Baluka skal flytte :-(
Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-04 09:41

Min kæreste gennem 4 år og forlovede gennem 2½ år, har pludselig sagt
stop i mandags
Det betyder jo mange ting for os, da vi har mange dyr. Jeg flytter
midlertidigt ud til mine forældre indtil jeg har fundet en lejlighed
for mig selv. Jakob flytter i en lejlighed han har fundet, på mandag.
Det betyder at ingen af os kan have Baluka, så derfor er han sat til
salg Det er synd at han skal flytte igen fordi hans mennesker ikke
kan finde ud af det sammen (eller det kunne vi faktisk godt), men han
er heldigvis god til at tilpasse sig nye steder.
Når Jakob og jeg går hver til sit på mandag skal Baluka hjem og passes
hos Jakobs forældre indtil det helt rigtige hjem for Baluka viser sig.
Han er jo en speciel hund med specielle krav, så vi sælger ham bestemt
ikke til hvem som helst og helst til nogen som har en hund i forvejen.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk/hund

Fra : Holm

Dato : 10-06-04 10:49

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for mig selv. Jakob flytter i en lejlighed han har fundet, på mandag.
> Det betyder at ingen af os kan have Baluka, så derfor er han sat til

Hej Louise

Ved du hvad , sidste år var jeg i en lignende situation og jeg var meget tæt
på både at sælge eller aflive mine to hunde i bare armod over at jeg nok
ikke kunne have dem med mig .....
Heldigvis havde jeg nogle gode venner som hjalp mig med at passe dem , og
jeg ledte med lys og lygte efter en bolig med plads og hjerterum til hunde
Det fandt jeg , for jeg ville bare beholde mine hunde...og jeg har aldrig
fortrudt et sekund at jeg beholdt dem..
Så hvis Baluka betyder meget for dig , eller Jacob så giv ikke op , men find
ud af at beholde ham.....

Bare mine tanker..

Venlig hilsen Holm

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-04 11:01

On Thu, 10 Jun 2004 11:49:13 +0200, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>fortrudt et sekund at jeg beholdt dem..
>Så hvis Baluka betyder meget for dig , eller Jacob så giv ikke op , men find

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg skal bo i lejlighed fremover,
og Baluka er ikke en hund der kan bo i lejlighed. Han skal have masser
af plads han kan komme af med al sin energi på, og det har han altid
været vant til.
Jakob skal bo i studiebolig på 44 kvm og det er også småt for Baluka.
Så det bedste for Baluka vil være et andet og det helt rigtige hjem
for ham.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk/hund

Fra : Holm

Dato : 10-06-04 11:16

> [...]
> Jakob skal bo i studiebolig på 44 kvm og det er også småt for Baluka.
> Så det bedste for Baluka vil være et andet og det helt rigtige hjem

Nej det er jo ikke så godt så , er der slet ingen i familien der kan have
ham ?
Hvor gammel er han ?

Holm

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-04 11:36

On Thu, 10 Jun 2004 12:15:57 +0200, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

>Nej det er jo ikke så godt så , er der slet ingen i familien der kan have
>ham ?
>Hvor gammel er han ?

Han skal jo som sagt bo hos Jakobs forældre indtil det helt rigtige
hjem viser sig. De vil sikkert også gerne have ham, men jeg synes ikke
det er det rigtige hjem for ham i længden, for han er en hund der er
vant til at komme ud og gå lange ture hver dag, og det kan hans
forældre ikke da de er godt op i årene efter hånden.
Han bliver 3 år d. 7/8, og vi har haft ham siden marts 2003.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk/hund

Fra : Tjinca

Dato : 10-06-04 13:14

> [...]

> været vant til.
> Jakob skal bo i studiebolig på 44 kvm og det er også småt for Baluka.

Sludder!
Jeg bor selv på 46 kvm studenterbolig med en Tervueren og 2 Papilloner, og
har sågar boet på knap 24 kvm med dem i 4 år. Så det er ikke et spørgsmål om
pladsen, så længe hunden bliver stimuleret og aktiveret ordentligt. Tro mig,
min hyperaktive Tervueren med tendens til hurtig stress ...selv efter en 20
km cykeltur, ligger alligevel og driver den af, når hun opholder sig i
hjemmet.

Jeg er ked af det på dine vegne og har forståelse for din situation, men for
mig at se, er det et spørgsmål om manglende viljelyst til at finde et hjem
hvor i begge kan være.

> Så det bedste for Baluka vil være et andet og det helt rigtige hjem
> for ham.

Vi er uden tvivl enige om det sidste, held og lykke med at finde et nyt hjem
til ham.

Tjinca

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-04 14:15

On Thu, 10 Jun 2004 14:14:01 +0200, "Tjinca" <tjinca10@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hvor i begge kan være.

>Vi er uden tvivl enige om det sidste, held og lykke med at finde et nyt hjem

Ja du syns sikkert det er noget sludder, men ejg er ybt deprimeret
lige nu og har ikke brug for at høre på det der. Jeg ved selv hvad der
er bedst for min hund. Jeg kender ham trods alt!

Fra : Pia Nave

Dato : 10-06-04 19:56

Tjinca wrote:
> (...) for mig at se, er det et spørgsmål om manglende viljelyst til at finde et hjem
> hvor i begge kan være.
>
> Tjinca

Her må jeg liiige bryde ind
Godt nok kender jeg ikke Louise privat, men jeg kender hende inde fra
katte-NG'en, og hvis der er én ting
Louise ikke er, så er det ligeglad! Men har tydeligt kunnet mærke hendes
kærlighed til dyrene, så jeg synes det
er temmelig koldt bare at kalde det "manglende viljelyst"!
I øvrigt er det da muligt, at det kunne lade sig gøre med en hund på den
omtalte plads. Men hvis Louise mener, at hunden ville have det bedre med
mere plads, så synes jeg da, at det kræver et endnu større hjerte og
mere kærlighed til sit dyr, at erkende dét, fremfor at beholde hunden no
matter what!

Det eneste det her er, er en rigtig træls og dødkedelig situation at
sidde i. Hvor må det dog gøre ondt!!

Håber det _helt_ rigtige hjem dukker op til din vuf - held og lykke

--
Mvh. Pia (der lige følte hun måtte give sit besyv med

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-04 22:34

On Thu, 10 Jun 2004 20:55:43 +0200, Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote:

> [...]
>sidde i. Hvor må det dog gøre ondt!!
>
>Håber det _helt_ rigtige hjem dukker op til din vuf - held og lykke

Hej Pia!
Mange tak for det
Da vi købte Baluka fik vi ikke den ærlige vurdering om hvordan han
var. Han er en fantastisk dejlig hund, som vi begge elsker meget højt,
og det bedste hjem for ham, vil være et hjem med en anden hund. Det
har vi tit snakket om, og nu hvor vi skal flytte, vil vi finde det
allerbedste hjem til ham, og det er bestemt ikke i en lejlighed. Han
vil allerhelst boltre sig ude i haven det meste af dagen, og der vil
mangle noget i hans liv hvis han skal bo i en lejlighed. Det bliver
forfærdeligt svært at gå af med ham, men det vil være det bedste for
Baluka.
Vi har fået 3 henvendelser idag, men har endnu ikke fundet det rette
hjem til ham endnu, selvom der er nogle gode emner imellem

Mvh. Louise

Fra : Leyna

Dato : 11-06-04 00:31

On Thu, 10 Jun 2004 23:33:33 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> [...]
>har vi tit snakket om, og nu hvor vi skal flytte, vil vi finde det
>allerbedste hjem til ham, og det er bestemt ikke i en lejlighed.

Det kræver noget at skulle indse, at man ikke selv kan tilbyde sin
hund de mest gunstige forhold. *suk*
Jeg går ud fra, at det med den ærlige vurdering (eller mangel på
samme) drejer sig om, at han er noget mere aktiv end I havde regnet
med?

Sådan var det i hvert fald med Vaks, men han faldt rigtig meget til
ro, da vi fik Hansen. To hunde er nemmere at styre end en. Det havde
jeg aldrig regnet med at skulle sige, men det er i hvert fald den
erfaring jeg har gjort.

Jeg ville frygtelig gerne overtage ham, for vi har jo forholdene i
orden, men vores dyreflok er altså stor nok. (æv)
Vi har dog stadig en nabo som søger hund, så hvis du skulle være
interesseret i at få ham til Djursland (hvor han kan fræse rundt på
marker så langt øjet rækker), så send mig en mail. Der er godt nok
ikke andre hunde på gården, men der er rigtigt mange mennesker. Mener
de er 6 børn fra 5-6 år og op til 19-20 år, og så er der jo
forældrene. Og skulle du vælge det, så er Vaks og Hansen sikkert med
på en omgang go' leg ind imellem.

>Vi har fået 3 henvendelser idag, men har endnu ikke fundet det rette
>hjem til ham endnu, selvom der er nogle gode emner imellem

Hvis du har mulighed for det, så tag ud med ham og se på forholdene.
Det er ikke altid at man kan bedømme det ud fra hvad folk skriver.
Jeg håber det bedste for Baluka. Jeg har ligesom et personligt forhold
til ham.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 11-06-04 09:13

On Fri, 11 Jun 2004 01:31:01 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
>Jeg går ud fra, at det med den ærlige vurdering (eller mangel på
>samme) drejer sig om, at han er noget mere aktiv end I havde regnet

Det gør det bestemt, men vi har snakket meget om det, og er begge helt
enige i, at Baluka ikke vil trives i en lejlighed, selvom han bliver
akiveret.
Vi fik afvide da vi købte ham at han var en stille og rolig hund i
hjemmet. Og det var netop sådan en jeg ville ha. På internatet sagde
de at han bare var helt oppe at køre pga alle de ting der var sket for
ham den dag, og det kunne vi da godt følge dem i. Men han faldt aldrig
til ro igen. Han er og bliver en utrolig aktiv hund, som kræver meget,
men også en fantastisk sød og glad hund, somv i elsker emget højt

> [...]
>ro, da vi fik Hansen. To hunde er nemmere at styre end en. Det havde
>jeg aldrig regnet med at skulle sige, men det er i hvert fald den

Ja, vi fandt jo ud af at Baluka trives bedst sammen med en anden hund,
men vi har ikke pladsen eller tiden til endnu en hund, så det bedste
for Baluka ville nok være at bo et andet sted sammen med en anden
hund. Vi kunne bare ikke skille os af med ham. Men nu hvor vi begge
flytter i lejlighed, er vi ikke i tvivl om hvad der er bedst for ham.

> [...]
>de er 6 børn fra 5-6 år og op til 19-20 år, og så er der jo
>forældrene. Og skulle du vælge det, så er Vaks og Hansen sikkert med

Jo tak. Vi vil lige se på de henvendelser vi har fået om der muligvis
vil være et godt hjem for Baluka iblandt. Men tak for det. Jeg vil
ihvert fald kontakte dig hvis vi får brug for det, for det lyder da
som et dejligt sted

> [...]
>Det er ikke altid at man kan bedømme det ud fra hvad folk skriver.
>Jeg håber det bedste for Baluka. Jeg har ligesom et personligt forhold

Ja, det var en god ide Det er jo heller ikke sikkert at han kan
sammen med de andre hunde Selvom Baluka er emget glad for andre hunde,
så ved man jo aldrig.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk/hund

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-04 12:33

> [...]
> Han er jo en speciel hund med specielle krav, så vi sælger ham bestemt
> ikke til hvem som helst og helst til nogen som har en hund i forvejen.

Hej Louise

Det er brandærgerligt når noget sådan sker. Der er vel ikke noget mere
træls, end at skulle starte forfra igen. Det er jo ikke den store
katastrofe, hvis man bare er sig selv, men når man har børn, eller som her,
dyr, så griber det jo også radikalt ind i deres tilværelse, og i mange
tilfælder, bliver det måske ligefrem en dødsdom for dyrene.

Det lyder i mine ører, som noget af en hastig beslutning, og til at være en
express afslutning, hvad så end grunden måtte være.
Men jeg håber da i får fundet en god løsning for jeres dyr.

M.V.H.....Benny..

Fra : Heidi Jensen

Dato : 10-06-04 17:10

Hej

Jeg kan godt forstå dig Louise- det er svært at se sin hund skulle fra hjem
og have ind i en lille lejlighed! Det kan man ikke andet, end at få dårlig
samvittighed af! Så hellere finde ham et andet hjem, hvor han stadig vil
kunne tosse rundt i haven og gø af naboerne!

Jeg synes du skal kontakte Preben på Showdogs www.showdogs.dk, da han har en
speciel side til det der, og folk der ser din annonce dømmer dig ikke fordi
du har valgt sådan!!!

Heidi

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-06-04 09:33

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> Min kæreste gennem 4 år og forlovede gennem 2½ år, har pludselig sagt
> stop i mandags

Øv, Louise, det er jeg rigtig ked af at høre på dine vegne!! Ønsker dig det
bedste og håber du snart får fundet et super godt hjem til Baluka!!

Rinnie

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-06-04 09:58

On Sat, 12 Jun 2004 10:32:37 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:

> [...]
>
>Øv, Louise, det er jeg rigtig ked af at høre på dine vegne!! Ønsker dig det
>bedste og håber du snart får fundet et super godt hjem til Baluka!!

Hej Riniie!
Mange tak skal du ha Jeg er også vildt ked af det
Der kommer en familie på onsdag og kigger på ham. De har i forvejen 2
labradore, stort hus og grund og har tidligere haft Golden Retrievere.
Det lyder som et godt hjem for Baluka. Vi kører ham selvfølgelig selv
derhjem og siger pænt farvel, og holder kontakten med de nye ejere. Vi
håber ihvert fald, at de synes at han er ligeså dejlig som vi synes.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk/hund

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-06-04 10:04

> Hej Riniie!
> Mange tak skal du ha Jeg er også vildt ked af det

Det er der ikke noget at sige til!!!

> [...]
> derhjem og siger pænt farvel, og holder kontakten med de nye ejere. Vi
> håber ihvert fald, at de synes at han er ligeså dejlig som vi synes.

Så vil jeg x'e fingre for at de er noget for hinanden!! Baluka ville elske
at tonse rundt med 2 labber tror jeg!!

Rinnie

--
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-06-04 10:46

On Sat, 12 Jun 2004 11:03:50 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:

>Så vil jeg x'e fingre for at de er noget for hinanden!! Baluka ville elske
>at tonse rundt med 2 labber tror jeg!!

Det vil han bestemt! Det er derfor vi har som krav at der skal være
mindst 1 anden hund i det nye hjem. For han elsker at tonse rundt emd
andre hunde

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk/hund

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-06-04 10:50

Jeg vil bare sige, at vi om lidt skal ud og aflevere Baluka i hans nye
hjem
Han skal bo i Frørup på Fyn, sammen med en Labradortæve, på en gård
med katte og heste hos nogle søde mennesker.
Det er dejligt at vi har fundet sådan et godt hjem til ham Der
håber vi inderligt at han vil ende sine dage i en høj alder, for det
er så synd at han skal skifte hjem igen. Heldigvis er han meget god
til at tilpasse sig nye steder, og holder af alle mennesker
Det var alt fra mig

Mvh. Louise

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 11:30

> [...]
> er så synd at han skal skifte hjem igen. Heldigvis er han meget god
> til at tilpasse sig nye steder, og holder af alle mennesker

Hej Louise !

Har fulgt lidt med på sidelinien...
Dejligt at i har fundet et godt hjem til Baluka, selvom det er trist, at
skulle tage afsked.

Vi har selv ( af andre årsager ) lige afleveret vores GD i Sønderjylland i
fredags, hos et par søde mennesker.
Han så også ud til, at finde sig hurtigt til rette i de nye omgivelser, så
vi håber selvfølgelig også på, at han får et langt og lykkeligt liv der....

Mvh. www.tjekmig.dk