Davs Brian...
Fra : bArn

Dato : 10-06-04 23:03

HeY,

jeg skal da lige fortælle dig, hvad jeg sådan laver efter skolen.

Jeg har en masse muligheder.

Jeg kunne jo hver dag efter skolen smutte ned til boldbanen, på legepladsen,
eller sammen med nogle af mine venner "bare" lege lidt udenfor.

Selv at jeg helst, nu er det jo også sommer, vil lege udenfor, gør jeg det
ikke.

Hvorfor ik ?
Der er jo andre spændende ting, fandt jeg ud af :

TV og PC

La´ mig starte med det sidste først:

Der findes en 3D chat, en ret så stor 3D chat, som alle *!!ALLE!!* bare
bruger. Gratis. Helt gratis er det. Og vi er helt vild med det.
Nu også mig...
Mor og far bryder sig ikke så meget om, at jeg køber noget tøj via min
mobil, fordi det koster penge, men det SKAL_JEG_BARE_HA! Min bedste ven har
det jo også...Sejt! Gigasejt.

Min bedste ven sagde pt., jeg skulle også prøve det her med chatten.

Han solgte mig sin profil for kun *så* lidt af mine lommepenge.

Han havde jo allerede flere profiler derinde.

Det var nu fordi, at der ståede i sin profil, hvor mange timer han havde
været på chatten. Min vens mor og far brød sig ik så meget om, at han var så
meget derinde.

Derfor havde han flere profiler.

Smart hva ??

MEEEEEEN : Pyt nu med det:

Som sagt, købt af min bedste ven har jeg nu også en profil. ( har faktisk
også allerede 2 )

Købet af profilen betød, at jeg så alledere har en lei (en lejlighed)
derinde. Med seng og planter !!! Det får man normalt først når man har været
på chatten i rigtig mange timer.

Nogle gange smider folk noget efter sig, og alle prøver, at få fat i det.
Det er sjovt!

Måske er jeg heldig i morgen og får noget "dyrt" noget.

Ellers kan jeg også spørge min bedste ven, om han vil sælge noget til mig,
hvis jeg giver ham min lommepenge for det...

Og alle de ting, jeg kan udstyre *MIG* derinde:

Briller, kasketter, chipsposer. Det seer nu godt ud, det hele. Kan ikke
huske, hvilke mærker det er, men det skal jeg nok huske pt..

Du, jeg har kun et ønske nu. Skal have flere ting. En flotter lei også.
Ej, glæder mig allerede til i morgen eftermiddag.

I klubben sagde de, at vi brugte det alt for meget på det - ja - de voskne
forbyd det til sidst helt (!), fordi de måtte aflyse alle deres
fodboldturneringer og fisketure.

Men nu spiller vi bare alene derhjemme. Passer ikke helt - tit aftaler
vi, at vi mødes lige efter skolen - og smutter så hjem til en af os. Så
skiftes vi til at spille - men det er bare ikke så sjovt. Hjemme ved mig har
vi 3 PCer i huset, fars i stuen, min på værelset og min storbrors ( han har
counter, gta og alt det der foresten!!FEDEST!!!) nedenunder. Så fordeler vi
os bare i huset, mor og far er jo på arbejde. Vi gider ikke, at være mere
end 3 af gangen, fordi så har hver vores computer.

Klokken 16 tænder vi så mest for TV.
Førhen gad jeg ikke se TV før kl. 18, men de andre mente, det var "fedt" at
se:

Der kommer helt vildt sejt musik og videoer.
Nogle gange får vi bare en kæmpe grineflip, når de viser sådan noget frækt
noget derinde.

Og min bedste ven kan allerede sangen
"møgluder" udvendigt.
Fedt, hva ??

Minder mig lige om noget andet:

Var til at handle ind med min mor i går:

Jeg gad ik at stige ud af bilen. Her hørte jeg så i radio en enddu " sejere"
sang: noget med P**, K**** og P******. Den vil jeg nu øve mig på. Håber, de
spiller den tit i radio nu, så kan jeg øve mig lidt mere på den.

Kl. 17 skifter mig og mine kammerader så til en anden kanal.
Viste jo ikke noget om orgasme, og at man ikke kun barberer sig i ansigtet,
men det ved jeg så også nu.

Bagefter seer jeg "Fjernsyn for dig" og
så skal jeg også snart i seng -

er jo først 9...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-06-04 00:53

bArn wrote:

> jeg skal da lige fortælle dig, hvad jeg sådan laver efter skolen.

Jeg går ud fra at indlægget skal opfattes som en illustrering af
negative sider ved et barns hverdag i vor tid?

[3D chat der fremstår som gratis, men hvor der kan købes ting]

Vældig lusket, men vel ikke så voldsomt forskelligt fra f.eks Pokemon
kort, hønseringe eller glaskugler? De har alle det tilfælles at deres
værdi skabes af popularitet og som følge heraf bliver værdiløse, når de
ikke er in længere.

[Computerspil med vennerne]

Social aktivitet med vennerne, ok.

[TV kl. 16 med underlødige musikvideoer]
[At lære Pik, kusse, patter sang fra radioen]

Sange der kan forarge er der ikke noget nyt i. Jeg kan stadig huske et
par stykker fra barndommen. Jeg er dog med på at vedvarende TV-glaneri
er en kedelig ting, primært fordi niveauet er så lavt.

[Pornofilm på TV kl. 17]

Tjaeh, det er der nogen der har det skidt med. Jeg er nok heller ikke
vildt begejstret for det så tidligt på dagen. Nu ser jeg ikke rigtig
fjernsyn mere, så jeg er ikke autoritet på området, men det forekommer
mig at det ikke var almindeligt forekommende på de kanaler vi kunne
tage?

Under alle omstændigheder bevirker nutidens lette tilgængelighed af
alle former for information at ungerne nok skal få set de de vil. Der
er forskel på om de aktivt skal fremskaffe det, eller om de blot kan
zappe ind på en kanal, men den forskel bliver hastigt mindre.

Let adgang til information er både en velsignelse og en forbandelse. Vi
erkender vel med tiden at det er særdeles vanskeligt at filtrere og at
vore børn bliver nødt til at lære at filtrere selv i en tidlig alder.

Det er ikke noget jeg er specielt begejstret for. Kraftig filtrering
betyder også en vis lukkethed og skepsis, som jeg ikke mener hører
barndommen til.

[Fjernsyn for dig]

Good clean family entertainment you can trust? Det Fjernsyn for dig jeg
har set har generelt været ok. Jeg gætter på at pointen med at nævne
det børneprogram var at signalere det fiktive barns alder?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Lars Raaby

Dato : 11-06-04 08:09

bArn skrev bl.a.:
> HeY,

TROLL

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 08:25

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> wrote in message

> TROLL

Eller bare et humoristisk indlæg.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Nette

Dato : 11-06-04 09:16

"Christian B. Andresen" skrev

> Eller bare et humoristisk indlæg.

Eller stof til eftertanke...Men bestemt ikke "troll"!

Nette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 09:18

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" skrev

> Eller stof til eftertanke...Men bestemt ikke "troll"!

Begge ting vil jeg give dig ret i.

Fra : Michael-7500

Dato : 11-06-04 20:57

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller stof til eftertanke...Men bestemt ikke "troll"!

Er der en venlig sjæl der vil forklare ordet troll for mig?

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-06-04 21:29

Michael-7500 wrote:

> Er der en venlig sjæl der vil forklare ordet troll for mig?

En person der prøver at starte eller ødelægge større diskussioner
uden interesse for det endelige resultat. En primitiv troll skriver
"børneporno skader ingen" i en gruppe som denne og venter ellers på
at de andre debattører farer i totterne på hinanden.

Trolls trives når folk forbander dem langt væk, hvilket har medført
udtrykket "Don't feed the trolls".

En mere uddybende beskrivelse, på engelsk, kan findes på
http://www.catb.org/~esr/jargon/html/T/troll.html
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/