A hva for en fisk?
Fra : Maxie

Dato : 09-06-04 14:51

Hej
Jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad disse fisk er for
nogen.
Såvidt jeg kan se er det Cichlider, da der er 2 sidelinier, men hvilke?
Min kamerat har fået dem men vil ikke ha dem, de er ret store 8- 10 cm.
Kan man få noget for dem i en dyrehandel eller som byttehandel? og ca. hvor
meget?

Billede:
http://www.kimax.dk/billeder/fisk.jpg

Venligst
Gentofte

Fra : Miv

Dato : 09-06-04 17:46

Hejsa
Jeg mener at det er en Elfenbensciklide.
Mvh.
Miv

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-06-04 20:52

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Jeg mener at det er en Elfenbensciklide.

Det kunne også være nogle ikke udvoksede eksemplarer af den der på dansk
kaldes
gul djævel ciklide, tidligere hed den Ciclasoma citrinellum, men har fået
nyt navn, hvilket er jeg ikke lige klar over.

Du skal ikke regne med nogen større bytte værdi for dem, uanset art.

Carsten

Fra : Maxie

Dato : 09-06-04 21:49

"Carsten Gall" <xxxcgall@vip.cybercity.dkxxx> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyt navn, hvilket er jeg ikke lige klar over.
>
> Du skal ikke regne med nogen større bytte værdi for dem, uanset art.

Tak for svaret, så ryger de nok i El-kedelen der er ikke plads til dem.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-06-04 22:05

Maxie wrote:

<KLIP>

> Tak for svaret, så ryger de nok i El-kedelen der er ikke plads til dem.

Skær hovedet af eller knus det.
Kogning af fisk i den størrelse er ikke humant.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-06-04 07:53

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> Skær hovedet af eller knus det.
> Kogning af fisk i den størrelse er ikke humant.

....og man risikerer at teen smager af fisk!

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-06-04 22:28

"Maxie" <maxie@home.bi> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret, så ryger de nok i El-kedelen der er ikke plads til dem.

Selvom du ikke kan få nogen penge for dem hos en forhandler, kan du da
godt forære ham dem.

Carsten

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-06-04 23:39

> Selvom du ikke kan få nogen penge for dem hos en forhandler, kan du da
> godt forære ham dem.
>
> Carsten

Ja, jeg deler Carsten holdning... Du kan da give ham fiskene, og hvem véd...
næste gang du handler kan du måske få noget foder til indkøbspris?

Men skriv hvor i DK du bor, og det kan da være at der er nogen der kan få
glæde af dem. måske kan du få et par planter i bytte.

Under alle omstændigheder er det da en skam at slå dem ihjel. Men hvis det
alligevel bliver enden på det, har jeg fået det råd at komme fisken i en tom
plasticpose og knalde den ned i gulvet. Derefter kan man evt. overhælde med
kogende vand. Det er ikke særligt humant at tage livet af 10 cm fisk med
kogende vand alene.

/Jasper

Fra : Maxie

Dato : 10-06-04 14:18

> Ja, jeg deler Carsten holdning... Du kan da give ham fiskene, og hvem
véd...
> næste gang du handler kan du måske få noget foder til indkøbspris?

Ok det blir nok løsningen, takker endnu engang.