news / tekst "ruller"
Fra : Thomas Neumann

Dato : 03-05-01 22:22

Er der nogen der lige ved hvordan man laver sådan en lille simpel / smart
teskt rulle vindue hvor dagens nyheder en gammel vits ruller forbi.. ??

--

Med venlig hilsen / Sincerely yours

Thomas Neumann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-01 00:55

Thu, 3 May 2001 23:22:12 +0200, skrev "Thomas Neumann"
<thomas@neumann.dk>:

>Er der nogen der lige ved hvordan man laver sådan en lille simpel / smart
>teskt rulle vindue hvor dagens nyheder en gammel vits ruller forbi.. ??

Man bruger normalt java-apletter til det, der er nogen eksempler på
det her:

http://www.geocities.com/SiliconValley/3891/java.html

http://www.viewsource.dk/javacat.asp?ident=6

http://www.tris-data.dk/java/java.html

http://www.stigc.dk/java/ruller/ruller.htm

Det kan også laves med javascript, men dem jeg har set, har den
ulempe, at de ikke fungerer i Netscape 6 og Opera 4+.

Er det nok, at det kun virker i IE, så kan <marquee> bruges.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - er midlertidig nede.