Hundetræning, hvad slags forsikring ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 12-06-04 11:33

Hejsa alle jer

Freja skal starte til hundetræning på Onsdag.. hun har en alm. forsikring,
men er det ok ? eller er det påkrævet at skulle have en udviddet ?

Mange hilsner
Heidi

Fra : shadow

Dato : 12-06-04 11:39

Hvis det er almindelig hundetræning du skal til er den lovpligtige nok, men
er det IPO, eller andet forsvarsarbejde skal du have en udvidet forsikring

Fra : EnjoyNews

Dato : 12-06-04 12:00

Ok, tak for hjælpen

Mange hilsner
Heidi

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 12-06-04 12:54

> [...]
men
> er det IPO, eller andet forsvarsarbejde skal du have en udvidet forsikring

Det er ikke sikkert at det er nok , kontakt klubben du skal starte i og hør
dem, der er nogle klubber der stiller krav om at der er udvidet forsikring
på hunden. Det er noget med at hvis hunden bider træneren dækker den alm.
ikke.

Hilsen Søren

Fra : shadow

Dato : 12-06-04 13:04

Hej Søren
I dch klubber er det som før beskrevet
M.V.H
dch-skagen

Fra : Helle Jensen

Dato : 12-06-04 14:40

> Hej Søren
> I dch klubber er det som før beskrevet
> M.V.H
> dch-skagen

Ja, fordi den udvidede forsikring tegnes af DcH. Det vil sige, at når man
træner i en DcH forening har man både den lovpligtige og udvidede
forsikring.

Jeg kunne forestille mig, at I alle andre træningssammenhænge er både den
lovpligtige og udvidede forsikring krævet.

I øvrigt undrer det mig, at du underskriver med dch-skagen. Du kan vel ikke
udtale dig på vegne af hele foreningen?

Mvh.
Helle

Fra : shadow

Dato : 12-06-04 15:14

Hej Helle
Jo det kan jeg nu nok, da jeg er medlem af bestyrelsen og er træner i
DcH-Skagen og webmaster på dch-skagen's hjemmeside, men ellers er mit navn
jimmy :)
og så er det et eller andet sted også for at gøre opmærksom på vores
hjemmeside, som jeg mener er ved at indeholde meget godt hunde relateret
stof, for nye og kommende hunde ejere, og der kommer løbende nyt til
M.V.H
Jimmy
www.dch-skagen.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 12-06-04 16:28

> Hej Helle
> Jo det kan jeg nu nok, da jeg er medlem af bestyrelsen og er træner i
> DcH-Skagen og webmaster på dch-skagen's hjemmeside, men ellers er mit navn
jimmy :)

Ok, det er jo godt nok, men der er stadig forskel på, om du skriver din
private mening eller en officiel mening udtrykt af klubben.

Jeg tror ikke emnet hund er så entydigt, at hele bestyrelsen og trænerne i
DcH-Skagen vil være enige om det hele.

Mvh. Helle

Fra : Karina og Christian

Dato : 12-06-04 15:19

"Helle Jensen" <hellejensen@newmail.dk> wrote in message
> [...]
[klip]
> I øvrigt undrer det mig, at du underskriver med dch-skagen. Du kan vel
ikke
> udtale dig på vegne af hele foreningen?

Nej, det undrer også mig, og jeg har også spurgt i et andet indlæg, om han
repræsenterer klubben udadtil, eller om han/hun udtaler sig på sine egne
vegne.

Med venlig hilsen
Karina