Function onclick..
Fra : MipZhaP

Dato : 09-06-04 19:58

Hej NG..

Her er en function som +1 til en fil når functionen boardvisits
bliver "kørt".. Ganske simpelt..:

function boardvisits($file) {
$fp = fopen("boardvisit".$file.".txt","r");
$data = fgets($fp,1024);
fclose($fp);
$data++;
$fp = fopen("boardvisit".$file.".txt","w");
fputs($fp,$data);
fclose($fp);
}

og jeg har et link, som ser således ud:

Meningen skulle jo så åbenlyst være, at når man klikker på linket
så +1 til filens input, MEN den gør det jo allerede når siden med
linket i loader frem.
Og når jeg tænker efter kan jeg jo godt se det, men kan ikke
finde en løsning, nogen der har et foreslag?

Mvh Marc Poulsen..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Daniel Overby

Dato : 09-06-04 20:23

Du kan ikke køre en php-funktion, i onclick-event - det er javascript. Du
kan f.eks. gøre således:

<?
if($_POST["action"] == "increment")
boardvisits("1");
?>

-Daniel

Fra : MipZhaP

Dato : 09-06-04 20:30

Tak for hjælpen :)

Mvh Marc Poulsen

> Du kan ikke køre en php-funktion, i onclick-event - det er javascript. Du
> kan f.eks. gøre således:
>
> <?
&gt; if($_POST["action"] == "increment")
&gt; boardvisits("1");
&gt; ?>

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-06-04 21:00

Daniel Overby wrote:
> Du kan ikke køre en php-funktion, i onclick-event - det er javascript. Du
> kan f.eks. gøre således:
>
> <?
> if($_POST["action"] == "increment")

Mon ikke det skulle være:
if($_GET["action"] == "increment" )

> boardvisits("1");
> ?>

Hvis du vil bruge denne:

> -Daniel

Hvis du vil kunne håndtere både POST og GET kan du bruge:
   if( $_REQUEST["action"]=="increment" )

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Daniel Overby

Dato : 10-06-04 09:54

> Mon ikke det skulle være:
> if($_GET["action"] == "increment" )

Mon ikke du har ret!

- Daniel

Fra : MipZhaP

Dato : 10-06-04 14:50

> Mon ikke du har ret!
>
> - Daniel

I skal i hvert fald have tak begge to :)