Hjælp til .htaccess
Fra : Kristian

Dato : 09-06-04 21:29

Hej

Jeg er ved at rode lidt med noget password-beskyttelse på en hjemmeside og
vil i den forbindelse bruge .htaccess. Følgende er min .htaccess-fil:

AuthName "Private section"
AuthType Basic
AuthUserFile
/mnt/web_dk/web_domains/home.tiscali.dk/knielsen/passwordfil.inc
<Files private.htm>
require valid-user
</Files>

Men når jeg forsøger at åbne siden private.htm og indtaster mit password,
får jeg beskeden:

Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document
requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password),
or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.

----

Apache/1.3.27 Server at home.tiscali.dk Port 80

Min password-fil indeholder blot:

brugernavn:kode

Er der nogen der kan se hvad der går galt? Kan det tænkes at serveren ikke
kan finde ud af domænet home.tiscali.dk/knielsen?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-06-04 22:19

Kristian wrote:

> Jeg er ved at rode lidt med noget password-beskyttelse på en hjemmeside og
> [...]

Adgangskoden skal krypteres, så vidt jeg husker. Brug
htpasswd-programmet, der følger med Apache, til at danne
adgangskodefilen - se
http://httpd.apache.org/docs/howto/auth.html#basicconfig.

PS. Dit spørgsmål hører til i dk.edb.internet.software.apache, som jeg
FUT'er til. Jeg følger dog ikke selv den gruppe og er derfor hermed ude
af tråden :)

Fra : Kristian

Dato : 10-06-04 15:44

"Kristian" skrev:

> AuthUserFile
/mnt/web_dk/web_domains/home.tiscali.dk/knielsen/passwordfil.inc

Jeg har lige været i telefonisk kontakt med Tiscali, som ikke kunne oplyse
om brugen af .htaccess er mulig med en såkaldt "home"-konto, altså af typen:
home.tiscali.dk/knielsen.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?

/Kristian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-04 16:38

Kristian skrev:

>Jeg har lige været i telefonisk kontakt med Tiscali, som ikke kunne oplyse
>om brugen af .htaccess er mulig med en såkaldt "home"-konto, altså af typen:
>home.tiscali.dk/knielsen.

Det er ikke muligt.
--
Knud

Fra : Rigor Mortis

Dato : 10-06-04 21:23

> Det er ikke muligt.

Det er for dårligt, at de ikke engang selv ved den slags hos Tiscali.

--
Rigor

Fra : Hans

Dato : 10-06-04 22:37

Kristian wrote:

> [...]
> home.tiscali.dk/knielsen.
>
> Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?

Jeg har prøvet fuldstændig det samme i dag. Jeg ringede til tiscali for
at få stien oplyst, men i første omgang ville han slet ikke accepterer
at man kunne bruge htaccess. Men efter jeg pressede ham lidt, mente han
nok det var muligt, men kunne ikke give mig stien... Igen forklaring...
Derefter skrev jeg et brev til dem for at presse dem lidt mere. Men
denne gang benægtede de igen at man kan bruge htaccess. Hvilket har fået
mig til at skrive en gang til og forklare, at som jeg ser det virker
det, men jeg mangler bare stien...
Jeg tror ikke det er den sti som du har brugt
”/mnt/web_dk/web_domains/home.tiscali.dk/...”, men jeg håber du har mere
held end mig...

Hans c”,)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-06-04 06:42

Kristian skrev:

> Jeg har lige været i telefonisk kontakt med Tiscali, som ikke kunne oplyse
> om brugen af .htaccess er mulig med en såkaldt "home"-konto, altså af typen:
> home.tiscali.dk/knielsen.

Hvis det når ind til at det er stien til document_root (server_root) som
du mangler, og du i øvrigt har adgang til noget som helst serverside
scripting (det giver næsten ikke mening andet når du må .htaccess'e), så
se evt. flg: http://www.webcafe.dk/debat/apache/31169.html

mvh

Jesper Brunholm

--