Rulletekst
Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-06-04 13:22

Hejsa
http://tommyhh.dk/test.htm har jeg lavet en tekst der kommer ind fra
venstre side. Hvis jeg vil ændre str. og farve på teksten står der
"If you wish to change the type/size of the font, do not add the HTML tags
inside the <span> tag. Instead, wrap them around it"
Hvad betyder dette ?
På forhånd tak

--
Vh
Tommy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-06-04 14:26

Tommy Hansen skrev:

> [...]
>"If you wish to change the type/size of the font, do not add the HTML tags
>inside the <span> tag. Instead, wrap them around it"

Tjah, det ved jeg egentlig for det virker.

style="visibility:hidden; color: yellow"

Men vil dog anbefale, at du sætter det under din css i stedet
for.

#typing {color: yellow}

En anden ting er at scriptet kun virker i IE, så folk med andre
browsere ser ikke noget.

Hvis du kunne bruge FPs marquee i stedet for, så vil det ses i
alle nyere browsere.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-06-04 15:37

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Tjah, det ved jeg egentlig for det virker.

Tjah, det ved jeg egentlig ikke for det virker.
--
Knud

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-06-04 15:54

> Hvis du kunne bruge FPs marquee i stedet for, så vil det ses i
> alle nyere browsere.
> --
> Knud

Kan jeg få et lynkursus i marquee, eller evt link til hjælpeside ? Har
kigget lidt på google uden større succes.

--
Vh
Tommy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-06-04 17:13

Tommy Hansen skrev:

>Kan jeg få et lynkursus i marquee, eller evt link til hjælpeside ? Har
>kigget lidt på google uden større succes.

Det er ellers meget enkelt.

Skriv teksten, marker den, gå i Indsæt => Komponenter => Lysavis.

Kan være anderledes i din FPversion, det er lidt forskelligt,
hvor det ligger, men ellers kig i Hjælp under lysavis.

http://www.google.dk/search?num=30&hl=da&ie=UTF-8&newwindow=1&q=lysavis%2Bfrontpage&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK
giver f.eks.:
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=19

--