Skærmbillede sendt over nettet
Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-06-04 14:43

Jeg søger hardwaredimser som kan sende skærmbillede fra en PC ud til
flere skærme simultant via netværket.

Ole Thomsen

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 08-06-04 19:29

det bedste til det formål må næsten være NetOp

http://www.netop.dk/main.asp?fl=1

--

Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-06-04 22:11

Yoda.dk - Lars wrote:

> det bedste til det formål må næsten være NetOp

Hmm, jeg må hellere uddybe - jeg ønsker en central PC som kører
eksempelvis et powerpointshow, og ude på nettet et antal skærme uden PC
men med denne "remote grafikadapter" som viser det. Ved ikke om det
findes.

Ole Thomsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-06-04 18:08

Ole Thomsen wrote:

> [...]
> eksempelvis et powerpointshow, og ude på nettet et antal skærme uden PC
> men med denne "remote grafikadapter" som viser det. Ved ikke om det

Jeg har sådan en fætter i stil med den her
<http://www.minicom.com/kvm_smartext.htm> som overfører skærm, mus
og keyboard via et patchkabel fra min server i garagen til den
skærm jeg har stående her ved siden af. Transmitteren's indgange
er tilsluttet min server's vga, mus og tastatur stik og der sidder
udgange på transmitteren så jeg har mulighed for at tilslutte
skærm, taster og mus hvis ellers jeg havde lyst til at have den
slags i garagen. Et alm. patchkabel er trukket her ind i huset til
en receiver og til denne receiver har jeg tilsluttet taster, mus
og skærm. Resultatet er at jeg kan sidde herinde og fjernbetjene
serveren.

Du har mulighed for at sætte transmitter, skærm, mus og tastatur
til din "powerpointmaskine" og sætte en receiver op med en skærm
og intet andet i den anden ende af patchkablet, så har du den
"remote grafikadapter" du snakker om. Det store spørgsmål er så om
du kan tilslutte mere end en receiver til din transmitter, evt.
vhja en KVM "hub"??

Prøv at søge på "kvm extender" og "kvm switch" på google, så får
du masser af links til firmaer der sælger den slags - hvis du
kontakter nogle af dem med din problemstilling er det muligt de
kan skrue noget sammen der dækker behovet.

Min erfaring med min kvm extender er at den opdaterer noget der
ligner 5 gange i sekundet. Det er ikke hurtigt nok til at streame
videofilm og den slags, men rigeligt hurtigt til "stillestående"
opgaver som alm. windowsbrug. Musen er en anelse forsinket, lige
akkurat nok til at man bemærker det, men ikke nok til at man
bliver hidsig.. Du skal dog huske på at jeg oplever delayet
ved "fjernadministration" - hvis jeg monterer skærm, mus og taster
ude ved min server er der ikke noget delay.

Held og lykke med jagten..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ole Thomsen

Dato : 10-06-04 21:36

Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg har sådan en fætter i stil med den her
> <http://www.minicom.com/kvm_smartext.htm> som overfører skærm, mus

Tak, det er faktisk noget i den stil jeg har tænkt på, blot med flere
samtidige modtagerskærme.

Ole Thomsen

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 08-06-04 20:08

> Jeg søger hardwaredimser som kan sende skærmbillede fra en PC ud til
> flere skærme simultant via netværket.

det kan blackbox da hjælpe dig med, men jeg tror det bliver via 2 hardware
boks

Thomas Bøjstrup Johansen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 08-06-04 22:34

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger hardwaredimser som kan sende skærmbillede fra en PC ud til
> flere skærme simultant via netværket.

Hmm. jeg har engang set noget udstyr der gjorde noget lignende i et
kursusmiljø.

Ved et "snuptag" kunne underviseren "overtage" alle skærme i lokalet, er det
sådan noget du søger?

Hvis ja, så vil jeg gerne undersøge nærmere hvad det er for en løsning der
bruges, jeg kan ikke huske produktnavne - men jeg kan da prøve at finde ud
af det.

/Brian

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-06-04 22:47

Brian R. Jensen wrote:

> Hmm. jeg har engang set noget udstyr der gjorde noget lignende i et
> kursusmiljø.
>
> Ved et "snuptag" kunne underviseren "overtage" alle skærme i lokalet,
> er det sådan noget du søger?

Nej, men jeg kender produkter som det du omtaler og har selv anvendt
dem - SECS og Assist.

Men de bygger på VGA-kabling og styrepult, jeg ønsker noget der kører
via netværket.

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 23:17

> [...]
> dem - SECS og Assist.
>
> Men de bygger på VGA-kabling og styrepult, jeg ønsker noget der kører

Hej Ole
Der findes et prg "Netop School" som kan lade læreren styre et lokale
dvs stoppe alle maskiner eller evt køre demonstrationen samtidigt på alle
skærme
samt følge hver enkelt elev og evt gribe ind op hjælpe..
Det er ren software..
Jeg kan ikke huske firmaet, men Kalundborg Handelsskole brugte det for et
par år siden...
mvh
Preben Larsen

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 10-06-04 19:10

"Preben Larsen" <oz2boh(AT)vestnet.dk> wrote in message

> [...]
> Det er ren software..
> Jeg kan ikke huske firmaet, men Kalundborg Handelsskole brugte det for et

Firmaet der producerer NetOp School hedder Danware www.danware.dk. Det skal
siges at jeg selv arbejder der, så jeg er ikke helt neutral . Vores
software er noget af det hurtigste der findes, og det er en billigere
løsning end at lave en hardwareløsning.

/Carsten

Fra : Torben Larsen

Dato : 08-06-04 22:42

On Tue, 8 Jun 2004 23:34:13 +0200, "Brian R. Jensen"
<brjensen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>bruges, jeg kan ikke huske produktnavne - men jeg kan da prøve at finde ud

2M Electronic A/S
Holsbjergvej 41 B
2620 Albertslund

Telefon 43624433 Telefax 43620092

Email: 2m@2m.dk

Assist Maxi

2M Electronic A/S har indgået aftale med JCA Elektronik om
distribution af Assist systemer i hele Danmark. Henvendelser
vedrørende Assist systemer henvises derfor til:
JCA Elektronik, att. Jørgen Møller
tlf. 96391600 - fax 96391700

Jeg har købt noget sådan udstyr til undervisningsbrug

Regards

Torben

I wish I was what I was when I wished what I was was what I am.