billede og TEKST pa mouse-over fukntion - ~
Fra : Caspar Tribler

Dato : 09-06-04 11:45

Hej med jer,

Jeg haaber der en en som kan hjaelpe mig.

Jeg er ved at lave nogle undersider hvor man ved hjaelp af
mouseover funktion kan se et billede fra den film pa listen, man
bevaeger musen henover.

http://october.homepage.dk/docarts/docarts.html (nevermind at
layoutet ser galt ud, det er en del af et frameset)

Det har jeg ogsaa faeet til at fungere via javascript. MEN
samtidig skal der gerne komme noget tekst op til hoejre for
billedet, der kort beskriver filmens navn og handling. Hvordan
goer jeg det? Hvordan faar jeg baade billede og tekst frem vha.
mouseover?? (og nej, jeg vil ikke lave teksten som en del af
billedet i photoshop)

Paa forhaand tak for hjaelpen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 09-06-04 13:06

Caspar Tribler wrote:

> Jeg er ved at lave nogle undersider hvor man ved hjaelp af
> mouseover funktion kan se et billede fra den film pa listen, man
> bevaeger musen henover.

Prøv at se det her eksempel på mhaHide
http://www.hintzmann.dk/testcenter/js/mhahide/

Jeg er aldrig blevet færdig med den. Der er nemlig lidt kludder mudder i
det når man bruger tastatur samtidig med mus til navigering.

Men ellers kan det være at du kan bruge den som den er eller udvide den.

Fordelene ved mhaHide er at informationen også er tilgængelig når
javascript er slået fra.

Hintzmann c",)

Fra : Caspar Tribler

Dato : 09-06-04 18:20

Tusind tak for hjaelpen, jeg vil proeve....er dog bange for at mha ikke vil
du paa aplle-computere.....men hva' - det har jeg lige konstateret at min
dropdown menu heller ikke goer (IE5.2 til mac).

Fanden tag forskellige standarder...!

Er der nogen andre som har alternative ideer?

MVH
Caspar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-06-04 21:17

Caspar Tribler wrote:

> Fanden tag forskellige standarder...!
>
> Er der nogen andre som har alternative ideer?

www.hjemmesideskolen.dk/scripts/diastxt.asp skulle være en anden mulighed.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Caspar Tribler

Dato : 09-06-04 18:51

Tusind tak for hjaelpen. Desvaerre er det saadan at min dropdownmenu er
styret af en javascript og css fil og naar jeg proever at laegge din kode
ind paa min side, gaar det galt. Menupunkterne til mouse-overfunktion
"hopper" op i min dropdown menu og det ser helt forkert ud.

Mit eget gaet er at definationerne af <ul> og <li> i mit centrale stylesheet
gaar ind og "odelaegger" den kode du har lavet. Jeg ved i hvert fald ikke
hvordan jeg skal smelte det sammen, saa begge funktioner fungerer korrekt.

Nogle raad? Anybody?

MVh
Caspar