overgang til skemad...
Fra : Nette

Dato : 12-06-04 09:50

Hej gruppe...

Jeg har fundet ud af, hvor hurtigt man glemmer!!!

Jeg har altid brugt mængden af tis i bleen som indikator på om den lille får
nok væske.
Men nu står jeg med et problem...

Kan nogen af jer huske, om mængden ændre sig radikalt, når den lille overgår
til skemad et par dage dagligt?

Det er lidt svært at regne med, når der i overgangsperioden samtidig bliver
varmere og varmere.

Hvor er det godt man glemmer alle problemerne, de søvnløsenætter osv. med
tiden, men hvor er det trælst man også nemt glemmer, hvordan man praktisk
gjorde tidligere....*G*

Nette

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-06-04 10:56

Nette wrote:

> Jeg har altid brugt mængden af tis i bleen som indikator på om den
> lille får nok væske.
> Kan nogen af jer huske, om mængden ændre sig radikalt, når den lille
> overgår til skemad et par dage dagligt?

Hos vores datter er mængden af urin i bleerne blevet en smule mindre
efter hun er begyndt at få skemad.

Jeg er begyndt at bruge "hudens elasticitet" som indikator for om hun
får tilstrækkeligt med væske og så giver jeg hende vand eller
modermælkserstatning at drikke til skemåltiderne (på den måde glider
genstridig grød også lettere ned).

Henriette Døssing

Fra : Nette

Dato : 13-06-04 00:18

"Fischer & Døssing" skrev

> Hos vores datter er mængden af urin i bleerne blevet en smule mindre
> efter hun er begyndt at få skemad.

OK, synes nok der var noget om det. Så er jeg mere rolig. Ikke fordi der er
den store forskel, men der er lidt forskel nu efter skemad i 14 dage.

> [...]
> får tilstrækkeligt med væske og så giver jeg hende vand eller
> modermælkserstatning at drikke til skemåltiderne (på den måde glider

Jeps, det gør vi også her. Han får 100 ml. MME bagefter og så prøver vi med
vand til grøden. Desværre gider han ikke køligt vand, så vi bruger lunt kogt
vand.....

Men tak for hjælpen.

Nette

Fra : Lars Raaby

Dato : 13-06-04 08:16

Nette skrev bl.a.:

> Jeps, det gør vi også her. Han får 100 ml. MME bagefter og så
> prøver vi med vand til grøden. Desværre gider han ikke køligt
> vand, så vi bruger lunt kogt vand.....

Jeg gør det samme.

--
MVH Lars