Hvilken vej???
Fra : ArJo

Dato : 04-05-01 05:41

Hej

Ved montering af kabinetsblæser hvilken vej skal den vende???
Altså skal den blæse kold luft ind eller trække varm luft ud??
PSU trækker jo varm luft ud, så mit gæt er at den skal blæse kold luft
ind, men ta'r jeg fejl???

pft
ArJo

[email-X-protected]

Fra : Carsten JvT

Dato : 04-05-01 09:55

Hejsa

Det gælder om at holde temperaturen inde i kabinettet lav, så den luft der
cirkuleres omkring CPU'en er så kold som muligt. Da din PSU suger luften ud
af kabinettet oppe bagtil, vil det være en ide at få en kabinet blæser (som
jeg går ud fra skal side foran for neden) suger luft ind i kabinettet. Der
vil derved blive skabt en luftgennemstrømning inde i kabinettet.

Det vil derudover også være en ide at kigge på hvordan ledninger er placeret
i kabinettet. De store brede IDE kabler er luftgennemstrømnings-dræbere, så
de skal, hvis muligt føres så der er god plads til at luften kan strømme
igennem kabinettet.

Hilsen
Carsten JvT

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 04-05-01 22:01

Carsten JvT wrote:

> [...]
> de skal, hvis muligt føres så der er god plads til at luften kan strømme

Evt. ved at splitte dem op i bånd af 4-5 ledninger (istedet for eet af
40), og så samle dem til een tyk ledning med fleksibel elektrikerrør
eller "strippers".. Så er de både mindre og nemmere at føre rundt.
(IDE 66+ kabler kan det så tilgengæld ikke tilrådes at gøre det samme
ved)

--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)