Lars Andersen <larsea@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en
news:40c78551$0$3104$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Jeg har en Kawasaki GPZ500S fra 95, der har kørt 48000km(den nye model).
> Har lige stillet ventiler og alt ser fornuftigt ud udfra hvad jeg kunne se
ned i
> topstykket. Ventilerne krævede egentlig ikke den store justering og var
> sidst justeret ved 37000km, så jeg tror ikke problemet ligger ved ventiler
> mv. Problemet er, at motor "skraldrer" lidt når den går imellem tomgang og
> op til rimeligt præcist 3000 omdr/min. ........
> Det lyder ikke specielt farligt, men blot som en motor der har
> lidt tændingsbanken. Den har ikke lyden, hvis jeg motorbremser, men ellers
> er lyden der i tomgang og ved alm. kørsel....
Først og fremmest, så ér det jo en klappersaki!
Dernæst (uden at jeg skal påstå at dét er en typefejl og kun fordi jeg
personligt har oplevet det!): Prøv at skrue oliepåfyldnings-proppen af og
(med slukket motor!!) stikke en finger ned igennem hullet hvorved du vil
kunne røre ved primærkæden (der vist ligger så "frit" at den kan ses i
åbningen). Med fingeren under primærkæden og så langt fremme som man kan nå,
må man ikke kunne fornemme at den er særskilt løst, og slet ikke at den er
så løs at man kan trykke den op imod indersiden af koblingsdækslet
Ganske enkelt, så ryg bare på og "gi' den fingeren" :-|
--
Armand