Råvildt og elhegn
Fra : Mars

Dato : 09-06-04 15:05

Nu er vi ved at ha kreaturene på plads, hvordan har de det med elhegn ??

Martin Sørensen

Fra : Lars Haugaard

Dato : 09-06-04 16:02

Det fleste elhegn til kreaturer og får er vel maks 90 cm og dem har de ingen
problemer med. De håber både over og igennem (dog ikke så meget igennem ved
5 tråds fårehegn

Men får de et rap, og det gør de jo til tider, så har de som alle andre
respekt et stykke tid. Jeg så en gang en gammelrå som var fuldstændig
hysterisk over at et smaldyr gik og græssede på en af mine hegninger.
Strømmen var godt nok slukket - men det viste hun jo ikke - og hun fes frem
og tilbage udenfor hegnet imens smaldyret undrende så til. Men i nærheden af
hegnet skulle hun nu ikke!

Bedste hilsner

Lars Haugaard

www.haugaard.org