MySQL fejl!
Fra : Anders Jensen

Dato : 08-06-04 14:44

Nå jeg har sat et login system på min side og opretter en bruger
siger den: MySQL fejl: Table 'free36282.login' doesn't exist.

HVad gør jeg galt. Det er min side.

min fil jeg skal bruge til etablere forbindeldse med MySQL ser
sådan ud:

Kode:
<?PHP
mysql_connect("chopin.1go.dk", "free36282", "Her indsætter jeg
koden til MySQL");
mysql_select_db("free36282");
?>

HVAD ER GALT, SKRIVER JEG NOGET FORKERT,
det er et færdigt script, men kan ikke fåå det til at virke,
kun på den test database der er. Så det eneste jeg kan se er
galt, skulle være hvis koden osv. er indtastet forkerte steder.

Jeg har hentet det fra thomaslunde,
http://www.thomaslunde.dk/php/kildekoder/oversigt.php?scriptid=51

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjarne

Dato : 08-06-04 17:03

Anders Jensen wrote:

> <?PHP
> mysql_connect("chopin.1go.dk", "free36282", "Her indsætter jeg
> koden til MySQL");
> mysql_select_db("free36282");
> ?>

altså..
>"Her indsætter jeg koden til MySQL");
er der hvor jeg ville have indsat password.

prøv engang denne rækkefølge:

$db = mysql_connect($HOSTNAME, $USERNAME, $PASSWORD) or die
("Could not connect to database.\n");

mysql_select_db("$DBNAME") or die ("Could not select DB.
$DBNAME $HOSTNAME");

$query = "SELECT * FROM crewlist...........osv

$result = mysql_query($query) or die ("Could not run query
on DB");

/Bjarne

Fra : Anders Jensen

Dato : 08-06-04 15:22

HEJ JEG FIK LØST DET ALLIGEVEL, SLET GERNE DETTE INDLÆG IGEN, TAKKER