Gået fra hinanden....hvad med kattene?
Fra : Louise Viborg

Dato : 08-06-04 11:39

Jakob slog op med mig igår, efter 4 år Og han flytter allerede på
mandag. Tilbage står jeg med 4 katte, hvoraf en er drægtig, 5
killinger, to kæmpekaniner og en hund. Mit største problem er vores
drægtige hunkat. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre når hun skal føde,
for jeg kan ikke blive boende her, og jeg kan max tage 3 katte med
mig, hvoraf en af dem er Vianna som er drægtig.
Jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg søger, men måske der er nogen
som har nogle gode råd?

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk

Fra : Ida

Dato : 08-06-04 12:05

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig, hvoraf en af dem er Vianna som er drægtig.
> Jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg søger, men måske der er nogen

Årh for pokker da Louise - sikke noget rod

Kan du kontakte opdrætterne af dine katte og kaninerne og høre, om de evt
kan tage dem tilbage eller hjælpe dig i lynets hast med at finde nye hjem ?

Hvor hurtigt er du tvunget til at flytte og kan ham Jakob ikke vise lidt
ansvar og hjælpe med at betale for jeres hus, indtil du har fundet et nyt
sted at bo .. tager han ikke nogle af dyrene med sig ?

Dine killinger er snart så store, at de kan flytte hjemmefra og der er lidt
tid at løbe på, før Vianna skal føde - jeg kan godt forstå, hvorfor du er
helt rundt på gulvet lige nu. Det er svært at overskue det hele, men du er
nok nødt til, at bruge din energi og opmærksomhed på dyrene og så lade Jakob
om at være den uansvarlige - sådan som jeg umiddelbart læser dit indlæg :-/

Håber du har overskud til at finde en løsning på det hele - jeg er sikker
på, at der er masser af hjælp at finde her i gruppen, hvis det kan lade sig
gøre *s*

Sender dig masser af trøsteknus

Ida

www.corkycoon.dk
Killinger ventes uge 27

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 08-06-04 12:13

> [...]
> mig, hvoraf en af dem er Vianna som er drægtig.
> Jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg søger, men måske der er nogen

:( Jeg føler med dig Louise! *Knuuus*

Har du fundet ny bolig siden du siger du kun kan tage de 3 af kattene
med?? Eller har du andre (økonomiske?) grunde til det?

De 5 killinger du allerede har - har du fundet ejere til dem? Kan du
eventuelt sætte Vianna i pleje indtil hun har født og du har fundet nye
hjem til hendes killinger?

Med venlig hilsen
Trine Stubbe Teglbjærg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 08-06-04 12:18

> [...]
>mig, hvoraf en af dem er Vianna som er drægtig.
>Jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg søger, men måske der er

Åhr nej, Louise :´-(. Det er jeg virkelig ked af at høre.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal give dig af råd. Alting ser
bare så uoverskuelige ud i øjeblikket - det ved jeg godt. Men hvad
med Jakob? Kan han ikke tage nogen af dyrene? Det kan vel ikke
være rigtigt, at du skal stå med det hele. Eller hvad med
venner/familie? Kan de ikke overtage - i det mindste i en periode,
indtil du har fået lidt mere overblik over tingene. Det ville da
også være ærgelig at få gjort noget overilet, fordi man i sådanne
situationer ofte handler, før man har overvejet ordenligt.

Du skal i hvert fald vide, at jeg føler med dig, og jeg håber du
finder en god løsning på tingene.

Medfølende tanker
Helle Frederiksen.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 08-06-04 12:23

Hej Louise
Sikke da noget møj, på godt jysk.
Kunne du måske overtale en af køberne til dine killinger om at tage to
istedet for en? Mulighed??? Du kunne evt lave en "pakkepris" (skidt ord, ved
det godt, men noget med 2 for en eller anden pris)
Ellers er der jo www.vildkat.dk
Håber virkelig at både du og dine dyr finder en holdbar løsning og hvis jeg
måtte have flere katte havde jeg gerne købt en af dine killinger for hold op
hvor er de smukke.

Hilsen Linda

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 08-06-04 12:29

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg søger, men måske der er nogen
> som har nogle gode råd?

Pyh, det er ikke en rar situation, Louise. Mange, mange tanker til dig.
Når du skriver, du ikke ved, hvad du søger, har du så tænkt på nogle
midlertidige løsninger for i hvert fald nogle af dyrene, indtil du får noget
ro på og ved, hvor du står?
Katte og hund kan jeg ikke hjælpe med, men kaninerne ville jeg da f.eks.
gerne tilbyde logi i vores løbegård, indtil du ved nærmere. Og mon ikke
andre også kan tilbyde hjælp eller ideer. Mange bække små...

MVH Mette

Fra : AEK

Dato : 08-06-04 12:47

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse

Hej Louise,

sikke noget hø !
Dit knuste hjerte kan jeg desværre ikke hjælpe dig med....
MEN, hvis du får brug for et midlertidigt hjem til en af dine katte - så har
jeg plads til en.

Tanker fra,
Anya.

http://oscarogtilde.webbyen.dk/

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

---

Fra : Helle

Dato : 08-06-04 12:49

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
> mig, hvoraf en af dem er Vianna som er drægtig.
> Jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg søger, men måske der er nogen

Hej Louise.

Vi har jo talt sammen men jeg vil bare igen sige: jeg virkelig føler med dig
og synes Jakob handler dybt uansvarligt. Jeg vil anbefale dig www.vildkat.dk
eller Odense Kattehjem hos Else Ipsen. Hun skal i hvert fald nok tage sig
godt af dem og sørge for de får et rigtig godt hjem.
Prøv tal med dyrlægen om ikke de også kender et godt sted, ellers kan du
prøve opdrætterne og spørge om ikke de kan tage kattene tilbage igen. Jeg
har desværre hverken plads eller økonomi til at tage nogen af dine dyr,
ellers gjorde jeg det gerne.

Knus Helle

Fra : Leyna

Dato : 08-06-04 13:37

On Tue, 08 Jun 2004 12:38:42 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

>Jakob slog op med mig igår, efter 4 år Og han flytter allerede på
>mandag. Tilbage står jeg med 4 katte, hvoraf en er drægtig, 5
>killinger, to kæmpekaniner og en hund.

Det var mange dyr!

Hmmmm... Jeg går ikke ud fra at du vil af med nogle af dem sådan helt
frivilligt, så måske var det en ide, at få sat dem i pleje indtil du
finder et andet sted at bo. Nu mener jeg at kunne huske at du bor på
Fyn (men er ikke sikker), men kunne du ikke forsøge at finde et lille
hus på landet, som du kunne leje, eller måske endog købe?

Det eneste jeg virkelig husker dig for er Baluka. Ham havde jeg nemlig
selv forelsket mig i, men du var lige en omgang for hurtig. Hvad sker
der nu med ham?

Årh, det er noget værre møg! Kan I da slet ikke snakke om det? Jeg
sidder og får det helt skidt bare ved tanken om hvad der ville ske,
hvis jeg pludselig stod alene med alle dyrene.

Jeg håber det bedste for dig og alle dyrene, og jeg hjalp dig gerne
hvis jeg kunne... *suk*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-06-04 14:27

On Tue, 08 Jun 2004 14:36:50 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Det eneste jeg virkelig husker dig for er Baluka. Ham havde jeg nemlig
>selv forelsket mig i, men du var lige en omgang for hurtig. Hvad sker
>der nu med ham?

Baluka skal have en nyt og godt hjem hos nogle erfarne hundeejere, som
har en hund i forvejen. Så hvis du stdig vil have ham, er du mere end
velkommen! Jeg er sikker på han vil elske at bo hos dig og din hund.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-06-04 17:47

On Tue, 08 Jun 2004 15:26:39 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

>Baluka skal have en nyt og godt hjem hos nogle erfarne hundeejere, som
>har en hund i forvejen. Så hvis du stdig vil have ham, er du mere end
>velkommen! Jeg er sikker på han vil elske at bo hos dig og din hund.

Årrrrhhhh, nu frister du mig over evne, men jeg tør ikke. Jeg har jo
nu to hunde i forvejen (vi var heldige at finde en anden kammerat til
vores Vaks), og budgettet kan ikke bære flere dyr. Vi har jo også 4
katte...
Men hvor ville jeg dog gerne...! *suk*
Tror nu også at min mand ville begynde at brokke sig hvis jeg sagde ja
tak, men jeg er vild med Baluka... *dobbelt suk*

Er du sikker på, at han ikke blot skal passes til du finder et sted at
bo med ham og resten af katteflokken? Jeg kan slet ikke forestille
mig, at jeg nogensinde skulle af med hverken Vaks eller Hansen (mine
to lab-drenge), og kattene vil jeg heller ikke undvære.

Hov forresten, jeg kommer lige i tanke om at vores nabo har snakket om
en hund. Deres gamle hund er død og de har ledt efter en anden, men
jeg ved ikke om de vil have en hvalp eller om de ville være glade for
en voksen hund. Hvordan har Baluka det med børn?
Og hvor gammel er det nu lige han er?
Jeg vil godt spørge, men vi bor altså på det nordlige Djursland, så
jeg ved ikke med transport. Jeg kan dog lige tilføje at vi bor langt
ude på landet, og der er masser af marker han kan boltre sig på. Hvis
det kunne være interessant, så send mig lige en mail, så skal jeg
forsøge at skabe kontakten.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Nilleslyst

Dato : 08-06-04 13:44

Hej Louise
Trist at høre om din nye situation.
Jeg har selv 4 katte, så der kan jeg ikke hjælpe dig, men hvis du har brug
for et midlertidigt hjem til Baluka, kan han bo hos mig og mine 2
labradortøser på 2 og 4 år, indtil du finder et nyt hjem til dig og alle
dine dyr. Du kan læse lidt mere om mig på hundesiden under www.vildkat.dk
Som andre har sagt, tror jeg, det er vigtigt, at du i den akutte situation
ikke træffer overilede beslutninger, som du vil fortryde senere.
Mange venlige hilsner
Anelise

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-06-04 14:30

Tak for alle jeres søde mails
Vi har nu snakket grundigt om det, og jeg har bestemt ikke lagt fingre
imellem med hvad jeg mener om det han har gang i.
Vi har besluttet at Jakob tar Vianna, Belle og killinger med når han
flytter i næste uge. Bobo flytter med mig ud til mine forældre.
Baluka bliver passet hos mine svigerforældre til han har fundet det
helt rigtige nye hjem.
Vores kanin Tia, kommer tilbage til hendes opdrætter og Zumo skal
finde et nyt hjem., hvis jeg da ikke kan få lov at lave en inhegning
til dem i haven hos mine forældre.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 08-06-04 14:43

Hej Louise
Hvis du har et bur til Zumo må han gerne kommer over til mig og bo sammen
med mine to katte og kaninen. Problemet kunne være at jeg bor i Jylland men
har du muligheden for at komme herover tager jeg den gerne. Har læst om dine
dyr på din hjemmeside

Linda

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 09-06-04 10:12

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40c5c276$0$12556$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
men
> har du muligheden for at komme herover tager jeg den gerne. Har læst om

Ligesom Linda ville vi evt. også kunne tilbyde et mere permanent hjem til
Zumo, også med "fortrydelsesret", hvis du pludselig står i en situation,
hvor du alligevel igen kan have ham. Vi har dog ingen kaninkammerat, og vi
bor også i Jylland. Dog ikke så langt fra Lillebæltsbroen, og vi kan evt.
hente i Odense.

MVH Mette

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-06-04 10:41

Hej Linda & Mette!
Tak for jeres tilbud, men Zumo skal helst bo et sted hvor han kan løbe
i løbegård permanent for det er han vant til. Jeg vil også prøve at
snakke emd Tias opdrætter, om jeg må give hende videre, for så vil jeg
helst have at de skal bo sammen i fremtiden, da de er vildt glade for
hinanden.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 09-06-04 10:56

> Hej Linda & Mette!
> Tak for jeres tilbud, men Zumo skal helst bo et sted hvor han kan løbe
> i løbegård permanent for det er han vant til. Jeg

Hej Louise

Jamen, her ville han skam også skulle være i vores løbegård (som dog kun har
fliser og bede, ingen græs).

MVH Mette

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-06-04 10:39

On Tue, 08 Jun 2004 15:29:50 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> [...]
>Vores kanin Tia, kommer tilbage til hendes opdrætter og Zumo skal
>finde et nyt hjem., hvis jeg da ikke kan få lov at lave en inhegning

Det skal lige siges at når Belles killinger så er blevet 12 uger, og
de forhåbentligt alle sammen er flyttet til deres nye hjem, kommer
Belle hjem til mig igen, og når Viannas killinger er flyttet kommer
Vianna også hjem til mig. Så jeg beholder under alle omstændgheder de
3 katte. Om tøserne bliver kastreret ved jeg ikke endnu. Som I siger,
skal jeg nok vente med at tage SÅ drastiske beslutninger. Men jeg ved
at jeg ikke kan have min hund og kaniner i en lejlighed.

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 09-06-04 22:35

> [...]
> mig, hvoraf en af dem er Vianna som er drægtig.
> Jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg søger, men måske der er nogen

Hej Louise

Ih hvor gør det ondt at være i den situation.
Jeg ville gerne overtage Baluka, men desværre så mener gemalen at 1 golden
retriever i huset er nok
Ang. Baluka, så prøv golden omplaceringslisten på:
http://www.goldenretriever.dk

Mvh. Lisbeth

Fra : Mette

Dato : 10-06-04 13:23

> Jakob slog op med mig igår, efter 4 år Og han flytter allerede på
> mandag.

Åh nej, Louise, det er jeg bare SÅ ked af at høre :(

> [...]
> mig, hvoraf en af dem er Vianna som er drægtig.
> Jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg søger, men måske der er nogen

Jeg ville nok personligt råde dig til kun at have en dyreart (jeg har slet
ikke læst videre i tråden om hvad folk siger endnu !) - det vil sige...var
jeg dig, ville jeg omplacere hund og kaniner.
Har du fundet et sted at bo, og hvad siger reglerne der. Det kan bare være
så hårdt at skulle igennem, det du skal igennem nu, Jesper og jeg flyttede
jo efter 6½ år fra hinanden sidste år, dog på mit initiativ, men hårdt var
det. Så du skal altid være velkommen til at skrive hvis du har brug for et
godt råd !

Venligst Mette Rahm :)

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-04 14:26

On Thu, 10 Jun 2004 14:23:15 +0200, "Mette" <mette@dk-gillian.dk>
wrote:

> [...]
>det. Så du skal altid være velkommen til at skrive hvis du har brug for et

Hej Mette!
Ja, jeg beholder jo så mine tre katte når de er færdige med
killingerne. Indtil da bor de hos Jakob.
De eneste råd jeg er ude efter er at vænne sig til ikke at bo sammen
mere, når man har gået op og ned af hinanden i så mange år. Man bliver
jo næsten afhængig...det gør jeg ihvert fald.

Mvh,. Louise

Fra : Mette

Dato : 10-06-04 14:29

> [...]
> mere, når man har gået op og ned af hinanden i så mange år. Man bliver
> jo næsten afhængig...det gør jeg ihvert fald.

Hej Louise

Ja, det læste jeg - det er en rigtig god ide. Jeg håber du snart finder
noget at bo i, men mon ikke det skulle være muligt :)
Puha - det er et svært råd - jeg gjorde det da jeg blev alene at jeg sørgede
for at holde mig selv igang så jeg ikke skulle sidde alene derhjemme, det
var nemlig det sværeste. For selvom jeg tog initiativ til at gøre det forbi,
så tænker man stadig over hvorfor det dog ikke gik alligevel. Men ja, jeg
holdte mig selv igang, men blev først "rigtig glad for at være alene" efter
nogle måneder.

*knus og tanker*

Mette

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 11-06-04 09:22

In article <go5bc0l4v9rj90ej0o3i81b86ra3hs6v23@4ax.com>,
Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote:

>Jakob slog op med mig igår, efter 4 år
---

Hej Louise!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med något praktiskt, men vill bara skicka
mina djupaste sympatier och en stor cyberkram. Det känns för djävligt -
been there, done that:-/ -
och tanken på att *dessutom* vara tvungen att hitta nya hem åt djuren är
ju hemsk. Och att pga dem vara tvungen att ha kontakt med en människa
som man verkligen helst aldrig skulle se mer( (Det var en av de få
bra saker som var bra när jag och min förra sambo separerade efter sju
år, att vi inte hade barn eller djur, så att man inte behövde tänka på
delad vårdnad...)

Jag hoppas du har många vänner som kan vara med dig och stödja dig, det
tycker jag i alla fall att hjälper. Ngon som kokar te och matar en och
lyssnar på en... Det blir bättre så småningom, men man måste få ha tid
att sörja.

Kram från Kristina i Helsingfors (som håller på att flytta och därför
egentligen inte har tid med news...)
--
There was no possibility of taking a walk that day.