ADSL Centraler i hovedstadsområdet
Fra : Søren Kristensen

Dato : 10-06-04 20:07

Hej,

Jeg bor i USA og planlægger at købe et sommerhus i hovedstads området,
sandsynligvis i Bramsnæs, Gundsø, Lejre eller Høje-tåstrup kommune.

Det er vigtigt for mig at have en højhastigheds internet forbindelse, og
da jeg ikke har helt fod på hvad der findes i dk nu om dage vil jeg
anmode om lidt hjælp....

1) Findes der en liste og/eller kort over adsl centraler og deres
nøjagtige beliggenhed ?

2) Alternativt, hvad er status for wireless access i dk, specielt FWA ?

3) Er der nogen der kan raportere at have adsl i:

Gershøj
Ejby nord
Sengeløse
Jyllinge nord

På forhånd tak,

Søren Kristensen
Santa Cruz, CA

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-04 21:40

On Thu, 10 Jun 2004 12:07:26 -0700, Søren Kristensen
<soekris@hotmail.com> wrote:

>Hej,

Hej

>Jeg bor i USA og planlægger at købe et sommerhus i hovedstads området,
>sandsynligvis i Bramsnæs, Gundsø, Lejre eller Høje-tåstrup kommune.

Okay

>Det er vigtigt for mig at have en højhastigheds internet forbindelse, og
>da jeg ikke har helt fod på hvad der findes i dk nu om dage vil jeg
>anmode om lidt hjælp....

fair nok

>1) Findes der en liste og/eller kort over adsl centraler og deres
>nøjagtige beliggenhed ?

telestyrelsen har en lister over telefoncentraler med over 1000
kunder. Prøv at kig på www.tst.dk har ikke lige et link. Men det er en
PDF fil

Men eller centraler har TDC udbygget med ADSL

>2) Alternativt, hvad er status for wireless access i dk, specielt FWA ?

FWA udbyder Sonofon til 95% dækningsgrad. Men lokalitet er alt
afgåørende, dvs der skal være frit sigt til en af deres FWA master,
som ikke er alle Sonofon master. Der er fx ikke FWA mast i Høje
Taastrup. Hvor man enten skal have fat i Roskilde, eller glostrup

>3) Er der nogen der kan raportere at have adsl i:
>
> Gershøj
> Ejby nord
> Sengeløse
> Jyllinge nord

Alle telefoncentraler er udbygget med ADSL, kun afstanden til
centralen og/eller kvaliteten er afgørende... Man skal få op til 8Mbit
768Kbit i Danmark, hos TDC og Cybercity.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 11-06-04 18:20

<soekris@hotmail.com> wrote:

>1) Findes der en liste og/eller kort over adsl centraler og deres
>nøjagtige beliggenhed ?

Denne liste indeholder alle centraler med mere end 1000 abonnenter:
http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=144486510 (27 MB)

TDC har gjort en pointe i at have ADSL-udstyr på samtlige centraler.
De andre leverandører er Tele2, Cybercity og Tiscali.
Tele2 benytter udelukkende TDCs infrastruktur, Cybercity og Tiscali
benytter TDCs infrastruktur på centraler hvor de ikke selv er til
stede.

Har du planer om at have telefon i dit sommerhus?
Hvis TDCs infrastruktur benyttes er fastnet-telefon påkrævet.

/Jarlskov

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-06-04 09:27

Søren Kristensen skrev:

> [...]
> Det er vigtigt for mig at have en højhastigheds internet forbindelse, og
> da jeg ikke har helt fod på hvad der findes i dk nu om dage vil jeg

Udover de andre svar du har fået, så kik på CyberCity's boost
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/
Det gør at du kan vælge den mindste hastighed, og spare penge når du ikke er
i sommerhuset, og så når du er der, så kan du booste i 1, 3, eller 7 dage
så du kommer op på 8Mbit.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Jens

Dato : 23-06-04 22:08

"Søren Kristensen" <soekris@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anmode om lidt hjælp....
>
> 1) Findes der en liste og/eller kort over adsl centraler og deres

Kontakt de forskellige udbydere, f.eks. CyberCity, TDC, Tele2, Tiscali.
Alternativt kan det være der udbydes kabel-TV i de nævnte områder (Enten fra
en antenneforening eller fra en kommerciel udbyder, f.eks. TDC, Dansk
Kabel-TV, Stofa osv.). Det kræver dog at du får etableret Kabel-TV
abonnement.

> 3) Er der nogen der kan raportere at have adsl i:
>
> Gershøj
> Ejby nord
> Sengeløse
> Jyllinge nord

Kender én der har ADSL i Jyllinge, ikke så langt fra Jyllinge Nord. Om man
kan få ADSL afhænger af hvor langt man bor fra centralen.

Jens