parring efter kejsersnit!
Fra : Freedom

Dato : 12-06-04 15:06

Hej alle!

Min veninde har fået fortaget et kejsersnit på sin hunkat, alle killingerne
døde desværre. Nu er hun bange for at hendes hankat har parret hunkatten
allerede 1½ md. efter kejsersnittet da hun så hunkatten igen var i løbetid
for sent! Første løbetid kom ca. 2 uger efter kejsersnittet!

Men hvor lang tid efter et kejsersnit er det forsvarligt at parre en hunkat!
Hendes Dyrlæge sagde et par måneder!

Håber i nyder det dejlige vejr!
Iben

Fra : Ida

Dato : 12-06-04 20:46

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for sent! Første løbetid kom ca. 2 uger efter kejsersnittet!
>
> Men hvor lang tid efter et kejsersnit er det forsvarligt at parre en

Hej Iben

Jeg havde selv en hunkat, der lissom din venindes fik kejsersnit og blev
parret meget hurtigt igen derefter.
Graviditeten og fødslen gik lige efter bogen, men jeg tog hende til dyrlæge
nogle gange i løbet af drægtigheden blot for at være på den sikre side.
En dyrlæge mente af hunkatten skulle parres så hurtigt som muligt, mens en
anden ville vente mindst ½ år - begge brugte ardannelsen som argument, men
selvfølgelig med to forskellige udgangspunkter..den ene mente at livmoder
osv skulle udvides hurtigst muligt, mens den anden mente, at den skulle have
lov at komme sig helt og aldeles.

Ida
www.corkycoon.dk
Killinger ventes uge 27

Fra : Freedom

Dato : 13-06-04 09:02

> [...]
> selvfølgelig med to forskellige udgangspunkter..den ene mente at livmoder
> osv skulle udvides hurtigst muligt, mens den anden mente, at den skulle

Hej Ida,

Tusind tak for et dejligt svar, jeg har givet det videre til min veninde og
hun er allerede mere rolig men vil bruge dyrlægen flittigt!

Iben