Oracle manager?
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 08-06-04 13:28

Hej alle,

jeg er vandt til at bruge Enterprise Manager til mine SQL-servere, men
pludseligt (næsten) har vi fået en oracle-base i hus. Jeg er helt blank på
oracle siden.
Nu vil jeg gerne vide om der findes et tilsvarende managerværktøj til
Oracle?

mvh
/Klaus

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 09-06-04 17:33

> jeg er vandt til at bruge Enterprise Manager til mine SQL-servere, men
> pludseligt (næsten) har vi fået en oracle-base i hus. Jeg er helt blank på
> oracle siden.

Lad mig gætte: Det er en chef, der har været på indkøb . Ikke fordi
der er noget i vejen med Oracle altså.

> Nu vil jeg gerne vide om der findes et tilsvarende managerværktøj til
> Oracle?

Der føgler manager værktøjer med til Oracle. De findes i clent pakken,
man kan downloade på www.oracle.com.

Værktøjet, og databasen, er meget anderledes end det du er vandt til fra
MSSQL set fra et DBA synspunkt, så du skal nok seriøst i gang med at
læse noget litteratur.

- Nikolaj

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 09-06-04 18:16

"Nikolaj Hansen" <barnabasdkSPAM@yahoo.dk> wrote in message

> Der føgler manager værktøjer med til Oracle. De findes i clent pakken,
> man kan downloade på www.oracle.com.

Det hedder Enterprise Manager Console.

Hvis du allerede har installations program til databasen, så behøver du ikke
at hente mere. Du vælger bare at installere Client pakken i Oracle
Installer'en.

På Unix/Linux startes programmet med kommandoen "oemapp console" (så vidt
jeg husker). Under Windows ligger det sammen med de andre Oracle værktøjer.

God fornøjelse med Oracle Som Nikolaj også skriver, så er det nok en god
ide at sætte sig ind i hvordan Oracle fungerer, hvis du skal til at
administrere den.

/Anders

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-06-04 20:43

On 08 Jun 2004 12:28:04 GMT, Klaus Ambrass wrote:

> jeg er vandt til at bruge Enterprise Manager til mine SQL-servere, men
> pludseligt (næsten) har vi fået en oracle-base i hus. Jeg er helt blank på
> oracle siden.

Jeg kender ikke Enterprise Manager, men TOAD
(http://www.quest.com/toad/) er et must for alle, som roder med
Oracle. Trial versioner kan downloades fra websitet.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 10-06-04 21:50

> Jeg kender ikke Enterprise Manager, men TOAD
> (http://www.quest.com/toad/) er et must for alle, som roder med
> Oracle. Trial versioner kan downloades fra websitet.

Jeg bruger også TOAD. Dog er det mest for developers Tool for Oracle
Application Developers står navnet for.

Quest har også software til admins, dog er intet af det gratis, hvis man
skal have de avancerede funktioner. Og som DBA er det nok netop dem, man
har brug for.

På LINUX kan flg- anbefales http://www.globecom.net/tora/

Og så er det gratis!

- Nikolaj

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 18-06-04 07:12

Ja, jeg skal til at sætte mig ind i ret meget nyt stof på kort tid, men
sådan er branchen jo...

Tak for jeres input.

--
Klaus Ambrass