asp og replace
Fra : kris

Dato : 12-06-04 21:06

Hej Nyhedsgruppe

Håber jeg kan få lidt hjælp, jeg har nu prøvet i adskellige dage at
ændre et ; til <br> i følgende mit lille første asp program

<% response.write x_Medvirkende %>

Medvirkende kommer fra en access database hvor der er navne adskildt
med ; hvad skal jeg skrive i min write for at skifte ; med <br>

Håber der sidder et lyst hoved, med lyst til at give mig en hjælpende
hånd med ovenstående

mvh

Kim

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-06-04 21:09

kris wrote:
> [...]
> med ; hvad skal jeg skrive i min write for at skifte ; med <br>
>
> Håber der sidder et lyst hoved, med lyst til at give mig en hjælpende

Mon ikke du skulle prøve i asp gruppen istedet ;)

--
excuse of the day : Your mail is being routed through Germany ... and
: they're censoring us.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-06-04 21:16

kris wrote:
> Hej Nyhedsgruppe

Du får nok mere held i den rette gruppe:
FUT:    dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

(Hvilket betyder at svar på denne mail, vil blive sendt til d.e.i.w.s.asp)

(Hviket betyder at dette svar er sendt til begge grupper)

> [...]
>
> Medvirkende kommer fra en access database hvor der er navne adskildt
> med ; hvad skal jeg skrive i min write for at skifte ; med <br>

Og så kan du lige få den hjælp med jeg kan give:

Hvis din asp er skrevet i JavaScript, kan du f.eks. skrive:
<% Response.Write(new String(x_Medvirkende).replace(/;/g,'<br />')); %>

Jeg ved ikke hvordan man gør i VBScript.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : kris

Dato : 12-06-04 21:31