Islænder hingst
Fra : Helle Urban Munck

Dato : 11-06-04 21:25

Hej

Jeg kom til at skrive navnet på hendes far og ikke på den hingst hun skal
til det er nemlig Gneisti 112 fra Hedensted.. Ups.. hehe

Jeg har en hoppe der skal i fol til næste år! Hun skal til en hingst der
hedder Gneisti 112 Hedensted og jeg har aldrig set ham, fordi vi fik
bedækningen med i handlen! og jeg kan ikke finde nogle billedere af ham inde
på internettet! Så hvis du ligger inde med et billede, så ville jeg blive
meget glad hvis du ville sende det mig!

Mvh. Lykke

Fra : Malene P

Dato : 11-06-04 21:53

"Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kom til at skrive navnet på hendes far og ikke på den hingst hun skal
> til det er nemlig Gneisti 112 fra Hedensted.. Ups.. hehe

Æh -ja hehe??

Har kigget lidt og der er flere sider om ham, der burde indeholde billeder,
men som åbenbart er sat ud af spillet. Men en søgning på Google giver da
ellers mange hits. Hvad med at kontakte hans ejer for at få nogle billeder?
Eller endnu bedre -besøge ham og tage dine egne billeder -og ikke mindst et
indtryk af fyren? For mig virker situationen lidt uovervejet.

mvh
Malene P

Fra : Helle Urban Munck

Dato : 11-06-04 22:07

Hej..

jeg skal også ud og se ham.. det er bare fordi jeg ved ikke hvornår! hun
skal jo først bedækkes næste år.. så ville godt have et billede inden!!
hehe, men skal nok også der ud snart!

Fra : Heidi Falch

Dato : 11-06-04 22:24

On Fri, 11 Jun 2004 22:25:26 +0200, "Helle Urban Munck"
<hum@wanadoo.dk> wrote:

>Jeg kom til at skrive navnet på hendes far og ikke på den hingst hun skal
>til det er nemlig Gneisti 112 fra Hedensted.. Ups.. hehe

Hovsa - men jeg vil nu stadig henvise dig til hestur.is

> [...]
>på internettet! Så hvis du ligger inde med et billede, så ville jeg blive

Ehm, du havde nok ikke behøvet skrive det samme en gang til blot med
ændring af hingstens navn - vi kan godt regne ud at det drejer sig om
din hoppe )

Men hvor om alt er, så kan jeg se på WF at Gneisti er kåret (ok - det
er nogle gamle kåringer) med hhv. 7.64 i 1988 og 7.51 i 1990. I 2002
blev han afkomstkåret i 1. klasse.

I den bedste kåring fik han:

Hoved 8
HalsMankekamSkuldre 8.5
RygKryds 8
Proportioner 7.5
Benkvalitet 5.5
Benbevægelse 6
Hove 7
Bygning 7.24

Tölt 8
Trav 7.5
Pas 8
Galop 8
Vilje 8
Sind 8
Form u. rytter 8
Skridt 7.5
Rideegenskaber 7.9

Og i 1990 fik han:

Hoved 8
HalsMankekamSkuldre 8.5
RygKryds 7.5
Proportioner 7.5
Benkvalitet 5.5
Benbevægelse 6.5
Hove 7.5
Bygning 7.3

Tölt 7.5
Trav 7.5
Pas 7.5
Galop 8
Vilje 8
Sind 8
Form u. rytter 7.5
Skridt 7
Rideegenskaber 7.65

Så umiddelbart vil jeg sige, at din hoppe skal have meget gode ben og
benbevægelser, da han ligger noget (læs: meget) lavt her.

Hans blup er:

Hoved 104
Hals 119
Ryg 116
Proportioner 115
Benkvalitet 115
Benbevægelse 96
Hove 100
Man og hale 98
Tölt 102
Langsom tölt 91
Trav 101
Pas 109
Galop 110
Vilje 100
Sind 96
Form under rytter 104
Skridt 102
Total afgivelse 109

Han har 72 afkom i følge WF. Heraf er de 10 kårede.

Desværre var der ikke noget billede, så jeg vil som Mette henvise til
ejeren, og tag ud og kig på ham og se om han overhovedet er noget for
din hoppe

--
Knus

Trolden