Hvor er de sidste RAM??
Fra : Aabrandt

Dato : 13-06-04 08:47

Øhhm....ved ikke om jeg er havnet det rette sted, men...

Jeg har lige sat 2x128 MB DIMM moduler i min pc, men hvis jeg går ind i
"system" og kigger efter dem, kan jeg kun se 192 MB i alt.....
Hvor er de sidste blevet af??

Anne

Fra : Mads

Dato : 13-06-04 09:12

On Sun, 13 Jun 2004 09:47:22 +0200, "Aabrandt" <acaa@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har lige sat 2x128 MB DIMM moduler i min pc, men hvis jeg går ind i
>"system" og kigger efter dem, kan jeg kun se 192 MB i alt.....

Er du sikker på at de begge er på 128 MB ? og ikke 128 + 64 MB ?

Er det 2 fuldstændigt ens RAM moduler ? Samme fabrikat osv.
Hvis de ikke er helt ens kan det være den ene er dobbeltsidet RAM
og det understøtter din PC måske ikke. I så fald vil det ene modul
blive set af maskinen som 64 MB selvom der egentligt er 128 MB.
Det afhænger helt af dit bundkort.

mvh Mads

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-06-04 10:25

Aabrandt skrev:

> Øhhm....ved ikke om jeg er havnet det rette sted, men...

Du har sendt det samme indlæg til adskillige grupper (og det er
offtopic i de fleste).
Nedenfor er et par links som du _bør_ kigge alvorligt på.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?

http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Jesper G. Poulsen

Fra : Aabrandt

Dato : 13-06-04 21:32

Slap dog lidt af....startede jo netop med, at sige, at jeg ikke vidste om
jeg var havnet det rette sted.
Derfor var jeg nødt til at prøve mig frem....
Kan du evt. henvise til et sted, hvor man kan få lov til at stille SÅ dumme
spørgsmål?
Anne

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-06-04 05:39

> Kan du evt. henvise til et sted, hvor man kan få lov til at stille SÅ
> dumme spørgsmål?
Du spørgsmål er jo ikke dumt. Det er bare postet forkert. Hvis du er i
tvivl om hvilken gruppe du skal poste i kan du jo bare tage den som lyder
mest sansynlig efter af du har kikket på www.usenet.dk/grupper.pl Hvis du
er helt galt på den vil du blive henvist til den rette.

Prøv du at kikke lidt på de links som Jesper har været så venlig at poste
til dig. Og gem dem bare så kan du lige kikke pådem igen næste gang du er
i tvivl.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jan Dahl

Dato : 14-06-04 15:27

Normal skik er også at man gør opmærksom på at man har postet i flere
grupper, så andre ikke giver de samme svar.

Mvh Jan

Fra : JK (please reply to ~

Dato : 14-06-04 08:07

wrote:

> [...]
>
>Jeg har lige sat 2x128 MB DIMM moduler i min pc, men hvis jeg går ind i
>"system" og kigger efter dem, kan jeg kun se 192 MB i alt.....

Det kan være fordi, det er et ældre bundkort, der kræver low density
ram, og hvis den ene ram er low density og den anden high density.

Så skal man vide hvilket bundkort, det er, - og om det er sdram.

mvh

John