Undgå relay af enkelte mail-adresser
Fra : Morten Christensen

Dato : 10-06-04 11:25

Vi har 2 postfix-servere stående bag hinanden.

Den første laver kun virus-tjeck af indkomne mails, og sender dem så
videre til den egentlige mail-server. I /etc/postfix/main.cf står der:
relayhost = [10.10.10.10]
relay_domains = domain.tld

På den egentlige mail-server bagved (en SLOX 4.1) har vi nogle
fælles-adresser i /etc/aliases, som hidtil også har kunnet modtage
e-mails udefra. Nu har nogen virus'er på fremmede PC'ere fået øje på de
adresser, så der bliver sendt beskedder til dem, som vi gerne ville undgå.

Hvordan laver jeg på trods af et for højt stress-niveau en
enkel/gennemskuelig løsning på den forreste postfix, så post til
alle@domain.tld ikke kommer videre til den rigtige server eller sendes
til en dummy-adresse, mens post til xx@domain.tld relayes videre.

Morten Christensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-06-04 15:32

On 2004-06-10, Morten Christensen <mc@mc.sletmig.cx> wrote:

Morten

> Hvordan laver jeg på trods af et for højt stress-niveau en
> enkel/gennemskuelig løsning på den forreste postfix, så post til
> [...]

http://www.postfix.org/RESTRICTION_CLASS_README.html

Se afsnittet om "Protecting internal email distribution lists" (andet afsnit).
Alternativt kan du køre en minimalistisk list manager som f.eks. minordomo
på dit system. Det er den løsning vi bruger på KVL.

Mvh Thomas