/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorer "skraldrer" lidt på Kawasaki?????
Fra : Lars Andersen


Dato : 09-06-04 22:41

Hejsa

Jeg har en Kawasaki GPZ500S fra 95, der har kørt 48000km(den nye model). Har
lige stillet ventiler og alt ser fornuftigt ud udfra hvad jeg kunne se ned i
topstykket. Ventilerne krævede egentlig ikke den store justering og var
sidst justeret ved 37000km, så jeg tror ikke problemet ligger ved ventiler
mv. Problemet er, at motor "skraldrer" lidt når den går imellem tomgang og
op til rimeligt præcist 3000 omdr/min. Jeg har hørt at tomgangsjustering går
til ca 3000 omdr./min, med er det så bare en justering af blanding mv der
skal til??? Det lyder ikke specielt farligt, men blot som en motor der har
lidt tændingsbanken. Den har ikke lyden, hvis jeg motorbremser, men ellers
er lyden der i tomgang og ved alm. kørsel....

Nogen der kan give nogen gode ideer inden jeg kører direkte på værkstedet og
pengene bare ruller :-/

Mvh Lars, Aalborg



 
 
Kenn H. Jensen (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 10-06-04 05:55

Lars Andersen skrev i meddelelsen
news:40c78551$0$3104$ba624c82@nntp05.dk.telia.net

> Nogen der kan give nogen gode ideer inden jeg kører direkte på
> værkstedet og pengene bare ruller :-/

Kan det ikke være din knastkæde der skal strammes ?

--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816



Mikkel Christensen (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-06-04 08:45

"Lars Andersen" <larsea@NOSPAMstofanet.dk> writes:

> Jeg har en Kawasaki GPZ500S fra 95, der har kørt 48000km(den nye
> model). Har lige stillet ventiler og alt ser fornuftigt ud udfra hvad
> jeg kunne se ned i topstykket. Ventilerne krævede egentlig ikke den
> store justering og var sidst justeret ved 37000km, så jeg tror ikke
> problemet ligger ved ventiler mv. Problemet er, at motor "skraldrer"
> lidt når den går imellem tomgang og op til rimeligt præcist 3000
> omdr/min.

Min ZX-R motor gør nøjagtig det samme. Det forsvinder så bare ved
3500 rpm.

Vi havde den også lukket op og konstaterede at der var en enkelt ventil
der skulle stilles. Derefter blev lyden peget ud til at komme fra
knastkæden.

Jeg fik beskeden om at ignorere det og leve med det - 'sådan siger
Skraldesakier jo' Raslen er mest markant når motoren er kold.
Nu vil jeg ikke ubetinget råde dig til at ignorere det indtil næste
gang motoren alligevel skal åbnes, men det behøver ikke være så
farligt.

Din GPZ skulle vel ikke tilfældigvis være grøn? Så er det nemlig dig
jeg har kørt bagefter de sidste par morgener

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Annette Hansen (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Annette Hansen


Dato : 10-06-04 17:34

Andersen" <larsea@NOSPAMstofanet.dk> writes:
>
> > Jeg har en Kawasaki GPZ500S fra 95, der har kørt 48000km(den nye
> > model). Har lige stillet ventiler og alt ser fornuftigt ud udfra hvad
> > jeg kunne se ned i topstykket. Ventilerne krævede egentlig ikke den
> > store justering og var sidst justeret ved 37000km, så jeg tror ikke
> > problemet ligger ved ventiler mv. Problemet er, at motor "skraldrer"
> > lidt når den går imellem tomgang og op til rimeligt præcist 3000
> > omdr/min.
>

Det gør Kawaskidtstakier vist nok...
Min kørestes ZX9-R gjorde det også.
Det var knast kæden.
Den var på værksted for at få lavet en del motor arbejde alligevel, og de
tjekkede det.
Det var knast kæde, strammeren er originalt ikke for god.
Han gad ikke gøre noget ved det, og den kørte upåklageligt, lige indtil
salg.
MEN dit kan jo godt være noget andet...
Få lige en mc mekaniker til at kigge på det, og spørg ét sted mere, hvis
han vil have en formue for det.



Armand (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-06-04 22:05


Lars Andersen <larsea@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en
news:40c78551$0$3104$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Jeg har en Kawasaki GPZ500S fra 95, der har kørt 48000km(den nye model).
> Har lige stillet ventiler og alt ser fornuftigt ud udfra hvad jeg kunne se
ned i
> topstykket. Ventilerne krævede egentlig ikke den store justering og var
> sidst justeret ved 37000km, så jeg tror ikke problemet ligger ved ventiler
> mv. Problemet er, at motor "skraldrer" lidt når den går imellem tomgang og
> op til rimeligt præcist 3000 omdr/min. ........
> Det lyder ikke specielt farligt, men blot som en motor der har
> lidt tændingsbanken. Den har ikke lyden, hvis jeg motorbremser, men ellers
> er lyden der i tomgang og ved alm. kørsel....

Først og fremmest, så ér det jo en klappersaki!
Dernæst (uden at jeg skal påstå at dét er en typefejl og kun fordi jeg
personligt har oplevet det!): Prøv at skrue oliepåfyldnings-proppen af og
(med slukket motor!!) stikke en finger ned igennem hullet hvorved du vil
kunne røre ved primærkæden (der vist ligger så "frit" at den kan ses i
åbningen). Med fingeren under primærkæden og så langt fremme som man kan nå,
må man ikke kunne fornemme at den er særskilt løst, og slet ikke at den er
så løs at man kan trykke den op imod indersiden af koblingsdækslet

Ganske enkelt, så ryg bare på og "gi' den fingeren" :-|

--
Armand







Mikkel Christensen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 11-06-04 07:20

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Ganske enkelt, så ryg bare på og "gi' den fingeren" :-|

Det er sådan lidt perverst...

Men fingeren i hullet var et af diagnoseværktøjerne da "min" raslelyd
blev erklæret harmløs.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste