Ang. bådtransport.
Fra : kr

Dato : 11-06-04 11:57

Hej, nu har jeg set på både i Sverige og Danmark og fundet ud af priserne er
betydelig mere tiltrækkende i SE. end i DK. Nu er der jo det ved det, at en
båd skal til Københavnstrup på en eller anden måde, helst på en lastbil. Men
lige meget hvor meget jeg leder og søger, kan jeg ikke finde nogle
oplysninger om dette. Er der mon nogle der kender ca. priser for en motorbåd
på 20-25 fod og et link evt.? Det drejer sig om afstande som Stockholm og
lidt nord for byen og ellers den afstand fra DK.
På forhånd tak.
Kr.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-04 12:38

Uheldigvis faldt kr over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> nogle der kender ca. priser for en motorbåd på 20-25 fod og et link
> evt.? Det drejer sig om afstande som Stockholm og lidt nord for byen

Der er ingen standard priser på den slags, det afhænger jo af den
enkelte vognmands omkostninger og profittrang

Du er nødsaget til at indhente tilbud hos forskellige vognmænd. Find
gerne en vognmand, som eventuelt kører ruten jævnligt. På den måde kan
du måske være heldig og få din båd med hjem som et returlæs, og
således spare lidt på den konto.

Mit umiddelbare skøn, hvis du ikke kan finde et billigt returlæs, er,
at prisen ligger på omkring kr. 15.000 inkl moms.

Spørgsmålet er bare, om en vognmand vil køre turen i et stræk. Der kan
jo blive problemer med at overholde 11- timers reglen, og så holder
prisen sikkert ikke..

Claus

Fra : sode

Dato : 11-06-04 22:39

> Spørgsmålet er bare, om en vognmand vil køre turen i et stræk. Der kan
> jo blive problemer med at overholde 11- timers reglen, og så holder
> prisen sikkert ikke..

11 timer fra Stockholm til Kbh ???? er det på cykel?.

Hvis man tar' de svenske træpenge i mente ku' det måske betale sig at
spørge en Svensk vognmand !

VH/Sode

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-04 23:31

Uheldigvis faldt sode over tastaturet og skrev derved følgende:

> 11 timer fra Stockholm til Kbh ???? er det på cykel?.
> Hvis man tar' de svenske træpenge i mente ku' det måske betale sig
at
> spørge en Svensk vognmand !

Hvorfor læser du ikke, hvad jeg skriver?

Citat:
"Mit umiddelbare skøn, hvis du ikke kan finde et billigt returlæs,
er,"
Citat slut.

Jeg skriver jo direkte, at det er hvis han *ikke* kan finde en
vognmand, som kan tage den med som et returlæs og dermed kun køre den
ene vej.

Dernæst er der altså ca. 700 km fra københavn til et sted nord for
stockholm. Så vidt jeg ved, så er fartgrænsen for en lastbil på
motorvej i sverige 70 eller 80 km/t, og en stor del af vejen er ikke
kun motorvej.

Det giver altså en *effektiv* køretid på ca ti timer. Læg så den tid,
der går med lastning og fastgørelse, spisepauser, tankning, kø,
trafikpropper osv...

Skal han begge veje, så kan du selv gange med 2....

Sluttelig, en svensk vognmand er nok lidt billigere, men ulempen er,
at han jo også skal tilbage, hvilket man jo også skal betale for.

Claus

Fra : HKN

Dato : 11-06-04 12:43

"kr" <kat2@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> på 20-25 fod og et link evt.? Det drejer sig om afstande som Stockholm og
> lidt nord for byen og ellers den afstand fra DK.

Heldigvis faldt jeg over tastaturet og skriver derfor;

Hvorfor sejler du den ikke hjem?? Det er formentlig langt det billigste, og
turen er meget flot! Tag den evt igennem Göta-kanalen og ned langs
vestkysten....

Mvh

Henrik