fejlmelding i phpmyadmin
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 01:22

Hej NG

Jeg er ved at sætte et debatforum op, men når jeg kommer ind på første side
kommer denne meddelelse:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in d:\phpdev\www\(hele stien)\forum\index.php on line 392

Hvis jeg så kigger i phpmyadmin, vælger min database og kigger længst nede
på siden står der: "Fejl
The additional Features for working with linked Tables have been
deactivated. To find out why click here."
Hvis jeg klikker på "here" kommer følgende: PMA Database ... not OK[
Dokumentation ]
General relation features Disabled

Vælger jeg at se dokumentation står der dette:

$cfg['Servers'][$i]['pmadb'] string
Starting with version 2.3.0 phpMyAdmin offers a lot of features to work with
master / foreign - tables. To use those as well as the bookmark feature you
will need to create a new db.

To use this functionality as superuser create a new database:
a.. create a new database for phpmyadmin:
CREATE DATABASE phpmyadmin;
Note that "controluser" must have SELECT, INSERT, UPDATE and DELETE
privileges on this database. Here is a query to set up those privileges
(using "phpmyadmin" as the database name, and "pma" as the controluser):
GRANT SELECT,INSERT,UPDATE,DELETE ON phpmyadmin.* to 'pma'@'localhost';
do not give any other user rights on this database.
b.. enter the databasename in $cfg['Servers'][$i]['pmadb']
Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig. Det hele ligger på min egen
computer og har før fungeret perfekt med præcis det script der bliver
henvist til og ifølge "de kloge" er det ikke scriptet der pludselig er fejl
i.

--
Hilsen Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : Kim Andersen

Dato : 13-06-04 07:48

> [...]
result
> resource in d:\phpdev\www\(hele stien)\forum\index.php on line 392

Hvilken type forum er det? og har du lavet en database til det forum samt
fortalt hvordan den kan nå databasen etc ?
Username og password til databasen?

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 09:31

"Kim Andersen" skrev i en meddelelse:
> Hvilken type forum er det? og har du lavet en database til det forum samt
> fortalt hvordan den kan nå databasen etc ?
> Username og password til databasen?

Hvad mener du med type? Det er hentet her: http://www.phpbb.com
Jeg har, som man skal oprettet en database inden jeg installerede dette
forum og så finder den selv ud af at skabe kontakt til databasen og der er
også sat username og password.

Jeg kan se at forummet også bruger de oplysninger jeg har skrevet i
databasen med f.eks flere brugere så der er kontakt.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-04 01:57

"Mia J" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan se at forummet også bruger de oplysninger jeg har skrevet i
> databasen med f.eks flere brugere så der er kontakt.

Hurraaaaa, tænkte jeg da der blev reageret på mit indlæg............... og
endda med uddybende spørgsmål Det her tegner godt

Jeg besvarede spørgsmålene efter bedste evne og......
........så skete der ikke mere

Er det jeg beskæftiger mig med på for lavt niveau? Hmmmm, det er den måde
jeg lærer det på.