Hund i pleje
Fra : Tina Christiansen

Dato : 12-06-04 20:17

Hej NG

Jeg er i den heldige situation at jeg har fået en hund i ferie pleje,
hvilket er rigtigt skønt, dog løber vi ind i lidt problemer.

Min egen hund en 3 årig kastrat (hvid schæfer) - Andy - tugter pleje
hunden - Balta, nogen gange uden at der er mad eller legesager indblandet i
det. Pleje hunden er en hanhund på ca 1,5 år og også hvid schæfer. Jeg går
og lure på om det er magtkamp min egen hund lægger op til (altså hvilket
plads i hirakiet plejehunden skal have).Mit spørgsmål lyder nu på om jeg
skal lade hundene ordne det selv. Indtil videre har jeg trådt ind da jeg er
"alfa personen" her hjemme. Jeg beskytter Balta i det den har skærm på - på
grund af et potesår som lige er blevet opereret. Nu opdagede jeg lige idag
at Andy alligevel har givet Balta en overfladisk flænge i benet - ikke noget
alvorligt - men det irritere mig, da denne adfærd først er opstået efter 3
dage - de første dage forløb fint. Det bør måske nævnes at Balta er blevet
opereret mens han er hos os.

Hvad er jeres tanker om dette? Kan jeg lade hundene være alene i samme rum,
når vi er på arbejde.

Med venlig hilsen
Tina

Fra : shadow

Dato : 12-06-04 23:59

"Tina Christiansen" <tinaogjeff@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> opereret mens han er hos os.
>
> Hvad er jeres tanker om dette? Kan jeg lade hundene være alene i samme

Hej Tina
Den her er en af dem man skal passe lidt på med at besvare, men jeg vover
pelsen aligevel,
under normale omstændigheder kan hundene ordne det selv, og din egen hund
vil vinde den kamp mest pga aldersforskellen, MEN så kommer problematikken
for mig at se og det er , at din gæstehund bære rudt på en skærm, og det kan
nemt give din egen hund nogle forkerte signaler med henblik på hundens
kropssprog, så hvis det var mig der var i din situation ville jeg holde dem
adskilt indtil din gæst fik pillet skærmen af.
Håber du kan bruge det her til noget.

Hilsen Jimmy
www.dch-skagen.dk der kan du finde nogle gode artikler.

Fra : Tina Christiansen

Dato : 13-06-04 00:12

..
> [...]
dem
> adskilt indtil din gæst fik pillet skærmen af.

Tak for svaret...

Det er hermed taget til efterretning.

Når vi tager på arbejde bliver hundene skilt ad - skærmen er jo desværre
nødt til at blive på i de næste 10 dage.

Der er egenligt meningen at Baltas ejere skal passe vore hund (Andy) i 14
dage senere på året hjemme hos dem. Nu er jeg dog ikke sikker på at det er
en god ide, da det vil være på Baltas territorie - og jeg er ikke sikker på
at Andy vil underkaste sig - vi må tænke på en anden løsning!

Hunde hilsner herfra

Tina

Fra : Louise

Dato : 13-06-04 09:58

Du skal ikke bare lade dem ordne det 100% selv. Din hund bestemmer og
han skal have lov til at vise det, men han skal ikke have lov til at
hygge-tæske den anden efter forgodtbefindende. Lad være med at
beskytte den fremmede hund; den er nederst i hierakiet og det går
nemmest hvis du bestyrker begge hunde i den opfattelse.