeg har mødt.

ja vil jeg mene du har, håber dit næste møde med en gårdhund bliver mer'
positiv. Mener at ku' huske du bor i Kbh, måske er det mig du pludselig
møder *GGGG*

> Jeg tror nu ikke at den lille D/S'er havde mange chancher
> mod 42kg veltrænet Tyson

Måske ikke, for så "tykke" er gårdhunde ikke )))))*GG*

Fra : Pwh

Dato : 13-06-04 22:09

> Ja okay, jeg var der jo ikke, så jeg skal heller ikke gøre mig klog på
> hvordan lige denne gårdhund var, ved bare der er MEGET lyd i dem

Ok, så blev jeg det klogere, det var også tanken med mit indlæg, det var
ikke for at svine D/s'ere til. Schæfere er jo også tit meget "snakkende" når
de leger og det bryder Tyson sig ikke om. Det tror jeg også at Angel kan gå
hen og blive, kors hvor hun larmer når hun tæver Tyson ude i haven

> ja vil jeg mene du har, håber dit næste møde med en gårdhund bliver
> mer' positiv. Mener at ku' huske du bor i Kbh, måske er det mig du
> pludselig møder *GGGG*

Jeps, jeg bor i Rødovre og kommer dagligt på Damhusengen, det ville da
værer sjovt en dag at møde nogen her fra gruppe i det virkelige liv.
Det har man måske allerede gjort uden at vide det, i MC-gruppen kan man
få sig et specielt mærke til sin nummerplade så man kan genkende hinanden.
Det kan værer at vi skal indfører en DFDH, T-Shirt eller kasket )

> Måske ikke, for så "tykke" er gårdhunde ikke )))))*GG*

Det er lige det jeg mener, Tyson ville bare kvæle en D/S'er med sin fed vom

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-06-04 21:02

> Ok, så blev jeg det klogere, det var også tanken med mit indlæg, det var
> ikke for at svine D/s'ere til.

Nåååå, sådan opfattede jeg det nu heller ikke

> Jeps, jeg bor i Rødovre og kommer dagligt på Damhusengen, det ville da
> værer sjovt en dag at møde nogen her fra gruppe i det virkelige liv.

Må tilstå jeg ikke lige kommer ved Damhusengen. Kommer du nogensinden i
Søndermarken? der kommer vi nemlig i ny og næ. eller går vi mest i området
omkring forum, der bor vi nemlig.

> Det kan værer at vi skal indfører en DFDH, T-Shirt eller kasket )

Ja, det kunne være en mulighed )))

> Det er lige det jeg mener, Tyson ville bare kvæle en D/S'er med sin fed
vom

hi hi, hvis han kan nå det, gårdhunden er en hurtig lille hund, der kan
vende på et split sekundt.

Hygge

Bolette ( hvis hjemmeside nu er oppe og kører igen, så kig endlig forbi og
se en rigtig dejlig gårdhund )
www.bolettes.dk

Fra : Pwh

Dato : 14-06-04 21:57

> Må tilstå jeg ikke lige kommer ved Damhusengen. Kommer du nogensinden
> i Søndermarken? der kommer vi nemlig i ny og næ. eller går vi mest i
> området omkring forum, der bor vi nemlig.

Næh der kommer vi nu aldrig, og slet ikke nu hvor jeg ved din dræber D/S'er er der )
Det er mest området omkring Damhussøen vi bruger, og så nogle afstikkere ned
til voldene, det er et genialt område til hunde med små luskede stier og det hele.

> Ja, det kunne være en mulighed )))

Og så skal vi have ensfarvede træningsdragter og ikke nedlade os til
at tale med dem der ikke er med i klubben )

/Jens

Fra : ST

Dato : 15-06-04 16:05

lige et par bemærkninger til D/S gårdhund. Nej de er ikke tossede, det er i
99% af tilfældene at ejeren er et problem( som altid). Overtog i oktober en
1 år gammel D/S hanhund, han var tosset - det er han ikke mere, for hans
familie tager sig af ham. Kontakt, vitaminer til hjernen, tryghed, små
opgaver, ros osv. De sidste 2-3 måneder er det bare gået så stærkt, nu kan
man gå løs, forlader ikke haven uden et familiemedlem, kan være alene i op
til 6 timer, kan sidde i cykelkurv, kan løbe ved siden af cyklen, kan lege
trækkeleg, kan søge, kan bære avisen hjem og aflevere pænt. Det er første
gang jeg har haft en lille hund, han afløste en rottweilertæve på 55 kg. der
døde 9 år gammel.
Angående størrelse, hunde tænker ikke i størrelser som vi gør, de vil
respekteres pga deres alder/erfaring. Det erfarede jeg for mange år siden,
da min første megarottweilerhan led den tort, at en af naboernes (ældre)
dværgpincherhan viste sin overlegenhed ved at lette ben op ad min hund - jeg
måtte åbne gabet på min "fredelige" hund for at pille Pelles hoved ud (det
var endnu ikke adskilt fra kroppen, men tæt på) , de to forblev fjender til
døden. I forbindelse med den episode du var ude for, hvis det var mig og
ikke kendte dem, ville jeg aldrig bede et par småtøser om at slippe en
hund - var det i det hele taget deres egen? Havde de måske forbud mod at
slippe hunden? Du er den voksne i den situation, så du må tage ansvaret -
også for den fremmede hund. Det er måske pga mine erfaringer med de store
rottweilere, at jeg er meget forsigtig med at slippe mine hunde løs, før jeg
har talt med ejeren og fået et indtryk af ham/hende og deres hund, såmænd
fordi mine hunde på deres ældre dage blev mere intollerante, eller lidt af
nogle mavesure slagsbrødre/søstre.
hilsen ex-rottemor siden 67/nu D/S mor siden 03. Susanne

Fra : Pwh

Dato : 15-06-04 19:00

> [...]
> hund - var det i det hele taget deres egen? Havde de måske forbud mod
> at slippe hunden? Du er den voksne i den situation, så du må tage

Jeg har nu mødt de tøser med den D/S'er et par gange før sammen med Tyson,
det var fordi at Angel legede godt sammen med D/S'en mens der var snor på
at jeg spurgte om den måtte værer uden snor inden de begge blev kvalt
i den der flexlinedims. Jeg så på ingen måde D/S'en som en potientel trussel,
men kun som en lille legesyg hund.

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-06-04 20:17

Hej Susanne

"ST" <cfs10802@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> lige et par bemærkninger til D/S gårdhund. Nej de er ikke tossede, det er
> 99% af tilfældene at ejeren er et problem( som altid).

Du har ret i at det tit er ejernes skyld, men 99% synes jeg noget højt
sat......

Min gårdhund er f.eks ikke tosset, og kender mange gårdhunde der heller ikke
er det, så måske lidt højt sat, skal vi sige 98,5%

Fra : Pwh

Dato : 15-06-04 21:27

> [...]
>
> Min gårdhund er f.eks ikke tosset, og kender mange gårdhunde der
> heller ikke er det, så måske lidt højt sat, skal vi sige 98,5%

Aha, så havde jeg altså 1.5% ret, det er en klar fremgang i mit tilfælde )

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-06-04 21:33

> Aha, så havde jeg altså 1.5% ret, det er en klar fremgang i mit tilfælde
)

Så så du, nu ikke for høj i hatten ))))

Hygge

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-04 13:01

> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Rigtigt Bolette

Du skal ikke give ham for meget snor, han bliver ikke til at holde ud at
høre på.....Du skal behandle ham som en D/S gårdhund )....

M.V.H.....Benny..

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-06-04 19:02

"Benny Mortensen" <kristiturntine@iamit.com> skrev i en meddelelse
> Rigtigt Bolette
>
> Du skal ikke give ham for meget snor, han bliver ikke til at holde ud at
> høre på.....Du skal behandle ham som en D/S gårdhund )....

Så skal han jo behandles ekstra godt, og det er måske lige at stramme den
*SS*

mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-06-04 19:18

> Så skal han jo behandles ekstra godt, og det er måske lige at stramme
> den *SS*

Tænk det synes jeg da ikke )

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 03:55

> Tænk det synes jeg da ikke )
>
> /Jens

Hej Jens

Jo der skal passes på, ellers kommer du jo ind i et afhængigheds forhold
)... Det er jo svært vanedannende.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 03:54

> "Benny Mortensen" <kristiturntine@iamit.com> skrev i en meddelelse

> Så skal han jo behandles ekstra godt, og det er måske lige at stramme den
> [...]
Altså Bolette

Pas nu på, du ved jo godt Jens er single, og med de udtalelser, så lokker du
jo ))...

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-06-04 10:07

> Altså Bolette
>
> Pas nu på, du ved jo godt Jens er single, og med de udtalelser, så
> lokker du jo ))...
>
> M.V.H.....Benny..

LOL ja det er ikke til at vide hvad sådan nogle Usenet-skriblerier kan
fører med sig, men rigtig single er jeg jo ikke efter at Angel er flyttet ind )

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 12:58

> LOL ja det er ikke til at vide hvad sådan nogle Usenet-skriblerier kan
> fører med sig, men rigtig single er jeg jo ikke efter at Angel er flyttet
ind )

> /Jens

Hej igen Jens

Nej du er jo utilregnelig ... Anskaffer en vagthund, og når den så
endelig gør gavn, skælder du den bare ud, den skal du nok få lov til at høre
for ... Nå spøg til side, Bliver Tyson ikke jealoux når Angel sover i
arm med dig ..

M.V.H......Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-06-04 14:37

> [...]
> endelig gør gavn, skælder du den bare ud, den skal du nok få lov til
> at høre for ... Nå spøg til side, Bliver Tyson ikke jealoux når

Hej Benny
Utilregnelig er du ikke den føste der kalder mig, det er da alle jer
andre der er utilregnelige
Nu har jeg lært lektien mht at stole på Tyson som vagthund, igår aftes
kom han pludselig også med et enkelt højt vuf og gloede ud mod vejen.
Du kan tro at jeg lod fjernsyn værer fjernsyn og fes ud på gaden med Tyson,
han tog sig så en vagtrunde op og ned af vejen foran huset, men vi kunne nu
ikke se noget, men har der været nogen der har stået og luret så så de da at
der nu bliver reageret med det samme.
Tyson har aldrig været jealoux anlagt, måske skyldes det at han fra starten
har været vant til at jeg også kælede med katten. Men han satte sgu for første
gang igår Angel rigtigt på plads, hun har det med at provokerer ham med sine
tyggepinde, rigtigt stikke dem op i snuden på ham og gnaske løs.
Det gjorde hun så igen i aftes mens han prøvede at hvile sig helt fredeligt,
til sidst blev det altså for meget for ham, og der kom et højt piv fra Angel, jeg vil tro
at han nappede hende så det kunne mærkes og bagefter guflede han hendes tyggepind.
Så nu tror jeg at hun har fundet ud af at han godt kan blive sur.

/Jens (der har sagt til Tyson at det er ham der skal opdrage Angel)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-04 12:04

> [...]
> Så nu tror jeg at hun har fundet ud af at han godt kan blive sur.
>
> /Jens (der har sagt til Tyson at det er ham der skal opdrage Angel)

Det vil han helt pr automatik gøre. Men det er forbavsende at se, hvordan
bøtten vender en dag. Så bliver de Angel der overtager den daglige ledelse,
og Tyson lader hende gøre det. Men det er også sjovt at se, at de begge er
100% klar over, at styrkeforholdet er stik modsat.
Det så skægt ud, min gamle Schæfer tæve, kom gøende stormende frem, når der
kom noget fremmed, men et sted undervejs, checkede hun lige, at
sikkerhedsstyrken var med, altså min Sct Bernhard han. Var han der, kunne
man jo godt være stor i slaget ..

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-06-04 10:36

Thu, 17 Jun 2004 04:53:47 +0200, Benny Mortensen wrote:

>Altså Bolette
>Pas nu på, du ved jo godt Jens er single, og med de
>udtalelser, så lokker du jo ))...

Nej nej...Det hedder: Hun drager...Lissom Misse Møghe! ;-D

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Pwh

Dato : 17-06-04 12:17

x Vuf x wrote:

> Nej nej...Det hedder: Hun drager...Lissom Misse Møghe! ;-D

LOL Ja hun var ikke til at stå for hende Misse Møghe, jeg kunne
specielt godt lide dengang hun låste sin mand ude på altanen )

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 17-06-04 12:36

Thu, 17 Jun 2004 13:16:40 +0200, Pwh wrote:

>LOL Ja hun var ikke til at stå for hende Misse Møghe, jeg kunne
>specielt godt lide dengang hun låste sin mand ude på altanen )

Og ALLE så ham stå og fryse ihjel derude,
men det er ALDRIG blevet vist på TV!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 13:07

> LOL Ja hun var ikke til at stå for hende Misse Møghe, jeg kunne
> specielt godt lide dengang hun låste sin mand ude på altanen )
>
> /Jens

Hej Jens

Ja jeg kunne lige forestille mig, at det måtte være et ømt syn
Der var vist meget, den gode fru Fernando Møghe ikke havde lært sin lidt
enfoldige datter )..

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 13:04

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej...Det hedder: Hun drager...Lissom Misse Møghe! ;-D

Hej Sonja

Nå ja, det havde jeg jo helt glemt ... Så Jens, pas på hvilke døre du
går igennem ... Brug den elegante, Damerne først taktik...

M.V.H.....Benny..

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-06-04 15:26

Det vidste jeg nu ikke han var, men jeg er det ikke

hi hi

Mange hilsner fra

Bolette ( der er ræve stolt af Nicki, vi blev nemlig nr 3 i spring i dag
(trods øsende regnvejr) i agility klubbens klubmesterskab )

www.bolettes.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-06-04 00:12

> [...]
>
> Bolette ( der er ræve stolt af Nicki, vi blev nemlig nr 3 i spring i dag
> (trods øsende regnvejr) i agility klubbens klubmesterskab )

Hej Bolette

Kan man så sige, at Nicki var på springtur

M.V.H.....Benny..

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-06-04 21:29

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
Hej Benny

> Kan man så sige, at Nicki var på springtur

Ja, i den grad

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk