MS Windows
briani 27239
W2K - ændrer password??
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 19:07

Er der mon nogen der kender til flg:

En pc har en admin konto og en brugerkonto (med admin rettigheder). Med
jævne mellemrum (nogen gange ved hvert 3-4 logon), siger den passwordet til
brugerkontoen er ugyldigt. (nej, det er ikke caps lock :) - så skal der
logges ind som administrator og ændres i passwordet, hvorefter det virker
for en tid igen.
Passwordet er sat til aldrig at udløbe, så der er nok ikke der problemet er
(så ville den jo også komme og bede om at man ændrede det).

Nogen der kender problemet / evt. en løsning?

Mvh Tommy

Fra : Snuden

Dato : 10-06-04 19:37

On Thu, 10 Jun 2004 20:07:12 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

> [...]
>(så ville den jo også komme og bede om at man ændrede det).
>
>Nogen der kender problemet / evt. en løsning?

Umiddelbart gæt: Fejl-60. Løsning: Lær at taste rigtigt første gang.
:)
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 22:21

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart gæt: Fejl-60. Løsning: Lær at taste rigtigt første gang.
> :)
> --
> Snuden

Ja, men det er ikke tilfældet! Med garanti!
/ Tommy

Fra : Snuden

Dato : 10-06-04 22:58

On Thu, 10 Jun 2004 23:20:54 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Ja, men det er ikke tilfældet! Med garanti!
>/ Tommy

Tja - den får ikke den user/password kombination den forventer. 13 års
helpdesk erfaring siger mig, at det 999 gange ud af 1000 skyldes, at
brugeren taster forkert.

Har du prøvet at stå ved siden af mens brugeren taster sine
oplysninger ind? Jeg har ofte set brugere der kommer til at sætte et
mellemrum forrest i brugernavnet - det er svært at se, men det er nok
til at brugeren afvises.

Check for en ordens skyld dine policy-indstillinger. Har du den sat
til ikke at vise brugernavnet for den bruger der sidst var logget på?
Er password-policy sat til "must adhere to complexity rules"? Er den
sat til at låse brugeren allerede første gang der tastes forkert? osv
osv.

Prøv også en chkdsk /F - det kan i sjældne tilfælde skyldes en korrupt
brugerdatabase, hvilket chkdsk /F typisk kan rette op på.

Hvis det bliver ved så slet brugeren og opret den igen. Hvis problemet
så stadig er der, så _er_ det brugeren der taster forkert. Med
garanti.
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 00:53

> [...]
> >
> Tja - den får ikke den user/password kombination den forventer. 13 års
> helpdesk erfaring siger mig, at det 999 gange ud af 1000 skyldes, at

Ja, det er skam også min egen erfaring, men jeg har nu selv haft maskinen
ovre - og jeg taster meget sjældent forkert - og aldrig SÅ mange gange i
træk. Prøvede endda at ændre pass til en enkelt karakter, det hjalp lige
lidt.

> Check for en ordens skyld dine policy-indstillinger. Har du den sat
> til ikke at vise brugernavnet for den bruger der sidst var logget på?

Næh...

> Er password-policy sat til "must adhere to complexity rules"? Er den
> sat til at låse brugeren allerede første gang der tastes forkert? osv
> osv.

Tjae... den er godt nok blevet sat op til at køre i et domain, og jeg aner
ikke hvad de har gjort - og det gør brugeren heller ikke. Jeg ved ikke om de
har ændret på noget i den forbindelse, - det er mig der har installeret
maskinen og det er en standardopsætning, lavede bare lige en anden konto til
ham, så jeg altid havde admin, du ved ham Justin (Case)...
Hvor ser de indstillinger du nævner?

> Prøv også en chkdsk /F - det kan i sjældne tilfælde skyldes en korrupt
> brugerdatabase, hvilket chkdsk /F typisk kan rette op på.

Den er tvivlsom, men det kunne da prøves

> Hvis det bliver ved så slet brugeren og opret den igen. Hvis problemet
> så stadig er der, så _er_ det brugeren der taster forkert. Med
> garanti.

Pas nu på... Det er trods alt et M$ os.... man skal nok ikke udstede
garantier ;)

Foreløbig tak for hjælpen.

/ Tommy

Fra : Snuden

Dato : 11-06-04 16:34

On Fri, 11 Jun 2004 01:53:24 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

> [...]
>ovre - og jeg taster meget sjældent forkert - og aldrig SÅ mange gange i
>træk. Prøvede endda at ændre pass til en enkelt karakter, det hjalp lige

Allerede der kan den være gal. Hvis du var på sidst og den anden
bruger ikke checker hvad der står af brugernavn men bare bevidstløst
indtaster password, gæt så hvad der sker...

>Tjae... den er godt nok blevet sat op til at køre i et domain,

Og er du sikker på brugeren ikke prøver at logge på domænet når han
tror han er ved at logge på lokalt?

> [...]
>maskinen og det er en standardopsætning, lavede bare lige en anden konto til
>ham, så jeg altid havde admin, du ved ham Justin (Case)...

Start => Kør => gpedit.msc => Local Computer Policy => Computer
Configuration => Security Settings - flere steder derunder.

>Den er tvivlsom, men det kunne da prøves

Det er set før.

>Pas nu på... Det er trods alt et M$ os.... man skal nok ikke udstede
>garantier ;)
>
>Foreløbig tak for hjælpen.

Velbekom.
--