Hej med jer.
Fra : carsten

Dato : 04-05-01 00:21

Min kat Frederik har den dårlige vane at have kløerne ALT for langt ude når
vi leger, hvilket resulterer i en hel del sår på mine hænder.
Er der nogen der har et godt tip til at lege med kløerne inde?

--
\\ ~ ~ //
(@ @)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-05-01 13:07

Hej Carsten

Brug legetøj i steder for hænder, når du leger med ham. Du kan også klippe
den yderste mm af kløerne, så er de ikke så skarpe.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte J.L

Dato : 04-05-01 13:41

Vi har det samme problem med Freja, og det aller vigtigste er, at lade være med
at lege noget, hvor det er fingrene eller hænderne, der er i centrum. Hvis hun
går efter hænderne, så siger vi nej og stopper legen....
Hun er ligefrem så slem indimellem, at det er sket at hun har slået en klo i
min arm mens jeg spiste, fordi den hang der og bevægede sig på sådan en sjov
måde. Hun forstår åbenbart ikke helt, at det gør ondt på os
- Gitte

Fra : carsten

Dato : 04-05-01 17:31

Hej begge to.
Tak for jeres svar. Jeg leger heller ikke med mine hænder - altid legetøj.
Men alligevel bruger man jo hænderne når man lige vil nusse lige hvis man
går forbi frederik. Jeg ar hørt et sted, at man skal nabbe ham lidt i
poterne, indtil det også gør lidt ondt på ham, men jeg har bare så pokkers
svært ved at gøre ham ondt.
Er der nogen der kender til den metode?

M.v.h.
Carsten

--
\\ ~ ~ //
(@ @)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-05-01 17:38

Jeg plejer at skrige i et højt toneleje, og rose når missen ser forbavset på
mig.

Fra : Kate

Dato : 04-05-01 19:32

Nina El Falaki wrote:

> Jeg plejer at skrige i et højt toneleje, og rose når missen ser forbavset på
> mig.

Det var også det jeg brugte overfor Oliwer da han var yngre. Han har
altid vidst at klør og tænder kunne bruges og det blev de også. Jeg er
ret overbevist om at han lærte at det gjorde ondt eller at reaktionen i
hvert fald betød at han skulle holde op. Iøvrigt gjorde jeg konsekvent
det at jeg holdt op med at lege med ham når han brugte klør eller tænder
og satte ham ned på gulvet.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : John Steen Jensen

Dato : 19-05-01 18:30

Man skal helt klart ikke gøre dyr fortræd, stor respekt for dig Carsten
MVH
John