Binært DXR3 modul i Debian?
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 08-06-04 22:11

Hej

Jeg vil have mit Creative DXR3 MPEG dekoderkort til at virke i Linux 2.6.6
på min Debian unstable.

em8300 sources vil ikke compile på min maskine, men der er jo heldigvis en
em8300 driver i unstable... så

apt-get install em8300

..... og hva' så? Ud fra hvad jeg ser er der ikke noget kerne modul med i den
pakke, selvom det ser sådan ud på beskrivelsen, kigger jeg indholdet
af .deb filen igennem, kan jeg heller ikke finde noget der ligner en
driver...

Hvordan kommer jeg videre?

--
Martin Kaltoft

http://kaltoft.linux.dk/

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-06-04 22:26

On Tue, 08 Jun 2004 23:11:10 +0200, Martin wrote:

> em8300 sources vil ikke compile på min maskine, men der er jo
> heldigvis en em8300 driver i unstable...

Hvor har du fra at em8300-pakken indeholder en driver?

"This package contains programs to setup the card."
<http://packages.debian.org/unstable/graphics/em8300>

Såvidt jeg kan se:
<http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=em8300&searchon=names&subword=1&version=unstable&release=all>

så er der "kun" en kildekode-pakke:
<http://packages.debian.org/unstable/graphics/em8300-source>

og ikke nogen pakke med binære moduler i?

Mvh.

--
"We've reached a special place... Spiritually... Adam Sjøgren
ecumenically... grammatically." asjo@koldfront.dk

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 08-06-04 22:42

> Hvor har du fra at em8300-pakken indeholder en driver?
# apt-cache show em8300
Drivers for MPEG decoder cards based on Sigma Designs' EM8300 chip
(such as the Creative Labs DXR3 or the Sigma Designs Hollywood+).
.
Currently the device drivers support decoding MPEG-1 and MPEG-2 streams
and generating video on the TV-out and VGA Overlay connectors. Audio can
be played through the analog or S/PDIF digital connectors.
.
This package contains programs to setup the card.

Sætningen drivers for DXR3/Hollywood+ decoder cards....

Gav mig en indikation om at der var drivere i, og siden der også er en
em8300-bin med tools, gik jeg ud fra at em8300 var driveren...

Nå, men der er åbenbart ikke nogle binære drivere, så må jeg finde på noget
andet...

--
Martin Kaltoft

http://kaltoft.linux.dk/

Fra : Tim Warberg

Dato : 12-06-04 09:48

Hej

For at kunne bruge dit dxr3 kort under kernel 2.6 er du nød til at hente
sources fra deres cvs. Kan findes på dxr3.sourceforge.net

/Tim