eheim 2229 indhold?
Fra : jan

Dato : 10-06-04 20:36

hejsa ng

lige et par ? ang overst

jeg skal igang med at opsætte et 325ltr

til malavi

hvilke filtermatrialer er gode/"billige"(hvor)?

tik tak

mvh jan

Fra : jan

Dato : 10-06-04 20:51

"jan" <hermann.dk@fjentdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg skal igang med at opsætte et 325ltr
>
> til malavi
>
> hvilke filtermatrialer er gode/"billige"(hvor)?

hov forresten hvor stort et varmelegme er nødvendigt?

Fra : Jasper Norman

Dato : 10-06-04 22:50

Jeg bruger selv et lag keramiske rør i bunden til at tage det grove affald.
I resten af filtret har jeg nogle lange plasticspåner, som fåes gratis på
div. virksomheder. (eller laves selv). Det fungerer rigtigt godt, og er en
tro kopi af det langt dyrere købte filtermateriale. Der er en meget stor
overflade, og spånerne afgiver absolut ingen giftstoffer til vandet. Jeg har
hørt at man skal gå langt udenom de såkalde "bio-bolde". Men ellers synes
jeg at du skal bruge din fantasi, og lade være med at betale formuer for
noget filtermateriale. Det eneste du skal være sikker på er, at det ikke er
giftigt, og at det har en stor overflade. Sand har noget nær den største
overflade man kan tænke sig, men bliver desværre hurtigt slammet til, og der
er fare for, at der dannes giftige "lommer". Det skal naturligvis heller
ikke kunne trækkes op i motoren, men der sidder jo som bekendt en
"stopklods" på pumpen, så den skulle være klaret. Men prøv om du kan skaffe
nogle plasticspåner, de er som sagt gratis, og kan bruges igen og igen.

Mht. varmelegemet skal det nok være på min. 200w. Der er ikke noget sparet
ved at købe et der er for lille. Det skal jo bare køre i det længere tid.
Men samtidig skal du jo sikre dig, at det ikke bliver for højt til akvariet

Mvh

Jasper

Fra : jan

Dato : 11-06-04 16:04

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jasper
>
> --
> Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.

tak for svaret

jeg har også noget zeolit jeg havde tænkt mig at bruge skal det være i
toppen?

Fra : henrik

Dato : 12-06-04 14:16

fant lige det her om zeolit
Akvatisk giftighed overfor fisk
LC50: >500 mg/L [1]

Fra : Jasper Norman

Dato : 12-06-04 23:49

Jeg aner desværre ikke hvad "Zeolit" er for en fætter

Mvh

/Jasper

Fra : jan

Dato : 14-06-04 21:42

det er vist en form for lava

Fra : henrik

Dato : 15-06-04 07:20

http://www.odinse.mobilixnet.dk/s5.htm

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-06-04 09:16

"jan" <hermann.dk@fjentdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> det er vist en form for lava

Zeolit er ikke lava!

Der findes flere former, noget kan ligne lava i faconen, men det stdig
ikke lava, andet ligner mere almindelige små sten.
Farven er grå med et grønt skær.

Carsten