Seriel til USB
Fra : SDA

Dato : 10-06-04 13:41

Jeg har gennem nogle år lagt alle ruter ind på min fortræffelige Garmin 235
S ved hjælp af en gammel computer, der nu har mistet livslysten. Den nye
computer har ikke seriel udgang og flere forsøg med forskellige dyre
konveteringskabler til USB er ikke blevet nogen større succes. Garmin.dk ved
ikke ret meget om problemet. Kan nogen hjælpe?
mvh steen

Fra : Henning

Dato : 10-06-04 15:33

"SDA" <dko(FjernDette)11550@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> ikke ret meget om problemet. Kan nogen hjælpe?

Prøv eventuel www.midtdata.dk

Targus USB til Serielport (RS232)

søg: PA088E

Henning

Fra : Jens Mogensen

Dato : 10-06-04 16:10

Jeg købte et lille stump kabel med en omformer på i et computer -
lavprisvarehus til knap et par hundrede kroner.

Det kører fint mellem min bærbare og min Garmin 162, når jeg skal have
position mv. ned i den bærbare - men jeg må indrømme, at jeg har lidt
problemer den anden vej - kan det skyldes konverteren??

mvh
Jens

> [...]
ved
> ikke ret meget om problemet. Kan nogen hjælpe?

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Per J

Dato : 11-06-04 21:26

"Jens Mogensen" <jens_m@SPAMFRI_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det kører fint mellem min bærbare og min Garmin 162, når jeg skal have
> position mv. ned i den bærbare - men jeg må indrømme, at jeg har lidt
> problemer den anden vej - kan det skyldes konverteren??

Du skal sansynligvis skift mellem garmin/gramin og nmea/nmea i gps'en,
afhængig af om du skal sende eller modtage data til/fra gps'en med Pc'en.
En dum lille feature Garmin har

--

Venlig hilsen

Per
Besøg Korsør Sejlklub: www.korsoersejlklub.dk
Oziexplorer: www.oziexplorer.com

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-06-04 16:53

> [...]
ved
> ikke ret meget om problemet. Kan nogen hjælpe?

Hvad med http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=54344 ?

Der findes flere forskellige under 150 kr.... ellers snak med den lokale
computerbutik, det er da ikke umuligt de har et gammelt I/O kort liggende de
kan smide i nakken på dig

/Ole

Fra : Lotte

Dato : 10-06-04 19:24

"SDA" <dko(FjernDette)11550@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<40c856ce$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> konveteringskabler til USB er ikke blevet nogen større succes. Garmin.dk ved
> ikke ret meget om problemet. Kan nogen hjælpe?

Jeg har haft fuldstændig samme problem med min Garmin 12. Fungerede
fint med min gamle computer. Fik ny bærbar, så fungerede den ikke -
ingen seriel port. Købte en USB converter U232-P9 inkl. driver. Så
virkede den - en gang imellem. Fandt bl.a. via denne gruppe ud af min
porthastighed (converteren laver dit usb stik om til en com-port) var
for høj. Ændrede den - nu virker det hver gang.

Håber dette "på skrift" kan hjælpe dig, Steen.

Mvh

Lotte

Se min båd på http://www.geocities.com/LOTTE/

Fra : SA

Dato : 14-06-04 15:36

tak for alle tips - problemet er løst ved 1) at fjerne alle
Blutooth-driverne, der alligevel ikke fungerede optimal og købe et meget
billig USB/Serielkabel hos T.Hansen for kr. 149,00. Overførselshastigheden
er hurtigt og så fungerer kablet iøvrigt også udmærket sammen med
mobiltelefonen.