B+Træ og filer i Reiser v4
Fra : Preben

Dato : 09-06-04 16:55

Hej alle,

jeg tænkte på - hvordan mappes data fra den acykliske graf man har i Linux?

Er et blad = en fil? Hvordan defineres en key og udfra hvad er den
defineret?

Er roden af træ-strukturen lig med roden af det filsystem man som bruger
ser?

BLOBs undgås i Reiser v4, og erstattes af det de kalder extends - dette
for at alle de interne knuder kan holdes i memory (for performance
hensyn), men hvordan ser en extend ud? Er det en linket liste eller hvad?

Hvad er sammenhængen mellem Inodes og blade/extends i træet?

Er det korrekt forstået at der anvendes B+ træer, hvor der anvendes
algoritmen Dancing Trees for at opretholde strukturen i træet, så det
ikke bliver alt for ubalanceret kontra ikke bliver for stort?
Men hver mappe (som vi ser det med VFS), vil den svare til intern knude
i træet, eller hvordan er disse knuder opbygget?

Et bibliotek kan være både en fil og et bibliotek, men hvordan er denne
fil? Normalt er et bibliotek bare en fil med en bestemt struktur, men
hvis et bibliotek samtidig kan være en fil, kan der så ligge yderligere
data, eller vil man blot se indholdet af biblioteks-filen?

Håber nogen kan svare på disse spørgsmål, selvom det måske er lidt
udover det sædvanlige der bliver snakket om herinde!

Mvh / Preben Holm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-06-04 17:06

On Wed, 09 Jun 2004 17:55:22 +0200, Preben wrote:

> Håber nogen kan svare på disse spørgsmål, selvom det måske er lidt
> udover det sædvanlige der bliver snakket om herinde!

Hvad med at læse på projektets hjemmeside: http://www.namesys.com/
Her kan du få svar på alle dine spørgsmål
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
Follow each decision as closely as possible with its associated action.
- The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)

Fra : Preben

Dato : 09-06-04 17:40

> Hvad med at læse på projektets hjemmeside: http://www.namesys.com/
> Her kan du få svar på alle dine spørgsmål

det er netop der jeg har læst og fået nogle spørgsmål?

har læst det om Reiser 4 - nogle afsnit endda flere gange!

Mvh / Preben Holm