Hjælp til datastrømme
Fra : Søren Malling

Dato : 12-06-04 22:30

Jeg har på http://www.razor.dk/php/guider/streams/ fundet en
masse gode ting bl.a. hvor i filen jeg mit script skal starte med
at skrive inputsne fra min form. Når jeg bruger strømmen "r+"
starte den også i starten af filen. Problemet er bare at den
overskriver det der i forvejen står i filen. Er der nogen der kan
fortælle mig hvad fejlen er... Min kode er så ledes:

$fp = fopen("nyheder.txt","r+");

fputs($fp, $input);

fclose($fp);

Håber at nogen kan hjælpe.

Hilsen Søren Malling

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-04 22:37

On 12 Jun 2004 21:29:55 GMT
Søren Malling <dengse@quimby.dk> wrote:

> [...]
> overskriver det der i forvejen står i filen. Er der nogen der kan
> fortælle mig hvad fejlen er... Min kode er så ledes:

prøv at kigge lidt på http://www.php.net/fopen

her vil du se at du for at fortsætte fra slutningen af filen (appende)
skal du bruge a eller a+

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Søren Malling

Dato : 13-06-04 16:36

> [...]
> skal du bruge a eller a+
>

> --
> Kim Schulz Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!

Der har jeg også været inde... Det jeg gerne vil have den til er at den
skal skrive i starten af filen uden at overskrive det i forvejen
indtastede i samme fil...

Fra : Kim Emax

Dato : 13-06-04 23:26

Søren Malling wrote:

> Der har jeg også været inde... Det jeg gerne vil have den til er at
> den skal skrive i starten af filen uden at overskrive det i forvejen
> indtastede i samme fil...

så skal du gemme det, der står i filen i forvejen i en variabel og indsætte
det igen efter du har skrevet det første til filen. Eks.k

$fildata = "din nuværende fils indhold";
$nyedata = "dette er det nye, der skal ind øverst i filen";
$nyedata .= $fildata;

Så har du det i den rækkefølge du vil, nu skriver du til filen igen.

Men hvorfor skal det øverst?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Søren Malling

Dato : 14-06-04 10:55

Kim Emax wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> --
> Take Care
> Kim Emax - masterminds - Vi tænker IT for dig...

Jeg burger det til mine nyheder. Men skal til at lære MySQL så det bliver
nemmere for mig at lave sådan noget.

Fra : Kim Emax

Dato : 14-06-04 11:21

Søren Malling wrote:

> Jeg burger det til mine nyheder. Men skal til at lære MySQL så det
> bliver nemmere for mig at lave sådan noget.

Det behøver du nu ikke mysql for at kunne. Når du indlæser dine nyheder fra
tekstfilen, så gemmer du dem i et array, bruger funktionen array_reverse()
og printer derefter nyhederne ud en efter en på skærmen.