Av min mave
Fra : Melanie

Dato : 09-06-04 10:00

Jeg har ondt i maven og rygen da jeg nok for min menses i dag. Jeg har ret
kraftige smærter og kan faktisk ingenting uden at jeg har taget piller.
Pernodiler er ikke nok. Jeg plejer at bruge Ibuprofen 600 mg.
Jeg har pt. problemer med mavesyre (Ikke mavesår, men det kan det blive) og
derfor for jeg piller for det. Jeg må dog ikke tage pernodiler eller
Ibuprofen da det er gift for min mave.

Hvad gør jeg så, for at "overleve" smerterne i ryg og mave?

Mvh Melanie

Fra : Johan

Dato : 09-06-04 10:25

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in message
> [...]
> Ibuprofen da det er gift for min mave.
>
> Hvad gør jeg så, for at "overleve" smerterne i ryg og mave?

Jeg har desværre ingen råd. Og jeg må starte med at gøre klart, at jeg ikke
forsøger at nedgøre dit ubehag.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad de gør i lande, hvor
smertestillende medicin er for stor en luksus. Hvad gjorde man før hen? Hvis
vi taler evolution synes jeg ikke det giver meget mening at så mange kvinder
skulle have så meget besvær og ubehag hver måned. Så er det mon noget vi
spiser, eller noget vi ikke spiser? Nu er jeg ikke forsker, men for mig at
se må der være et eller andet der.
Men held og lykke med det.

Mvh Johan

Fra : Melanie

Dato : 09-06-04 10:44

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> wrote in message
> [...]
> Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad de gør i lande, hvor
> smertestillende medicin er for stor en luksus. Hvad gjorde man før hen?

Førhen blev man nok ikke påkørt og fik rygskader *SS* som er det der gør at
jeg bare har så ondt at det ikke er til at holde ud!

> [...]
> spiser, eller noget vi ikke spiser? Nu er jeg ikke forsker, men for mig at

Tak, av av...

> Mvh Johan

Mvh Melanie

Fra : Johan

Dato : 09-06-04 14:52

> [...]
at
> jeg bare har så ondt at det ikke er til at holde ud!

Aha, ja jeg troede kun det var i forbindelse med din periode. Nej, det har
nok ikke noget med kosten at gøre i dit tilfælde

Mvh Johan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-04 10:37

Melanie wrote:

> Jeg har ondt i maven og rygen da jeg nok for min menses i dag.

> Jeg må dog ikke tage pernodiler eller
> Ibuprofen da det er gift for min mave.

Ibuprofen bør man rigtigt nok holde sig fra, hvis man har tendens til
mavesår, det samme gælder smertestillende midler, der indeholder
Acetylsalicylsyre. Panodiler og kopipræparater som for eksempel Pinex er
baseret på paracetamol og skulle ikke genere din mave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Melanie

Dato : 09-06-04 10:46

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> Acetylsalicylsyre. Panodiler og kopipræparater som for eksempel Pinex er
> baseret på paracetamol og skulle ikke genere din mave.

Virkelig??

2 pernodiler tager slet ikke min smerte væk. Hvad gør jeg så?

> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Mvh Melanie

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-04 12:27

Melanie wrote:

> 2 pernodiler tager slet ikke min smerte væk. Hvad gør jeg så?

Kontakter din læge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : AEK

Dato : 09-06-04 12:09

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ved mensesmerter ( hvis det er rigtig slemt ) bruger jeg Ipren.
Da jeg normalt aldrig i løbet af måneden tager nogen form for medicin ,så
hjælper 1-2 piller glimrende.
De fås som alm. håndkøb på apoteket.

/ Knudsen.

> Mvh Melanie

---

Fra : Melanie

Dato : 09-06-04 12:24

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in message

> Ved mensesmerter ( hvis det er rigtig slemt ) bruger jeg Ipren.

Desværre indeholder de den samme "gift" som Ibuprofen, men ellers tak

> / Knudsen.

Mvh Melanie

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 12:26

> Ved mensesmerter ( hvis det er rigtig slemt ) bruger jeg Ipren.
> Da jeg normalt aldrig i løbet af måneden tager nogen form for medicin ,så
> [...]

Iprens aktive indholdstof er ibuprofen, så nok ikke det bedste råd, da
Marlene har problemer med mavesyren.
Marlene, siden du siger Panodil ikke hjælper dig nok kunne du prøve Kodipar,
som udover paracetamol også indeholder kodein. Grundet kodeinen er du godt
nok nødt til at få dem på recept, men jeg tror ikke din læge ville fraråde
dig det.

Mvh Ragnar / stud.pharm

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 12:35

> [...]
> nok nødt til at få dem på recept, men jeg tror ikke din læge ville fraråde

Bah.. Der skulle selvfølgelig have stået Melanie alle de steder der står
Marlene, sorry :x

Fra : Melanie

Dato : 09-06-04 13:09

"Ragnar" <ragnar at pharmacist dot dk> wrote in message

> Kodipar,

> Bah.. Der skulle selvfølgelig have stået Melanie alle de steder der står
> Marlene, sorry :x

Tak for rådet, vil kontakte lægen i morgen.

Har dengang skaden lige var sket, fået kodein, så ja måske det er det
rigtige...

*SS* Tak for at jeg må beholde mit navn *G*

Mvh __Melanie__

Fra : F. Hansen

Dato : 09-06-04 15:03

> [...]
> Ibuprofen da det er gift for min mave.
>
> Hvad gør jeg så, for at "overleve" smerterne i ryg og mave?

Havde samme problem dog ikke pga. mens. og lægen
har givet mig Celebra 200 mg. de er lidt dyre 12 kr stk men
maven mærker dem ikke og de holder 24 timer så der skal kun 1
til om dagen.

Mvh.Finn

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 09-06-04 15:34

> [...]
> kraftige smærter og kan faktisk ingenting uden at jeg har taget piller.
>
> Hvad gør jeg så, for at "overleve" smerterne i ryg og mave?

Hej Melanie

Jeg havde som teenager dysmenore (ekstremt svære menstruationssmerter) og
fik en overgang Bonyl (som bare ikke virkede en dyt på mig). Måske en
mulighed? De er vist nok dog også stærk kost for maven...
For mig var det eneste, der virkede, p-piller og sidenhen at få børn (måske
en lidt drastisk "behandling" *G*). Nu er mine mens-smerter tålelige og kan
tages med en panodil eller to (når jeg altså ikke tager p-piller, så har jeg
ikke behov).

Men tal med din læge om problemet, der må næsten findes alternativer, som
din mave kan tåle.

MVH Mette

Fra : Jørgen

Dato : 09-06-04 15:47

Jeg har haft mavesår i 15 år ( er nu heldbredt)
Jeg spiste de piller du omtalte men havde ikke ubehag fordi jeg også fil
acinil , for mavesår ( er gode til syre og efter for meget sprut)( de kan
fås i håndkøb)
Jeg var ved andre læger på grund at struma, og de så rødt når de hørte jeg
spiste gigt piller og fik alle mulige advarsler, jeg bad dem fortælle min
læge det, da jeg aldrig havde ubehag ved at spise gigtpiller og blev så
ellers ved .
Altså gigt piller 600 ml, Panodil og acinil,

Det var selvfølgelig kun i kortere perioder pr. gang
Hilsen
Jørgen og god bedring (62 år)

Fra : Vibeke

Dato : 09-06-04 21:42

> [...]
> Ibuprofen da det er gift for min mave.
>
> Hvad gør jeg så, for at "overleve" smerterne i ryg og mave?

Jeg har et råd, som nok ikke kan tage dine smerter, men måske kan de
mindske dem lidt.
Prøv at ligge dig på ryggen med fødderne oppe på en stol. Sørg for du
ligger godt og varmt, hav evt et træppe over dig.

Massere så din mave med cirkelbevægelse, jeg har selv haft en del
smerter, dog nok ikke som dig, og jeg syntes det hjælper lidt. Jeg har
også flere venninder, det har hjulpet på.

Din ryg vil også have godt af varme, man kan få nogle puder med korn
i, der er til at smide i mirkoovnen, de er ret godt.
Masser af vand er osse godt, det er jo en korpsvæske du udskilder. Gå
ture hjælper også.

Alt det her hjælper på mig, om det gør på dig, er ikke til at vide men
prøv, det skader jo ikke.

Vibeke

Fra : Dorte og Bill Malmgr~

Dato : 10-06-04 09:48

Kære Melanie
Det lyder som en meget kedelig dag for dig. Har du tænkt på at det
er din krop, der fortæller dig, at den ikke selv kan klare dette
problem?
Er du interesseret kan jeg hjælpe dig med at få din krop til at
arbejde for at afhjælpe både dine mensessmerter og din mavesyre.
Mange hilsner
Dorte Malmgren
Tlf. 47 77 78 18

Fra : Melanie

Dato : 10-06-04 11:30

"Dorte og Bill Malmgren" <malmgren@c.dk> wrote in message
> [...]
> Er du interesseret kan jeg hjælpe dig med at få din krop til at
> arbejde for at afhjælpe både dine mensessmerter og din mavesyre.

Hej Dorte

Det lyder til at være noget alternativ behandling. Hvad er det du kan
tilbyde?
Nu bor jeg faktisk på Bornholm, og kan se på de gule sider at du er i
Frederiksværk. Jeg besøger tit Kbh, men Frederiksværk er lige langt nok væk
for det, syntes jeg. Men du arb. måske et andet sted end Frederiksværk?

Har det bedre end jeg plejer at have, måske fordi jeg sover mere end jeg
plejer at have tid til, og fordi jeg for gået lidt mere, da vi har fået
hund. Tja, ved det ikke, men har faktisk klaret mig uden piller, men har da
også haft øjeblikke hvor jeg bare har sidet eller ligget, da jeg ikke kunne
andet.

Tak for alle jeres svar, prøver mig lidt frem.

Mvh Melanie

Fra : G.B.

Dato : 10-06-04 15:52

Dorte og Bill Malmgren <malmgren@c.dk> skrev i meddelelsen

> Er du interesseret kan jeg hjælpe dig med at få din krop til at
> arbejde for at afhjælpe både dine mensessmerter og din mavesyre.
> [...]

Du bedes venligt, men bestemt at holde op med at reklamere for din
private business i nyhedsgrupperne.

Har du et seriøst råd, så disk op med det.

Læs http://www.usenet.dk

XFUT til dk.admin.netikette

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen