Ny CPU=Formatering af HDD?
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 03-05-01 23:25

I morgen ankommer min nybestilte Amd850 T-bird CPU+bundkort. Men er det
nødvendigt at formatere harddisken først, eller kan WinME håndtere et
systemskift? Mvh Hans Christian.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-05-01 23:44

Hej Hans

Det er ikke nødvendigt at formatere harddisken, men har du ikke noget
vigtigt på den og gider du geninstallere det hele er det en god ide.

WinME bruger andre drivere end fx Win98, så du kan komme ud for en besværlig
opgradering. Men det kan lade sig gøre. Der er sikkert dele af WinME der
skal geninstalleres, men det kan du gøre oven i den eksisterende
installation.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-05-01 22:32

"Hans Christian Johansen" <hcj84@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> I morgen ankommer min nybestilte Amd850 T-bird CPU+bundkort. Men er det
> nødvendigt at formatere harddisken først, eller kan WinME håndtere et
> systemskift?

Du kan sagtens skifte uden at skulle formatere eller slette windows. Har selv gjort
det. WinMe har jo hele installations mappen på harddisken (hvis du da ikke har
slettet mappen) så WinMe kan selv opdatere driverne.
Hvis du skifter grafikkort er det en god ide at først ændre opsætningen til et
standart vgakort før du skifter kortet da driverne ellers kan drille lidt.

mvh
Henning

Fra : Fenris

Dato : 12-05-01 01:05

From "Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> came:

> [...]
>standart vgakort før du skifter kortet da driverne ellers kan drille lidt.

Fint nok. Hvad med Win98?

--
Thomas Hejl Pilgaard | All Your Base Are Belong To Us
Kollegievej 7 - 35 | ------------------------------

Fra : Thomas

Dato : 12-05-01 19:14

> Fint nok. Hvad med Win98?

Jeg plejer altid at formatere ved skift af bundkort, CPU skift er ligemeget.
Det er måske ikke nødvendigt at formatere og geninstallere ved skift af
bundkort, men så er jeg sikker på, at der ikke ligger nogle gamle filer og
flyder og der ikke er noget i registreringsdatabasen der kan give bøvl.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-05-01 20:39

"Fenris" <fenris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Fint nok. Hvad med Win98?

Næsten det samme. Men fordi windows først installere idedriverne
sent efter første genstart, vil du have problemer med at der ikke er
cd-rom adgang og ikke kan få fat i driverne fra Cd-rom.
Så før du skifter bundkortet, kopier win98 mappen over på harddisken
i en mappe på harddisken. Når så windows beder om cd-rommen, henvis
i stedet til mappen på harddisken.
Formatering af harddisken er spild af tid.

mvh
Henning