Online tæller
Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-06-04 22:02

Hey derude...

Ville egentlig bare høre Jeres mening om online tæller. Hvad er
bedst at bruge. En der tæller uden MySQL men med en .txt fil,
eller en som tæller over MySQL og uden en .txt fil???

Tak for svaret

Mvh. Lasse Jensen (http://www.webweaver.dk)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-06-04 23:20

Lasse Jensen wrote:

> Ville egentlig bare høre Jeres mening om online tæller.

Hmm, lad mig se: Tællere siger intet om sidens egentlige antal besøgende
- og de antyder i øvrigt, at popularitet er lig med kvalitet.

Var det du, du ville vide? :)

> Hvad er
> bedst at bruge. En der tæller uden MySQL men med en .txt fil,
> eller en som tæller over MySQL og uden en .txt fil???

SQL-løsningen er efter min mening mere fejlsikker end tekstfilløsningen
(med mindre man befinder sig på et lavpris-webhotel, hvor
SQL-serveren ofte er nede). Til gengæld kan man sige, det er lidt meget
at oprette en forbindelse til databasen bare for tælle et tal op. Så
derfor: Hvis siden i forvejen bruger en SQL-database til noget mere
vigtigt, så tilføj bare tælleren - ellers brug tekstfilen.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-06-04 16:17

Jonas Koch Bentzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hmm, lad mig se: Tællere siger intet om sidens egentlige antal besøgende
> - og de antyder i øvrigt, at popularitet er lig med kvalitet.
>
> Var det du, du ville vide? :)

Ja det er helt fint

> [...]
> derfor: Hvis siden i forvejen bruger en SQL-database til noget mere
> vigtigt, så tilføj bare tælleren - ellers brug tekstfilen.

Jamen så bruger jeg SQL løsningen, da jeg alligevel allerede har Gæstebog og
forum kørende...

Mange tak for din mening

Mvh. Lasse Jensen...