Nyt Compact Keyboard fra Logiteh - afløser~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 09-06-04 19:46

Syntes lige jeg ville gøre brugere herinde opmærksom på, at UltraX fra
logitech har fået en afløser, der ser mindst lige så elegant ud, er
trådløst, har volumen kontrol knapper, en lille håndledsstøtte og næsten
endnu flottere design end UltraX:

Jeg overvejer at skippe mit Dinovo og købe dette her, for det er sgu' for
lækkert:

http://makeashorterlink.com/?A4F125588

Kan ikke se det på edbpriser endnu, men det kommer vel snart :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-06-04 13:33

Dr.Ralph skrev:

> Jeg overvejer at skippe mit Dinovo og købe dette her, for det
> er sgu' for lækkert:
>
> http://makeashorterlink.com/?A4F125588

Ja, det er dæleme flot og det kunne være lækkert at slippe for
den ledning, som jeg ser pt. på mit UltraX.

Der er bare noget, som efterhånden er ved at irritere mig ret
voldsomt med dagens tastaturer, for det er altså noget elendigt
plast, de vælger at lave de taster i, eller også er den sorte
eller mørkegrå farve ikke den mest smarte farve at vælge til
knapper på et tastatur.

Mit UltraX er kun få måneder gammelt og allerede nu, er der på
mellemrumstasten slidt et blankt mærke og mange af tasterne er
slidt så blanke, at man knapt kan se hvad der står på tasterne
i skæret fra skærmen, fordi knapperne kaster lyset tilbage, når
de er blankslidte.
Jeg er efterhånden ved at tro, at Apples hvide taster på deres
nyeste tastaturer, er en mere holdbar farve end den sorte eller
mørkegrå.

Udover det med de blankslidte taster, så er jeg meget glad for
mit UltraX. Tasterne larmer ikke så meget længere, fordi de nu
er slidte og tastaturet passer meget bedre til resten af mit
setup end diNovo-tasturet gjorde. Jeg bruger dog stadig
MediaPad'en fra diNovo-sættet, men det er også det eneste jeg
bruger fra det sæt. Det er nok mit største fejlkøb til dato,
må jeg indrømme.

PS. Hvor ved du fra, at Y-RC26 Compact Cordless Keyboard er
afløseren til UltraX? Umiddelbart har jeg svært ved at se, om
det har samme type taster som UltraX.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 10-06-04 18:15

> PS. Hvor ved du fra, at Y-RC26 Compact Cordless Keyboard er
> afløseren til UltraX? Umiddelbart har jeg svært ved at se, om
> det har samme type taster som UltraX.

Det ved jeg heller ikke - men gætter på det :)

Tidligere kunne man finde UltraX på Logitech's website under OEM produkter
(det står ikke under de normale tastaturer, da det kun sælges officielt som
OEM produkt bundlet med andet udstyr fra enten IBM, HP eller andre der
sælger pc'er) men nu er Ultra X forsundet og dette nye tastatur dukkede op
istedet for. Derfor anser jeg det for overvejdende sndsynligt at det er
afløseren for UltraX - men ved intet med sikkerhed.

Du kan have ret i det med de sort blanke taster - det samme sker på mit
Dinovo og mine notebooks - dog er min Hp notobook's taster lavet i et meget
hårdt gråt plast materiale, som ser mere slidstærkt ud.
Men har kun haft notebooken i 4 måneder, så det kan nå at blive meget mere
slidt :)

Min foregående Fujitsu notebook havde hvide taster, og de blev altså slidt
relativt hurtigt (men virkede heller ikke som særligt slidstærke taster) og
de fik også et blankt udseende med tiden, hvor de blev slidt.

Kan huske min E tast blev slidt op MARKANT hurtigere end de andre. Faktisk
var E tasten til sidst nærmest ikke til at se - mens de andre taster var i
fin form - ikke ret slidt.
Jeg tror det skyldes en fejl i kemikaliet, hvomed E tasten er lavet - for
godt nok er E tasten blandtr de taster, man bruger mest, men mener også at
a og s er blandt de mest anvendte taster, og de blev slet ikke slidt i samm
grad som E tasten - ved du om E er det bogstav, men bruger mest for så er
det forklaringen - ellr s har fujitsu siemens givet mig en notebook med en
dårlig lavet E tast på :)

Min far har overtaget min fujitsu notebook grats, så han kan ikke brokke
sig - men han er da bekymret om de andre taster lider sammen skæbne med
tiden :)

Men tror ikke hvide taster vil blive mindre blanke- men de vil måske ikke
reflektere lyset på samme måde som sorte taster gør det.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-06-04 20:17

Dr.Ralph skrev:

> men nu er Ultra X forsundet og dette nye tastatur dukkede op
> istedet for. Derfor anser jeg det for overvejdende sndsynligt
> at det er afløseren for UltraX - men ved intet med sikkerhed.

Ja, så lyder det meget sandsynligt.

> Min foregående Fujitsu notebook havde hvide taster, og de blev
> altså slidt relativt hurtigt (men virkede heller ikke som
> særligt slidstærke taster) og de fik også et blankt udseende
> med tiden, hvor de blev slidt.

Det kan godt være at det vil være det samme med hvide taster
så. Jeg har bare et indtryk af, at det er noget bedre materiale
de har brugt på Apples nye tastatur med hvide taster, men jeg
ved det ikke med sikkerhed. Ved bare, at søsteren også skriver
meget og hun har haft sit Apple-tastatur væsentlig længere end
jeg har haft mit UltraX og man kan slet ikke set på hendes
tastatur, at det er brugt.

> Kan huske min E tast blev slidt op MARKANT hurtigere end de
> andre. Faktisk var E tasten til sidst nærmest ikke til at se -
> mens de andre taster var i fin form - ikke ret slidt.

Det samme har altid været tilfældet her og E-tasten var også
den tast, som først blev slidt på mit UltraX. Min teori har
hidtil været, at det er den tast, man bruger mest. Sidenhen er
tasterne A, S, D, F og I, K, L og mellemrumstasten fulgt med.

> Men tror ikke hvide taster vil blive mindre blanke- men de vil
> måske ikke reflektere lyset på samme måde som sorte taster gør
> det.

Nej og en sort tekst på hvide taster er væsentlig nemmere at
se end hvid tekst på sorte taster, når tasterne er blankslidte,
tror jeg. Godt nok så ved jeg efterhånden hvor tasterne sidder,
så jeg behøver ikke at se, hvad der står på dem, men det er nu
usmart alligevel.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 11-06-04 00:41

> [...]
> meget og hun har haft sit Apple-tastatur væsentlig længere end
> jeg har haft mit UltraX og man kan slet ikke set på hendes

Kan man ikke benytte Apple tastaturet til PC'er med en omformer ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-06-04 01:37

Dr.Ralph skrev:

> Kan man ikke benytte Apple tastaturet til PC'er med en omformer ?

Det ved jeg ikke. Muligvis, men det har nogle taster, som man nok ikke
kan få til at virke på en Windows-computer som f.eks. en eject-tast til
DVD-drevet.

--
Hilsen
Madsen