Nyhedssystem
Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-06-04 00:31

Hej folkens..

Jeg er ved at lave et nyhedssystem på min hjemmeside, men nu hvor
det skal testes, melder den fejl.

Jeg får denne fejl:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid
MySQL result resource in
/var/www/hotels/.dk/webweaver/html/vis.php on line 9

Koden ser sådan ud, hvis det skulle være nødvendig:

<HTML>
<BODY>
<?
$db = mysql_connect("host", "brugernavn", "kodeord");
mysql_select_db("database", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift,
   tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC
   LIMIT 0, 2");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

   echo "<B>$data[1]</B> - ";
   echo date("j/n - Y", $data[0]);
   echo "<BR>$data[2]<BR><BR>";
}
?>
</BODY>
</HTML>

Kan det have noget at gøre med, at koden ikke er tilpasset til
Register_Globals off?

Mange tak for hjælpen

Mvh. Lasse Jensen

http://www.webweaver.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 12-06-04 10:49

Lasse Jensen <lassejensen1@ofir.dk> writes:

> [...]
> </BODY>
> </HTML>
>
> Kan det have noget at gøre med, at koden ikke er tilpasset til

Nej. Tilsyneladende bliver $foresp ikke sat til det forventede. Prøv
med:

$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift,
   tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC
   LIMIT 0, 2") or die ('SQL fejl: '.mysql_error());

- Jacob Atzen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-06-04 19:24

Jacob Atzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> $foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift,
>    tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC
>    LIMIT 0, 2") or die ('SQL fejl: '.mysql_error());

Ok det prøver jeg, så vi kan se hvad fejlen er. Jeg vender tilbage,
hvis jeg ikke for det løst...

Tak for hjælpen

Mvh. Lasse Jensen