Hvormange MB til My SQL
Fra : Andreas Chr.

Dato : 11-06-04 11:27

Hej - jeg står foran at skulle starte et websiden med et tilknyttet phpbb
forum (bliver det sandsynligvis).

Jeg har ingen erfaring med php og mysql - men såvidt jeg kan forstå burde
ovennævnte løsning være til at finde ud af. (forslag til alternativer
modtages gerne )

Hjemmesiden skal sandsynligvis hostes af WEB10.dk Imidlertid delegere de kun
25MB til sql databsen. Er det nok?

Selv om det er fuldstændigt utopisk bør der være plads til minimum 500
tilmeldte brugere og 5000 posts.

På forhånd tak

Andreas

Fra : Morten Wulff

Dato : 11-06-04 13:39

On Fri, 11 Jun 2004 12:26:43 +0200, Andreas Chr. <lovepade@hotmail.com>
wrote:

> Hjemmesiden skal sandsynligvis hostes af WEB10.dk Imidlertid delegere de
> kun 25MB til sql databsen. Er det nok?

Sandsynligvis.

> Selv om det er fuldstændigt utopisk bør der være plads til minimum 500
> tilmeldte brugere og 5000 posts.

Mit største forum har ~2800 brugere og ~163000 posts -- databasen fylder
70MB.

Med venlig hilsen / Kind regards,

Morten Wulff

--
Self Injury Information and Support: www.psyke.org

"I have a school book with my name on it."
"Your parents must be so proud." (http://www.actsofgord.com/)

Fra : Andreas Chr.

Dato : 11-06-04 14:53

Er det nok?
> Sandsynligvis.
> Mit største forum har ~2800 brugere og ~163000 posts -- databasen fylder
> 70MB.
> Med venlig hilsen / Kind regards,
> Morten Wulff

Tusind tak! Foreløbig har jeg sendt dem en mail ang. tilkøbs MB. Men hvis
forummet bliver 25% af din succes - hvilket vil være ca. 200% eget kriterium
er der altså rigligt plads.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 15:04

<lovepade@hotmail.com> wrote:

>Hjemmesiden skal sandsynligvis hostes af WEB10.dk Imidlertid delegere de kun
>25MB til sql databsen. Er det nok?

Web10 giver mulighed for extra 25 mb for 5 kr. mere om måneden.

Vær dog opmærksom på at MySQL har kørt meget meget ustabilt hos Web10
i lang tid afhængig af hvilke servere man tilfældigvis er blevet
"smidt" på.

Desuden mener jeg at have hørt at det er PhP forums som giver
problemer for Web10 af en eller anden årsag. Så måske de ikke er så
glade for endnu et stort forum?

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian