Master Boot Record og Boot Record!
Fra : Preben

Dato : 08-06-04 17:00

Hej,

hvad er den egentlige forskel på MBR og BR?

altså her tænker jeg på placering på disken/partition..
Master prøves jo altid først.

en tænkt tanke er at MBR ligger på selve diskens BOOT-record udenfor
nogen specielt partition, men boot record ligger i starten af den
partition den installeres på, men jeg ved det faktisk ikke!

Forkert/rigtigt?

Mvh / Preben Holm

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 08-06-04 17:08

Preben wrote:
> [...]
> nogen specielt partition, men boot record ligger i starten af den
> partition den installeres på, men jeg ved det faktisk ikke!

Korrekt.

--
Lars Kongshøj

Fra : Preben