ASP testning
Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 11-06-04 18:58

Jeg tester mine ASP ting i IIS, men jeg skal restarte min PC hver gang jeg
har lavet ændringer til et ASP script før jeg kan se virkningen. Er der
noget jeg kan gøre så jeg blot kan rette og derefter teste?

Nils

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 11-06-04 23:13

....og så var det jo at Nils Nyvang Bacher sagde:
> [...]
> gang jeg har lavet ændringer til et ASP script før jeg kan se
> virkningen. Er der noget jeg kan gøre så jeg blot kan rette og

Har du prøvet med Ctrl+ F5 ?

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 12-06-04 07:10

> Har du prøvet med Ctrl+ F5 ?
Ja og det virker heller ikke.

Nils

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 12-06-04 15:50

> Ja og det virker heller ikke.
>
> Nils

Istedet for så at genstarte hele maskine kan du nøjes med at genstarte
webservicen.

Inden under "Services" (Tjenester) genstarter du din web-service. Kan ikke
lige huske hvad den hedder og det er vist også forskelligt fra OS til OS.

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 12-06-04 16:12

> Inden under "Services" (Tjenester) genstarter du din web-service. Kan ikke

Jo så virket det ok, men det er vel ikke nomalt eller er det?

Nils

Fra : Casper Bang

Dato : 12-06-04 17:10

> Jo så virket det ok, men det er vel ikke nomalt eller er det?

Nej, det er ikke "normalt". Problemet er at din webserver cacher dine
kompilerede ASP filer. Under normale omstændigheder kan IIS godt hitte ud af
at rekompilere når kildekoden bliver opdateret - men åbenbart ikke i dit
tilfælde.
Der var en længere tråd om dette for en lille måneds tid siden her i gruppen
om det samme. Prøv at søge lidt tilbage, og se om du ikke kan finde svaret
der :)

~Casper