PCI USB 2.0 Controller - Tilslutning via. ~
Fra : Jens Pedersen

Dato : 08-06-04 11:04

Hej Ng

Jeg har anskaffet mig et PCI USB 2.0 controller, som jeg med meget besvær
endelig har fået til at køre sammen med mit relativt gamle bundkort. På
kortet er der 4 porte i bagen og en intern port, som jeg havde forestillet
mig kunne tilsluttes kabinettets front, hvor der er 2 USB indgange.

Problemet er imidlertid, at den interne port ligner en ganske almindelig USB
port, og at de to porte på kabinetfronten skal tilsluttes via 8 små
ledninger, som er beregnet til stik på bundkortet.

Er det mig, der er helt galt på den, eller kan man bare ikke løse dette
problem?
Er det overhovedet meningen, at kortet skal kunne tilsluttes via fronten?

Håber I kan hjælpe - på forhånd tak!

--
Jens Pedersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-06-04 12:31

Jens Pedersen mumbled his insignificant opinion in:
40c58f39$0$497$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> bundkortet.
>
> Er det mig, der er helt galt på den, eller kan man bare ikke løse

Hvis du er en lillesmule fingernem, og har manual til dit bundkort. Så burde
der ikke være noget i vejen for at klippe det interne stik af, og forbinde
til de 4 af de 8 små ledninger. Tricket er bare lige hvilke... Desuden vil
du kun kunne bruge den ene af de 2 porte foran, afhængigt af hvilket sæt ben
du forbinder.

Men det er ikke sådan lige til, kræver lidt studering af bundkort og stik
mv.

> Er det overhovedet meningen, at kortet skal kunne tilsluttes via
> fronten?

Nej er beregnet på at udtagene bagi skal bruges. Den ene interne kan f.eks.
bruges hvis man har en kortlæser eller andet udstyr som sidder internt.

Fra : Henning Larsen

Dato : 08-06-04 12:36

"Jens Pedersen" <jens-pedersenFJERN@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem?
> Er det overhovedet meningen, at kortet skal kunne tilsluttes via fronten?

Du har formentlig et ældre bundkort i et nyere kabinet.

Nyere kabinetter som har USB tilslutning på fronten er beregnet til nyere
bundkort som har stik til de 8 små ledninger. USB 2.0 PCI-kort er beregnet
til ældre bundkort som oftest benyttes i ældre kabinetter, som ikke har USB
tilslutning på fronten. I disse kabinetter kan man så montere en intern
USB-hub, så man kan få USB tilslutning på fronten. Sådanne hubs kan
tilsluttes et almindeligt USB-stik indvendig på PCI-kortet.

Min nyeste PC har et bundkort med stik til de 8 små ledninger, som
kabinettes USB porte på fronten er tilsluttet. Min gamle PC har et USB
PCI-kort med et indvendigt stik (ligesom dit), og i diskette-båsen på
fronten har jeg monteret en USB-hub som er tilsluttet det indvendige stik på
PCI-kortet.

hilsen Henning

Fra : Jens Pedersen

Dato : 08-06-04 22:44

"Henning Larsen" <nogood@osterbo-net.dk> skrev

> [...]
> PCI-kort med et indvendigt stik (ligesom dit), og i diskette-båsen på
> fronten har jeg monteret en USB-hub som er tilsluttet det indvendige stik

Det tror jeg, bliver løsningen på problemet.

Tak til alle for de gode svar!

--
Jens Pedersen

Fra : JK

Dato : 08-06-04 12:09

On Tue, 8 Jun 2004 12:04:11 +0200, "Jens Pedersen"
<jens-pedersenFJERN@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>port, og at de to porte på kabinetfronten skal tilsluttes via 8 små
>ledninger, som er beregnet til stik på bundkortet.

Nogle usb-i-front kit har kabel med 8 små ledninger på. Jeg tænker på
den til at sidde i diskette-port eller cd-drev-port.

>Er det mig, der er helt galt på den, eller kan man bare ikke løse dette
>problem?
>Er det overhovedet meningen, at kortet skal kunne tilsluttes via fronten?

Problemet er vel ikke stort. Hvis kablet fra usb-i-front kan nå, så
tilslut det bare til de 2 af dine 4 bag-usb stik.

Det lille hul der skal til i kabinet kan enten være, at du tager een
af pci-brackets ud, eller at du slagter et eller andet indstikskort og
får ud af det en bracket med et mindre hul til at trække de 2 kabler
igennem. Usb-forlængere kan man også få.

mvh

John