Min hund halter
Fra : vibeke

Dato : 12-06-04 15:46

Hej

Min hund Griffon/pinzer blanding (ca. 8 kg) på næsten 10 år, er begyndt at
halte på det ene forben.

Jeg har lige talt med dyrelægevagten, og dyrlægen sagde at jeg skulle give
hende 1/4 pamol.
Det skal jeg gøre igen i morgen og mandag kontakte egen dyrlæge.

Findes der ikke noget (kosttilskud, hvad som helst) der er godt mod gigt,
eller kan lindrer smerterne.?
Hun skulle jo gerne leve mange år endnu, men uden smerter.

Vibeke

Fra : shadow

Dato : 12-06-04 16:26

Hej Vibeke
Man kan få noget der hedder " Artroflex plus"
Det er til hunde med nedsat ledfunktion, hunde med ledstivhed og hunde i
hård træning.
Jeg bruger det selv til min egenhund der har en let albuedysplasi, og det
hjælper hende fint, det danner stoffet glykosamin hvis jeg husker rigtigt,
du kan også prøve at kigge lidt på vores hjemmeside under dyrlægen om der er
noget du kan bruge der, afsnittet er ikke helt komplet men der arbejdes
hæftigt på det.
Hilsen Jimmy
www.dch-skagen.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-06-04 21:59

Sat, 12 Jun 2004 17:25:55 +0200, shadow wrote:

> [...]
>noget du kan bruge der, afsnittet er ikke helt komplet men der arbejdes

Det hedder Glukosamin. Jeg ta'r selv Glukosamin hver dag.
Det hjælper faktisk.

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Holm

Dato : 12-06-04 16:33

> [...]
> eller kan lindrer smerterne.?
> Hun skulle jo gerne leve mange år endnu, men uden smerter.

Hej Vibeke ...

Der findes god hjælp til ældre hunde med gigt .
Du kan altid få smertestillende tabletter hos dyrlægen ( gigt medicin ), men
se lige dette link også , om Artroflex .

Mange hilsener Holm ( og god bedring )

http://www.hunde-info.dk/artro.shtml

Fra : Heidi Jensen

Dato : 12-06-04 20:48

Hej

Jeg synes at du skal prøve Hokamix, det er lavet på natur produkter- og det
kan næsten flytte bjerge :0) Du kan finde et link til det via
www.showdogs.dk. Hokamix kan bruges i mange forskellige tilfælde f.eks.
dårlige led, kløe osv. Ja der er næsten ikke det, det ikke kan klare! Det er
selvfølgelig ikke billigt, men hvad gør vi ikke for vores hunde! Selvom din
hund bliver rask, er det stadig godt at bruge det som kosttilskud! Ta'
kontakt til dem, det er verdens mest behjælpelige mennesker.....

Heidi (forbruger af Hokamix)

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-06-04 11:43

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> hund bliver rask, er det stadig godt at bruge det som kosttilskud! Ta'
> kontakt til dem, det er verdens mest behjælpelige mennesker.....

Hejsa Heidi
Jeg har siddet og læst lidt om Hokamix, og synes umiddelbart, at det lyder
godt. Jeg er dog lidt i tvivl om doseringen. Jeg kan forstå på siden, at man
skal give, hvad der svarer til 1 gram pr. kg legemsvægt. Kan det passe?
Kommer det i pulverform?

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Nilleslyst

Dato : 13-06-04 12:27

Hej Karina og Christian
Hokamix fås både i pulverform og i kapsler, pulveret er billigst.
Det er rigtigt, der skal gives 1 g pr. kg legemsvægt, men maximalt 15 g om
dagen.

Mod ømhed og halten hos hund, kan jeg anbefale "Arthrocare Plus" fra
dyrlægen, det har tidligere indeholdt glucosamin (+ flere andre stoffer),
men indeholder nu "collagen", som iflg. min dyrlæge omdannes til glucosamin
i hundens organisme.
Jeg bruger det forebyggende til min ene lab. på 4 år, der blev opereret for
en ledmus i det ene knæ, da hun var 10 mdr. For en sikkerheds skyld får hun
også VitalAnimin, og hun har ingen gener fra knæet.
Mvh Anelise

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-06-04 12:41

"Nilleslyst" <nilleslyst(slet_dette)@yahoo.dk> wrote in message
[klip]
Hejsa Anelise

Tak for dit svar. Grunden til jeg spurgte om det med doseringen var, at jeg
så et sted, at man solgte 90 kapsler, der skulle kunne række til 90 dage.
Disse kapsler indeholdt hver 1500 mg, og var til mennesker, der jo unægtelig
vejer noget mere end de fleste hunde. Derfor var jeg bange for, at jeg ville
komme til at overdosere, hvis jeg købte det i pulverform og gav min hund 15
g pr. dag.

> Hokamix fås både i pulverform og i kapsler, pulveret er billigst.
> Det er rigtigt, der skal gives 1 g pr. kg legemsvægt, men maximalt 15 g om
> dagen.

Ja, det stod der også. Store hunde kunne vist få 20-25 g pr. dag, men det er
ikke noget problem for os, da Vaks vejer omkring 15 kg.

> [...]
> dyrlægen, det har tidligere indeholdt glucosamin (+ flere andre stoffer),
> men indeholder nu "collagen", som iflg. min dyrlæge omdannes til

Ja, det har jeg også læst mig til. Det der for en umiddelbar betragtning
tiltaler mig ved Hokamix er, at det har en slags multifunktion - at det også
hjælper mod kløe, som vores hund desværre også lider af. Vi har prøvet Vital
Animin, men det har desværre ikke virket.

Men hvis jeg ikke bestemmer mig for Hokamix, så skal vi i hvert fald snarest
i gang med Glukosamin i en eller anden afart, for det lyder rigtig godt, og
selv om vores hund kun en enkelt gang har haltet lidt (det gik over dagen
efter), så er tiden nok ved at være inde til, at det er op over med gigt og
andre aldersrelaterede ting. Han er 8 år.

Skal man købe det hos dyrlægen, eller kan man trygt give ens hund det, man
kan købe til mennesker?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Nilleslyst

Dato : 13-06-04 15:18

Hej Karina
Faktisk tager jeg selv glucosamin for en slidt ryg (3 kapsler á 400 g dgl.),
og hvis man afpasser dosis til hundens vægt, kan man sikkert sagtens bruge
dem. Men det er nok en dyrere løsning end at købe glucosaminpulver til
hunde. Jeg mener, at du kan finde det på www.pharmaviva.dk eller ved at
søge efter glucosamin på Google.
God bedring med din hund.
Venlig hilsen Anelise

Fra : shadow

Dato : 13-06-04 15:25

Hej igen Vibeke
Du skal efetr min mening bruge " Artroflex plus" som jeg beskrev i mit
første svar min hund en Golden på 30 kg skal have 5 gram pr døgn og der er
400 gram i bøtten så det rækker fint og til 234 kr, det er hvad dyrlæger og
dyrehospitalet i Frederikshavn anbefaler, og det virker!!
det danner stoffet glucosamin.
Hilsen Jimmy
www.dch-skagen.dk

Fra : Heidi Jensen

Dato : 14-06-04 07:35

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ville
> komme til at overdosere, hvis jeg købte det i pulverform og gav min hund

Der ligger en meget fin måleske i bøtterne med pulver, så man kan næsten
ikke måle forkert! Og hvis den skulle få et 1 g. for meget, sker der heller
ikke noget med det, da det jo igen er et naturprodukt!

Fra : fam. Ager

Dato : 12-06-04 21:09

> [...]
> eller kan lindrer smerterne.?
> Hun skulle jo gerne leve mange år endnu, men uden smerter.

Jeg har for år tilbage, gjort underværker med vital animin, det var en
engelsk setter med gigt, han blev så god som ny, næsten. Jeg bruger det
stadig, og har ikke haft led problemer med nogle af setterens efterfølgere,
boxere, gravhund, og cairn terrier..
mvh. marie

Fra : Louise

Dato : 13-06-04 09:55

Mener ikke der er glucosamin i Artroflex mere pga de ændrede regler...
Men det virker; der er noget smertestillende i det og det er super!

Glucosamin skal vist gives sammen med et andet stof for at virke bedst
muligt, men det er også et super produkt. Jeg vil anbefale dig at købe
det til mennesker (kan vist ikke fåes til dyr) og helst i udlandet;
der er det betydeligt billigere.

Fra : qfha

Dato : 13-06-04 07:35

"vibeke" <NOSPAMvib@jafnet.dk> wrote in message news:<caf4kc$ajb$1@news.orange.dk>...
> [...]
> eller kan lindrer smerterne.?
> Hun skulle jo gerne leve mange år endnu, men uden smerter.

-----------

Brug Glukosamin, det virker utroligt godt. Min gamle gigtplagede hund
fik Rimadyl hos dyrlægen, det virkede nogenlunde, men kan have
bivirkninger.
Så startede jeg med Glukosamin, og jeg fik en næsten ung hund igen.
Det blev bedre næsten med det samme, men den rigtigt gode virkning kom
efter ca. 4 mdr.

Fra : vibeke

Dato : 13-06-04 08:45

Hej

Mange 1000 tak for alle Jeres svar og links til hundesiderne.

Hun halter også i dag, så turen til stranden er strøget, og Simba bliver
luftet i haven i dag.
Pamol se ud til at tage toppen af hendes smerter, men de er der.
Humøret fejler heldigvis ikke noget, stadig glad.
Jeg har skrevet Jeres råd ned, så må jeg hører, hvad dyrlægen syntes vi skal
prøve.

Vufligvov fra
Vibeke