Benzin priserne
Fra : Kent(-:

Dato : 03-05-01 23:28

Halløjsa CyberVENNER...

Ja så kom jeg altså oss´ på (-:
Jeg er født med CP. & er på krykker, kørestol & invalidebil. Så her går det
godt.
Jeg kommer fra Østersøens Perle, BORNHOLM, & det er blevet forår, så
almindingen er ved at springe ud SKØØØNT syn... Wauh!

JEG har et spørgsmål til jer i gruppen, om hvorledes det kan lade sig gøre
at få hjælp til den skyhøje benzinpris, som bare farer op & op & op &. . .
Hvad kan jeg få hjælp til, hvis det overhovedet kan lade sig gøre ?
Jeg er på mellemste pension & ville blot "stikke en finger i jorden" her i
gruppen, da I jo er ret skrappe til at finde frem til mangt & meget... for
så at gå henvende mig til min sagsbehandler, med eventuelle love &
paragraffer hvor jeg kan få lidt hjælp til benzinen... (-:

--
På Venlig Genskriv!
www.k-e-n-t.dk (-:

Fra : susanne

Dato : 04-05-01 01:58

Kent(-: <1@k-e-n-t.dk> skrev i meddelelsen
<9csm1d$877$1@news.inet.tele.dk>...
>Halløjsa CyberVENNER...

Cyber... - det er jo mig!

> [...]
>så at gå henvende mig til min sagsbehandler, med eventuelle love &
>paragraffer hvor jeg kan få lidt hjælp til benzinen... (-:

Jamen, har du kigget i paraplegikerkredsens bilguide? Hvis der er
noget at hente, så tror jeg det står dér! Har ikke noget eksemplar
herhjemme, men måske husker jeg at låne et med hjem fra arbejde i
morgen, hvem ved?

Og tillykke med det gode vejr til dig også!

susanne

--
New newsgroup formed for people with disabilities on intimacy and
relationships

Fra : "derly lütken"

Dato : 04-05-01 08:10

In article <9csm1d$877$1@news.inet.tele.dk>, "Unknown" <1@k-e-n-t.dk>
wrote:

> Ja så kom jeg altså oss´ på (-:

Jamen velkommen til da...

> Jeg er født med CP. & er på krykker, kørestol & invalidebil. Så her
> går det godt.

Undskyld, men hvad er CP. & ??

--
\\derly
_______________________________________

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-05-01 10:36

"derly lütken" <derly@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, men hvad er CP. & ??

Jeg gætter på at Kent lider af "cerebral parese"/spastiker...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kent(-:

Dato : 05-05-01 13:50

Hej Søren

> Jeg gætter på at Kent lider af "cerebral parese"/spastiker...

Du har så ret, så ret min nye cyberVEN, jeg er opereret 16x i hvert ben fra
jeg var omkring 15 måneder til jeg var 12 år, & nu er jeg altså stabil, det
er mine sener der har været for stramme, derfor mine operationer...

Det var så lidt om mig (-:
Nå Yo, så er jeg forresten oss´ venstrehåndet (-:

--
På Venlig Genskriv!
www.k-e-n-t.dk (-:

PS. HALLØJSA CyberSus.....!!!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-05-01 15:04

"Kent(-:" <1@k-e-n-t.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er mine sener der har været for stramme, derfor mine operationer...

Hej Kent

Lidt om mig:
Jeg er ikke handicappet, men jeg er kæreste med verdens sødeste pige som er.

Velkommen til

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Henrik Larsen

Dato : 04-05-01 16:15

"derly lütken" <derly@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen velkommen til da...

> Undskyld, men hvad er CP. & ??

Hvis du ellers kigger godt efter i indlægende og følger med vil du blive
meget mere vel orienteret, eller du kan søge efter det på yahoo jubii og
andre søgemaskiner.....

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-05-01 18:19

Henrik Larsen skrev:

>Hvis du ellers kigger godt efter i indlægende og følger med vil du blive
>meget mere vel orienteret, eller du kan søge efter det på yahoo jubii og
>andre søgemaskiner.....

Det var dog en spøjs kommentar.
Mener du det der, eller laver du fis?

Derly spørger til mandens sygdom/handicap, og du henviser til gruppen
(der ikke giver svar) eller til at lede på en søgemaskine, efter noget
man ikke ved hvad er.

Jeg ved heller ikke, hvad CP er eller for den sags skyld ??
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-05-01 19:47

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man ikke ved hvad er.
>
> Jeg ved heller ikke, hvad CP er eller for den sags skyld ??

Som jeg allerede har svaret en gang: CP = cerebral Parese = spastiker.

Tager jeg fejl - anyone ???

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : "derly lütken"

Dato : 05-05-01 01:15

In article <9cugth$snm$1@sunsite.dk>, "Henrik Larsen"
<henlar@dsa-net.dk> wrote:

> Hvis du ellers kigger godt efter i indlægende og følger med vil du
> blive meget mere vel orienteret, eller du kan søge efter det på yahoo
> jubii og andre søgemaskiner.....

Fordi vi befinder os i en handicapgruppe, behøver du jo ikke give et
multihandicappet svar!! Hvis du enten ikke kan eller ikke vil give et
ordentligt, fyldestgørende svar, så lad dog være med at svare, idet dit
svar ikke engang er den båndbredde værd, det optager, samtidig med at du
spilder både din egen og andres tid med dine til flabethed grænsende
ligegyldigheder....

På det tdspunkt jeg læste det, jeg spurgte om, var der ikke noget som
kunne indikere, hvad forkortelsen står for, og efterfølgende er der kun
kommet gisnerier om, hvad det kunne betyde og ej heller i andre tråde
her i gruppen = der er stort set ingen, der ved, hvad der snakkes
om..... Og en søgning div. steder efter 'cp' giver altså ikke noget
relevant, der sådan lige er til at finde, når man overhovedet ikke ved,
hvad man skal kigge efter ud over ord, hvori indgår
bogstavkombinationen...

Det er i orden at anvende *anerkendte/alment forståelige* forkortelser, men
hvis man bruger 'hjemmelavede' og/eller indforståede af slagsen, bør
man, første gang man bringer en sådan til torvs, i en parantes efter
fork. angive, hvad fork. står for. Det er ikke andet end almindelig
høflighed overfor andre mennesker....

--
\\derly
"Stupidity is no handicap. Park elsewhere".

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-05-01 09:45

> [...]
> her i gruppen = der er stort set ingen, der ved, hvad der snakkes
> om..... Og en søgning div. steder efter 'cp' giver altså ikke noget

Nu skriver jeg det for sidste gang:

CP = Cerebral Parese = spatikker !
http://www.spastikerforeningen.dk/

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-05-01 09:46

> [...]
> man, første gang man bringer en sådan til torvs, i en parantes efter
> fork. angive, hvad fork. står for. Det er ikke andet end almindelig

CP er alment kendt som værende en forkortelse for Cerebral Parese, hvilket
også benyttes på dansk. Vi har så i Danmark også udtrykket "Spastikker"

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 05-05-01 11:19

"derly lütken" <derly@stofanet.dk> wrote in message news:20010505.021514.2086206725.11676@olga.stofanet.dk...

> [...]
> svar ikke engang er den båndbredde værd, det optager, samtidig med at du
> spilder både din egen og andres tid med dine til flabethed grænsende

Så så så ...man skal ikke kaste med sten, når man osv

> [...]
>
> --
> \\derly
> "Stupidity is no handicap. Park elsewhere".

Så vil jeg 'parkere' her.
Jeg vidste heller ikke, hvad cp stod for. Men jeg vidste heller ikke, hvad Md stod for, førend jeg selv begyndte at anvende det.
Jeg re lige begybdt på en bog af Frank Dahlhoff "Samfundet set fra en kørestol". Bag i bogen er der en ordforklaring. Det første ord
er :
Cerebral parese: CP, Littles sygdom, spastisk lammelse, lettere lammelse pga. skader i storhjernens muskelkontrolcentrum, f.eks. ved
iltmangel, blødning el. gulsot, indtruffet hos fosteret under fødslen eller i spædbørnsalderen: cerebral parese er ikke
fremadskridende og ikke arvelig.
derly, du burde læse denne bog, så vil du måske være lidt mindre opfarende over noget du ikke lige forstår.

--
MVH Robert Refsgaard
----

Fra : "derly lütken"

Dato : 07-05-01 17:00

In article <usQI6.6578$Iq.1431264@news101.telia.com>, "Robert Refsgaard"
<robertr@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Så så så ...man skal ikke kaste med sten, når man osv

Dels bor jeg ikke i et glashus, og dels synes jeg, det er generelt
irriterende, at mange slynger om sig med forkortelser, der ikke er
alment kendte/brugte, og mener at andre er håbløse, blot fordi man ikke
kender lige netop den hjemmestrikkede/uautoriserede forkortelse, man
slynger om sig med!!! Almindelig dannelse må indebære, at man forklarer,
hvad det, man forkorter i slige tilfælde første gang man bruger
forkortelsen især i en gruppe som denne, hvor mange forkortelser er
specielle og kun kendte af få, som har indgående kendskab til, hvad
den/det står for...

> Så vil jeg 'parkere' her.

Det er absolut ikke særligt velanset at citere andres signatur. De
"lovmæssige" 4 linier a max 72 bogstaver indcl. mellemrum og
signaturadskiller "-- ", er et accepteret fristed, hvor man kan
ukommenteret kan skrive, hvad man lyster, dog under hensyntagen til alm.
lovgivning fx injurielovgivningen!

> derly, du burde læse denne bog, så vil du måske være lidt mindre
> opfarende over noget du ikke lige forstår.

Opfarende er det nu meget sjældent, der er nogen der kalder mig.
Tværtimod, men jeg er kendt for ar spidse pennen i påkommende tilfælde.
Og korrekt der er sikert mange bøger man burde læse ud over de 3-4.000
stykker, der allerede er kværnet igennem, men desuagtet kan man jo ikke
gå rundt og huske på alle detaljer alligevel.... Ingen af os er eller
behøver vel at være omvandrende leksika !?!

> I øvrigt var Lisbeth og jeg i Slagelse i går. Billigste benzin pris
> (92 oktan) 8,12.

Det kunne man såmænd også få her i Næstved hele week-enden. rent faktisk
tror jeg kampagnen kørte over hele Sjælland. Idag er de igen steget med
en 50 øre/l

--
\\Derly
Han var ikke nogen stor kanonj. Blot en lille bøsse!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-05-01 19:28

derly lütken skrev:

>alment kendte/brugte, og mener at andre er håbløse, blot fordi man ikke
>kender lige netop den hjemmestrikkede/uautoriserede forkortelse, man

Jeg synes også, det gælder de 'autoriserede' forkortelser.

Bare fordi jeg er ved at dø af dårligt hjerte, er jeg sgisme da ikke
ekspert i alle mulige svagheder og deres latinske navne eller
forkortelser.
Jeg ved såmænd ikke engang, hvad jeg selv fejler på lægelatin, og slet
ikke hvad det kan forkortes til.

Fra : Leonard

Dato : 06-05-01 10:41

"derly lütken" <derly@stofanet.dk> skrev:

>kun
>kommet gisnerier om, hvad det kunne betyde

Gisningerne er nu gode nok, CP. er den almindeligt brugte forkortelse
for cerebral parese, der er den medicinske betegnelse for det vi i
daglig tale kalder en spastiker. CP. er en meget bred diagnose, der
dækker lige fra en arm der ikke helt vil som den skal til en komplet
tetraplegi, med total spastisk lammelse af arme og ben, talehandicap
og hjerneskade.
Mere om det spastikerforeningens hjemmeside.

Thomas

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/

Fra : Henrik Larsen

Dato : 05-05-01 10:09

Ok, ment som en spøg, men da CP er en forkortelse for en lidelse (sygdom),
kunne jeg ikke dy mig for lidt sjov.

CP = Cerebral Parese = spastisk Lammelse, det er en lidelse som gør at
musklerne trækker sig sammen og omvendt, uden at der foreligger en grund til
det.

Det er hvad jeg har forstået på det, og hvad jeg har fået af vide af en fys
= fysiotrepreaut (sikkert stavet 100% forkert)

Fra : "derly lütken"

Dato : 07-05-01 17:03

In article <9d0fr4$ru1$1@sunsite.dk>, "Henrik Larsen"
<henlar@dsa-net.dk> wrote:

> Ok, ment som en spøg, men da CP er en forkortelse for en lidelse
> (sygdom), kunne jeg ikke dy mig for lidt sjov.

Hvis du finder sådanne diagnoser 'sjove' og noget man laver sjov
med/spøger med, må du i forhold til mig have en noget alternativ, uetisk
humor og/eller begavelse!

E O D

--
\\Derly
"Mod dumhed kæmper selv guder forgæves"!

Fra : Henrik Larsen

Dato : 07-05-01 19:12

> Hvis du finder sådanne diagnoser 'sjove' og noget man laver sjov
> med/spøger med, må du i forhold til mig have en noget alternativ, uetisk
> humor og/eller begavelse!
>
> E O D
Hvad står E O D for?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-05-01 19:29

Henrik Larsen skrev:

>Hvad står E O D for?

Slut på snakken - stopper her.

Fra : strid

Dato : 07-05-01 20:01

Nu må jeg lige sige noget.. jeg er som sådan enig med at jeg tit må have fat
i en ordbog for at fatter hvad det er der bliver talt om..

Jeg har lige været 4 dage i frankfurt og da jeg kommer hjem kan jeg se denne
diskution..
Det er da en underlig diskution syntes jeg .. jeg mener bare fordi at man
ikke er halv sygeplejeske behøver vi vel ikke hele tiden påpege andres
fejl..

Vi er her vel ikke for at få hinanden til at have det skidt nærmere omvendt
?

Efter 14 timer i bus siger jeg godnat

Astrid

Fra : Henrik Larsen

Dato : 07-05-01 20:56

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Slut på snakken - stopper her.

Takker 1000 gange for svaret.
Og jeg beklager mit svar.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-05-01 11:56

> JEG har et spørgsmål til jer i gruppen, om hvorledes det kan lade sig gøre
> at få hjælp til den skyhøje benzinpris, som bare farer op & op & op &. . .

Hvis jeg har forstået det rigtigt er der følgende mulighed:
Som bruger af §77 (hjælperordning) kan du efter SL §84 få dækket "nødvendige
merudgifter"...

Om der findes noget tilsvarende for personer uden hjælperordning ved jeg
ikke, men jeg tror det ikke

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-05-01 19:49

"Kent(-:" <1@k-e-n-t.dk> skrev i en meddelelse
> CP. & er på krykker,

Skrevet på en anden måde:

"Jeg er spastiker og jeg bruger krykker" - er det rigtigt Kent ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-05-01 14:59

"Kent(-:" <1@k-e-n-t.dk> skrev i en meddelelse
> JEG har et spørgsmål til jer i gruppen, om hvorledes det kan lade sig gøre
> at få hjælp til den skyhøje benzinpris, som bare farer op & op & op &. . .

Hej igen Kent,

Fik du egentlig nogenside et svar på dit spørgsmål som du kan bruge...?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Leonard

Dato : 07-05-01 15:44

>Fik du egentlig nogenside et svar på dit spørgsmål som du kan bruge...?

Det tror jeg egentlig ikke ...
Og det skyldes nok at der ikke er noget entydigt svar, som kan bruges.
Der er mulighed for at få tilskud til kørsel, men det er efter §84,
hvilket altså forudsætter, at man enten ikke er pensionist eller at
man har en §77/76 hjælperordning.
Tilskuddet gives efter et skøn og har egentlig ikke noget med
benzinprisen at gøre.

Så Kent må fortælle noget mere om sig selv og hvad det er han kører
til.

Fra : Kent(-:

Dato : 08-05-01 11:06

> Hej igen Kent,
Halløj Søren.

> Fik du egentlig nogenside et svar på dit spørgsmål som du kan bruge...?

Næææ ikke helt har søgt inde på Thomas´s side, men ikke rigtig fundet noget
& et par andre hmm...
Borb, borb... DEN er skisme ikke nem )))-: Men jeg prøver...

--
På Venlig Genskriv!
www.k-e-n-t.dk (-:

Fra : Chokmah

Dato : 07-06-01 18:16

"Kent(-:" <1@k-e-n-t.dk> skrev i en meddelelse
HI Kent

> [...]
> Hvad kan jeg få hjælp til, hvis det overhovedet kan lade sig gøre ?
> Jeg er på mellemste pension & ville blot "stikke en finger i jorden" her i

dte nære jeg en afgrunsdyb tvil om du kan få til benzin ... men som førtids
pensionist for du dsb kort hvileket i hverdag dvs man - tirs - ons - tors -
lørdag for 50 % rabat på DSB BILETTER 25 % fre & søndag
Privat bilisme betragtes .... som gode der dægges af grund beløbet.
MvH
Chokmah

Fra : susanne

Dato : 08-06-01 01:23

Chokmah > skrev i meddelelsen <9focov$c4h$1@sunsite.dk>...

> [...]
tors -
>lørdag for 50 % rabat på DSB BILETTER 25 % fre & søndag

Kører DSB nu osse på Bornholm????????
Ellers må du jo tøffe herover for at få lidt valuta for rabatterne,
Kent - du skal
være så velkommen, fx på lørdag!
(-;
susanne
(sku liiiiiiiiige til at spørge, hvad du vil spise - men foretrækker, at
du tar røget laks med.....)

Fra : Chokmah

Dato : 08-06-01 19:07

"susanne" <cybs@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hi sussane beklager vag formulering

> Kører DSB nu osse på Bornholm????????

jeg har boed periodosk på Bonrholm siden 1974 så det ved jeg de ikke gør :)
men er du pensionist og viser dit kort så for du enten ½ pris på enkelt
billeter eller så for du et kvartals kort til busserne til 1/6 del af
prissen - 66 båden giver automatisk 50 % rabat hvis du er pensionist tager
du over sverig for du dte til Ystad

> Ellers må du jo tøffe herover for at få lidt valuta for rabatterne,
> Kent - du skal
> være så velkommen, fx på lørdag!

Øhh jow - jeg tror det er en anden du skriver til índ mig :) ?
MvH
Bo

> (-;
> susanne
> (sku liiiiiiiiige til at spørge, hvad du vil spise - men foretrækker, at
> du tar røget laks med.....)

ja igen så regner jeg med det er anden part men jo det er herligt men ellers
er jeg nu mest til lasange :)
men spsiste da røget laks som slik imens FSØ stadigt eksiterede i nexø eller
før de fusionerederde med andelse fisk