Hjælp mine RAM virker ikke ?
Fra : Christoffer Dalby Sc~

Dato : 04-05-01 07:30

Hej NG !

Jeg har næsten lige købt en masse nye RAM 512 af slagsen..
når jeg installere win2k, på maskinen, og sætter min pagefile, ned til 20 mb
(2x10 mb) så går der en 6-7 timer, så kommer den og siger at min maskine
kører på low vitual memory, mig fatter Ctrl + Shift + ESC, og kommer ind i
Taskmanager, hvor der til min overaskelse står at jeg bruger 127.000 kb
RAM..

Hvorfor bruger den ikke de fysiske ram, før den bruger mion pagefile. jeg
har hørt at man ikke må fjerne sin pagefile helt..

Computer:
Soltek KAV-75x
AMD Athlon Thunderbird 1000@1200
512 MB PQI 133Mhz
IBM Deskstar 22 Gxp 22,5 GB
Windows 2000 Professional

På forhånd tak..
Christoffer Dalby Schou

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 04-05-01 22:06

Christoffer Dalby Schou wrote:

> [...]
>
> Hvorfor bruger den ikke de fysiske ram, før den bruger mion pagefile. jeg
> har hørt at man ikke må fjerne sin pagefile helt..

Den lægger det der ikke lige er i brug ud på disken, og henter det ind
igen når der bliver brug for det.. Der er en hulens masse ting der bare
står og tøffer ligeså stille afsted, som den gør det ved :)

Jeg ville normalt sige at pagefilen skal være 1x RAM, max 2x - men det
er selvfølgelig lidt i overkanten med 512MB, prøv en 128MB-256MB og se
om det ikke hjælper lidt (20MB er ALT for lidt, hvis det havde været
Linux ville den helt sikkert bede om mindst 512MB)

--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)